«ουδέ αίμα μαρτυρίου ημπορεί να εξαλείψη την αμαρτίαν του χωρισμού της Εκκλησίας και της διαιρέσεως, και το να σχίση τινάς την Εκκλησίαν είναι χειρότερον κακόν από το να πέση εις αίρεσιν» Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ ΣΕ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – 30/3/14 



Α. ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο το λόγο ενός ρασοφόρου ομιλητή από εκδήλωση ενός συλλόγου σε μισθωμένη αίθουσα σε ξενοδοχείο Θεσσαλονίκης στις 30/3/2014.  Ο συγκεκριμένος σύλλογος ονομάζεται «Άγ. Ιωάννης Θεολόγος Καβάλας», είναι σωματείο οπαδών «πατρίου εορτολογίου», που δεν έχουν σχέση με την Εκκλησία της Ελλάδος, την Αρχιεπισκοπή Αθηνών ή τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, αυτοαποκαλούνται «γνήσιοι ορθόδοξοι χριστιανοί» και θεωρούνται από την Εκκλησία της Ελλάδος «παραεκκλησιαστικοί» ή «σχισματικοί», αναλόγως περίπτωσης. 


Β. ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΣΗΜΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

Ο σύλλογος αυτός προσπάθησε το τελευταίο διάστημα να κάνει εκδήλωση με τον ίδιο ομιλητή στο δημοτικό θέατρο Καβάλας, στις 16/3/14, και στη Θεσσαλονίκη στις 30/3/14 στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο, τύπωσε και σχετικές αφίσες/προσκλήσεις, αλλά απορρίφθηκε από τον δήμο Καβάλας και από τη διοίκηση της ΔΕΘ/HELEXPO αντιστοίχως.


Η Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, με ανακοίνωσή της από 6/3/14, που διαβάστηκε σε όλους τους ναούς της, σχετικά με την εξαγγελθείσα εκδήλωση και ομιλία των ιδίων στο Βελλίδειο, απέτρεψε τους ορθοδόξους πιστούς από το να παρακολουθήσουν τη σχετική ομιλία του εν λόγω προσώπου. Η ανακοίνωση, μεταξύ άλλων, αναφέρει χαρακτηριστικά:
«εἴμεθα ὑποχρεωμένοι νὰ ἐνημερώσωμε τὸ πνευματικό μας ποίμνιο ὅτι ὅλη αὐτὴ ἡ προσπάθεια εἶναι καθαρῶς ἀντιεκκλησιαστικὴ καὶ ἀντικανονικὴ διότι δὲν ἔχει λάβει καμμία σχετικὴ ἄδεια ἀπὸ τὴν τοπικὴ Ἐκκλησία μας, καὶ γίνεται ἐπὶ παραβάσει τῶν κανονικῶν δικαιωμάτων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης.»
και
«…κύριος ὁμιλητὴς ἀνακοινώνεται… πρόσωπο ποὺ εὑρίσκεται σὲ πλήρη ἀντίθεση πρὸς τὴν Ἱερὰ Κοινότητα τοῦ ἁγίου Ὄρους καὶ πρὸς τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο. Συνιστῶμεν στὸ κοινὸ νὰ ἀποφύγῃ ὁποιαδήποτε συμμετοχὴ στὴν ἐκδήλωση αὐτὴ, ἡ ὁποία… ἀποβλέπει σὲ διαταραχὴ τῆς ἐκκλησιαστικῆς κανονικῆς τάξεως στὴν ἱστορικὴ Ἱερὰ Μητρόπολη Θεσσαλονίκης.»


Γ. ΨΕΥΔΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΜΙΛΗΤΗ

Στην συγκεκριμένη ομιλία που έγινε ενώπιον κοινού, όπως προαναφέραμε, εμφανίστηκε ομιλητής, που παρουσιάστηκε
-σαν «ορθόδοξος ιερομόναχος»
-σαν «αρχιμανδρίτης»
-σαν «αγιορείτης»
-σαν «ηγούμενος» της ιεράς μονής Εσφιγμένου Αγίου Όρους.
Τα ανωτέρω είναι όλα ψευδή, ενώ ο ομιλητής παρέλειψε να αναφέρει ορισμένα καίρια στοιχεία περί των αληθών ιδιοτήτων του.

Ο ομιλητής αυτός 
-είναι επισήμως χαρακτηρισμένος ως σχισματικός
-είναι καθηρημένος από την ιεροσύνη και το μοναχικό σχήμα
-είναι επικεφαλής της ομάδας κατάληψης της ιεράς μονής Εσφιγμένου
-τελεί υπό απέλαση από το Άγιο Όρος
-δεν είναι ηγούμενος της μονής Εσφιγμένου Αγίου Όρους
-είναι καταδικασθείς από την Εκκλησία και την Ελληνική Δικαιοσύνη

Δείτε την πράξη κήρυξης σχισματικών και απελατέων από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, άτομο υπ' αριθμόν 1 ο εν λόγω ομιλητής: Μεθόδιος (Ματθαίος Παπαλαμπρακόπουλος)

Το ότι είναι επικεφαλής της ομάδας κατάληψης αποδεικνύεται από τα λεγόμενα και τις πράξεις του ίδιου του ομιλητή, καθώς και από τις αναφορές των υποστηρικτών της κατάληψης και του συλλόγου που διοργάνωσε την εκδήλωση σε αυτόν ως «ηγούμενο» ή «καθηγούμενο». Το διαδίκτυο και περιοδικά παλιοημερολογιτών (της παράταξης Σαραντόπουλου) βρίθουν τέτοιων αναφορών.

Ο ομιλητής και η ομάδα του έχουν σωρεύσει πράξεις και αποφάσεις εις βάρος τους, τόσο από την Εκκλησία, όσο και από την Ελληνική Δικαιοσύνη. Μερικά από τα εμπλεκόμενα αδικήματα είναι παράνομες μεταβιβάσεις ακινήτων, επίθεση με σιδηρολοστούς, παράνομες απαλλαγές ΦΠΑ, κατάληψη κτηρίων κλπ. Οι εκκλησιαστικοί θεσμοί που τους έχουν καταδικάσει είναι η Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους και το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Οι πολιτικοί θεσμοί που τους έχουν καταδικάσει είναι η Ελληνική Δικαιοσύνη, π.χ. Εφετείο Θεσσαλονίκης, Συμβούλιο Επικρατείας, Άρειος Πάγος κλπ. Παραθέτουμε χαρακτηριστικό κατάλογο, έστω και ελλιπή:

Στο συγκεκριμένο άτομο και στην ομάδα του έκανε πρόσφατα εκτενή αναφορά δημοσίευμα από την εφημερίδα «Το Έθνος». Παραθέτουμε χαρακτηριστικό απόσπασμα από το εν λόγω δημοσίευμα:
«… είναι ένας σκληρός ζηλωτής, με ακραίες θέσεις και συμπεριφορά. Κατά διαστήματα βέβαια απεκδύεται τον μοναχικό του βίο και συμπεριφέρεται σαν νεόπλουτος κοσμικός, μιλώντας ενώπιον ακροατηρίου σε πολυτελή ξενοδοχεία της Αθήνας, κατακεραυνώνοντας πάντα τον Οικουμενικό Πατριάρχη, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο δεν δίστασε να είναι κεντρικός ομιλητής σε εκδήλωση του εθνικιστικού Πατριωτικού Ελληνικού Συνδέσμου στη Λάρισα, όπου εξήρε τη δράση της ακροδεξιάς οργάνωσης και καταφέρθηκε εναντίον του κ. Βαρθολομαίου.»
Η ομάδα κατάληψης της εν λόγω μονής, αυτή της οποίας ηγείται ο ομιλητής, είναι που εκτόξευσε βόμβες μολότωφ εναντίον αστυνομίας και δικαστικού επιμελητή εντός Αγίου Όρους (!) στις 29/7/13 σε αστυνομική επιχείρηση επανάκτησης κατειλημμένου κτηρίου. 


Δ. ΕΤΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Η ιερά μονή Εσφιγμένου Αγίου Όρους έχει ηγούμενο τον Αρχιμανδρίτη Βαρθολομαίο Γαζέτα, πρόσωπο άλλο από τον εν λόγω ομιλητή, και μοναστική αδελφότητα που μένει προσωρινά στις Καρυές Αγίου Όρους, λόγω της συνεχιζόμενης κατάληψης των κτηρίων της μονής. 
Η μονή Εσφιγμένου δεν εκπροσωπείται σε καμμία περίπτωση από τον ψευδώνυμο «ηγούμενο» της εκδήλωσης αυτής. Παραθέτουμε στοιχεία επικοινωνίας με την αδελφότητα της ιεράς μονής Εσφιγμένου:
τηλ: 2377023653, 2377023229 http://www.esphigmenou.gr/
  
Η Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους με ενημερωτικό Δελτίο της από 10/2/03 μιλά για «μεθοδευόμενη παραπληροφόρηση και εξαπάτηση» από τους καταληψίες της μονής Εσφιγμένου. Παραθέτουμε το σχετικό Δελτίο, μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της Εκκλησίας της Ελλάδος: 

Οι καταληψίες της μονής Εσφιγμένου διαπιστώνουν καθημερινά πως
-έχουν απωλέσει πολλά από τα κοσμικά, πολιτικά και εξωαγιορείτικα ερείσματα που είχαν, ιδίως αυτά που καλλιέργησαν επί χρόνια με εμφανίσεις ή αναφορές σε τηλεοπτικές/δημοσιογραφικές εκπομπές (Χαρδαβέλλας, Χίος κλπ)
-ηττώνται κατά κράτος σε επίπεδο Εκκλησίας, Αγίου Όρους και Ελληνικής Δικαιοσύνης, οπότε αναμενόμενο είναι να επιζητούν δημοσιότητα και παρουσία, εν όψει ιδίως των επερχόμενων εκλογών.
Κάθε φορά που οι καταληψίες εισπράττουν νέα καταδίκη, ενεργοποιούν έναν μηχανισμό από ανθρώπους τους (παλιοημερολογίτες ή δημοσιογράφους) να πιέζουν με τηλέφωνα υπουργούς και βουλευτές.

Περισσότερα για το θέμα έχουμε ήδη εκθέσει στο


Ε. ΓΕΝΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΛΟΓΟΥ ΟΜΙΛΗΤΗ

Η κοινή λογική επιτάσσει τη μη ενασχόληση με απόψεις ανθρώπων που άμα τη εμφανίσει τους ψεύδονται, διότι αυτό μαρτυρά έλλειψη σοβαρότητας εκ μέρους τους. Εντούτοις, (έστω και με δυσκολία) παρακολουθήσαμε την ομιλία του εν λόγω κυρίου, όπως δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο. Το κάναμε ως μία κατά δύναμιν νηφάλια αποκάλυψη της κενότητας, της αοριστίας και του αναξιόπιστου περιεχομένου της, ιδίως στα ώτα των αποδεκτών αυτής.

Διαπιστώσαμε πως εκφωνήθηκε από τον εν λόγω ομιλητή στη συγκεκριμένη εκδήλωση μία ομιλία πολύ παρόμοια με όσα ο ίδιος κατά καιρούς λέει σε τηλεοπτικές εκπομπές, συνεντεύξεις και ομιλίες σε ξενοδοχεία ανά την Ελλάδα.

Η συγκεκριμένη ήταν διάρκειας περίπου 30’ και διαπιστώσαμε πως βρίθει από
-αυτοδικαίωση και έπαρση
-λογικά σφάλματα και παραλογισμούς
-εύκολη συνθηματολογία και μεγαλοστομία
-προσβλητικές κατηγορίες εναντίον εκκλησιαστικών προσώπων
-αήθεις επιθέσεις κατά της Εκκλησίας της Ελλάδος και του Οικουμενικού Πατριαρχείου
-ψεύδη, παντελή έλλειψη αποδεικτικών μέσων και επιχειρημάτων
-συντακτικά λάθη, ασάφειες και επαναλήψεις
-απόπειρες άγρας υποστηρικτών υπέρ κατάληψης της μονής Εσφιγμένου
-απόπειρες απόσπασης πιστών από την Εκκλησία της Ελλάδος

Πάντως, ο ομιλητής, αυτήν τη φορά, σε αντίθεση με άλλες, απέφυγε
-βλάσφημες αναφορές εναντίον συγχρόνων αγίων της Εκκλησίας, όπως του π. Πορφυρίου, π. Παϊσίου, π. Σωφρονίου, π. Ιακώβου κλπ.  Έλεγε ο ίδιος άλλοτε «να μην αναγνωρίζουμε τους ψευτοαγίους της Κρατούσης Εκκλησίας».
-έωλες και αστείες αναφορές, όπως π.χ. στη Συνθήκη… του Αγίου Στεφάνου (!), για να δικαιολογήσει την δήθεν «ηγουμενία» του στην μονή Εσφιγμένου, όπως ανέφερε σε ομιλία του εντός Ιανουαρίου 2014.
Γενικά, ήταν προσεκτικότερος άλλων φορών, ίσως διότι μιλούσε σε κοινό εντός Θεσσαλονίκης, το οποίο είχε και ορθοδόξους, όχι μόνο παλιοημερολογίτες.


Στ. ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΥΡΙΟΤΕΡΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΛΟΓΟΥ ΟΜΙΛΗΤΗ

Θα προβούμε κατωτέρω σε σχολιασμό των κυριοτέρων σημείων της συγκεκριμένης ομιλίας με αναφορά σε χρονικό σημείο έναρξης, όπως προκύπτει από το αναρτημένο στο διαδίκτυο βίντεο (www.youtube.com), και σε χαρακτηριστικά αποσπάσματα. Δεν μπορούμε να αποφύγουμε τη θυμηδία, η οποία αβιάστως προκύπτει από τις τόσο εμφανώς μισαλλόδοξες και ακραία φανατικές απόψεις και αναφορές του ομιλητή.

Ο διοργανωτής σύλλογος έγραψε τα εξής στην ιστοσελίδα του:
«Η Εκδήλωση έχει σαν στόχο :
1) Την αντίσταση στον απολυταρχικό έλεγχο της Νέας Τάξης Πραγμάτων μέσω της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και της Κάρτας του Πολίτη.
2) Τον κοινό αγώνα επιβίωσης έξω από το πλέγμα έλεγχου της Νέας Τάξης και της κατευθυνόμενης  χρηματιστηριακής Οικονομίας δια μιας πραγματικής οικονομίας παραγωγής και ανταλλαγής αγαθών.
3) Την αντίσταση στην επικράτηση της μουσουλμανικής λαίλαπας στην Ελλάδα με έμπρακτη αντίσταση στην κατασκευή τεμενών.
4) Τη μελέτη και κατά το δυνατόν τήρηση της  Πατερικής και ησυχαστικής σοφίας , καθώς επίσης και της Ιεράς Παραδόσεως των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων και των Θεοφόρων διδασκάλων με τη βοήθεια του Αγίου Πνευματικού μας Πατρός Αρχιμ. Μεθοδίου Ιερομονάχου και σύγχρονων έμπειρων αγιορειτών πατέρων και Ιεραρχών.»

Αναρωτιόμαστε σε τι από τα ανωτέρω ανταποκρίθηκε ο ομιλητής…!
Ακολουθούν τα κυριότερα σημεία της ομιλίας και σχολιασμός:

01:52 «εμείς οι ταπεινοί»
Σχόλιο 1:
Κανείς αληθινά ταπεινός, κανείς εχέφρων, και μάλιστα φέρων το τιμημένο ράσο, δεν μιλά έτσι για τον εαυτό του και τους ομοίους του. Το να αυτοπροβάλλεται κάποιος ως «χαρισματούχος» δεν αναιρεί απλώς τα προβαλλόμενα χαρίσματα, δεν είναι απλώς ξένο προς τη χριστιανικό ήθος και τη μοναχική βιοτή, αλλά θέτει εν αμφιβόλω την ίδια την σοβαρότητα τού «χαρισματούχου»!

02:10 «ο Θεός καταργεί τη νόμω κρατούσα Εκκλησία, την λεγόμενη Εκκλησία, την κρατική Εκκλησία»
Σχόλιο 2:
Υποτιμητική η αναφορά στην Εκκλησία της Ελλάδος και τουλάχιστον… παράδοξη ή διαβολική! Μήπως είναι προφήτης ο ομιλητής ή μήπως παίρνει απ’ ευθείας από το Θεό πληροφορίες για το τι Αυτός επιφυλάσσει για την Εκκλησία της Ελλάδος;! Είναι δυνατόν ο Θεός να… καταργήσει την Εκκλησία;

03:20 «ας πάει ο κος Άνθιμος να μας πει αν είναι ορθόδοξος»
Σχόλιο 3:
Ως «κο Άνθιμο» εννοεί προφανώς τον ορθόδοξο μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, για τον οποίο δεν επιφυλάσσει ούτε τους κοινούς τρόπους ευγενείας και κοσμιότητας. Επίσης, μήπως είναι ο ίδιος ο ομιλητής το μέτρο της… ορθοδοξίας;!

05:40 «Είναι καλύτερο να υποφέρουμε για το Χριστό μας, παρά να τρώμε μαζί με τους αιρετικούς, όπως κάνει ο κος Βαρθολομαίος, ο κος Άνθιμος, όπως κάνουν όλοι οι οικουμενισταί, οι λεγόμενοι»
Σχόλιο 4:
Άφθονη ταπεινολογία και υπερηφάνεια, όπως ακριβώς στην παραβολή φαρισαίου και τελώνου. Μας λέει ανερυθριάστως: «Εμείς υποφέρουμε και είμαστε σωστοί, αυτοί γλεντάν και είναι λάθος». Έτσι είναι οι «ορθόδοξοι μοναχοί» και μάλιστα οι «ηγούμενοι»; Νομίζουμε πως χρειάζεται άλλος τρόπος, άλλο ήθος, όχι αυτή η έπαρση και η υφαρπαγή ρόλου υπερ-μητροπολίτη, υπερ-συνόδου, υπερ-πατριάρχη και υπερ-διδασκάλου… Υπενθυμίζουμε το πατερικό «πρόσεχε σεαυτώ»! Ειλικρινά πιστεύει ο ομιλητής ότι υπερβαίνει σε προσωπικό, ηθικό, εκκλησιαστικό, μητροπολιτικό, πατριαρχικό ανάστημα τους εγνωσμένου κύρους εδώ αναφερόμενους επισκόπους (μητροπολίτη και Πατριάρχη), ώστε να «δικαιούται» να τους ευτελίζει; Μα ακόμη και οι άγιοι (πολλώ δε μάλλον ο Κύριος), που όλους απείρως μάς υπερβαίνουν, ποτέ δεν ευτελίζουν συνάνθρωπο, ποτέ δεν αναβιβάζουν τον εαυτό τους!
Παραθέτουμε την εύγλωττη σχετική παραβολή του Κυρίου:

06:10 «ο οίκος σας σε λίγο θα είναι όχι η Εκκλησία του Χριστού, θα είναι μια συναγωγή του σατανά και τίποτα περισσότερο»
Σχόλιο 5:
Η γνωστή εκκλησιομαχία των εξωεκκλησιαστικών παλιοημερολογιτών, με τους οποίους ταυτίζεται πλήρως ο διοργανωτής σύλλογος και ο συγκεκριμένος ομιλητής. Τέτοια λόγια μοιάζουν με δαιμονικές προφητείες... Μόνο εκκλησιομαχία ή και παραλογισμός;! Σε τι αποσκοπούν όλα αυτά, μήπως στον «καταρτισμό» των ορθοδόξων πιστών; Εκτενέστερη αναφορά κάνουμε στο http://enotitapisteos.blogspot.gr/2014/03/blog-post_24.html

06:37 «ο Βαρθολομαίος είπε ότι ξεσηκώθηκαν κάτι ξεβράκωτοι, οι ιεροί κανόνες είναι τα τείχη του αίσχους, σώζονται όλοι, σε όποια διαβολοθρησκεία κι αν ανήκουν, να κάνουμε μια καινούργια εκκλησία»
Σχόλιο 6:
Ο ομιλητής ψεύδεται ασύστολα και βάζει λόγια στο στόμα του Οικουμενικού Πατριάρχη, με προφανή αήθη στόχο την επίθεση στην ηθική, στη φιλοπατρία, στην ιερατική ιδιότητα και συνολικά στην υπόσταση του προσώπου αυτού. Το τραγελαφικό είναι ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος είναι πρόσωπο εγνωσμένου κύρους, βαθειά πιστός χριστιανός, πολύπλευρα μορφωμένος και διεθνώς αναγνωρισμένος και εκτιμώμενος. Τα εξ οικείων βέλη είναι μάλλον πικρότερα των άλλων. Επίσης, βασική ευαγγελική αρχή αποτελεί πως ο χριστιανός καλύπτει τα όποια σφάλματα του αδελφού του. Εδώ ο ομιλητής τα… εφευρίσκει, επιδεικνύοντας έλλειψη σεβασμού, αυτοσεβασμού και ηθελημένη απόσταση από την αλήθεια!

07:18 «πραγματικά δεν είναι άξιοι να εργαστούνε μαζί μας»
Σχόλιο 7:
Κατάκριση και αυτοδικαίωση! Τι λέγαμε προηγουμένως για την παραβολή φαρισαίου και τελώνου;!

08:27 «δεν ανήκει το Άγιον Όρος σε κανέναν πατριάρχη, σε κανέναν επίσκοπο, σε καμμιά Ιερά Κοινότητα»
Σχόλιο 8:
Δηλαδή είναι «μπάτε σκύλοι αλέστε» το Άγιον Όρος; Δεν έχει αρχές και «κανονισμό λειτουργίας»; Είναι ανεπίσκοπο πνευματικώς, όπως οι διάφοροι παλιοημερολογίτες; Θα ήταν τραγικό για το Άγιον Όρος, εάν ο ομιλητής είχε το παραμικρό δίκιο στο σημείο αυτό! Ως γνωστόν, με κόπους και αγώνες θεσπίστηκε ο Καταστατικός Χάρτης Αγίου Όρους (ΚΧΑΟ), ο οποίος ρυθμίζει τα πράγματα επακριβώς:

Ακολουθούν ενδεικτικά αποσπάσματα από τον ΚΧΑΟ:

-Από το Προοίμιο, το άρθρο 1 αναφέρει ρητά: «Κυροῦται ὁ προσηρτημένος «Καταστατικὸς Χάρτης τοῦ Ἁγίου Ὄρους Ἄθω» ὑπὸ χρονολογίαν 10 Μαΐου 1924, ψηφισθεὶς ὑπὸ τῆς Ἐκτάκτου Διπλῆς Συνάξεως τῶν ἀντιπροσώπων τῶν εἴκοσιν Ἱερῶν Μονῶν, καὶ ἐγκριθεὶς ὑπὸ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου.»

-Από το κεφάλαιο Δ’, το άρθρο 7 αναφέρει ρητά: «Ἡ δικαιοσύνη ἐν Ἁγίῳ Ὄρει ἀπονέμεται ὅσον ἀφορᾷ τὰς ἐκκλησιαστικὰς παραβάσεις καὶ τὰς ὁριακὰς ἢ ἐκ τῶν ὁμολόγων οἰασδήποτε διαφορὰς ὑπὸ τῶν Μοναστηριακῶν Συνάξεων καὶ γεροντιῶν, τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος καὶ Ἐξαρχίας τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου μετὰ δισενιαυσίας συνάξεως.»

-Από το κεφάλαιο Δ’, το άρθρο 9 αναφέρει ρητά: «Αἱ ἐφέσεις κατὰ τῶν ἀποφάσεων τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος δικάζονται ὑπὸ τῆς Α.Θ.Π τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου μετὰ τῆς περὶ αὐτὸν Ἁγίας καὶ Ἱερᾶς Συνόδου. Δύναται διὰ κανονικῆς συνοδικῆς ἀποφάσεως τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον νὰ ἀναθέση ἐπ᾿ ἀόριστον καὶ μέχρις ἀντιθέτου συνοδικὴς ἀποφάσεως τὴν ἐκδίκασιν τῶν ἐφέσεων τούτων εἰς δικαστήριον, ὅπερ ἀπαρτίζει ἐξαρχία ἐκ τριῶν Μητροπολιτῶν τοῦ κλίματος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου, εἰδικῶς πρὸς τοῦτο ἐντεταλμένων ὑπ᾿ αὐτοῦ, καὶ ἡ κατὰ τὸ ἄρθρ. 43 τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτου ἔκτακτος δισενιαυσία εἰκοσαμελὴς Σύναξις, ἡ ἀποτελουμένη ἐκ τῶν καθηγουμένων καὶ προϊσταμένων τῶν 20 ἱερῶν μονῶν τοῦ Ἁγίου Ὄρους. Τῆς ἐκτάκτου συνάξεως ἀποκλεόνται οἱ τακτικοὶ παρὰ τῇ Ἱερᾷ Κοινότητι ἀντιπρόσωποι, οἱ ἀποτελέσαντες μέλη τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος κατὰ τὴν ἐκδίκασιν τῶν κρινομένων ὑποθέσεων, ἀναπληρούμενοι ὑπὸ ἄλλων ἀντιπροσώπων ὁριζομένων ὑπὸ τῶν οἰκείων μονῶν. Ἡ ἐξαρχία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου προκαθῆται τοῦ οὐτωσὶ συγκεκροτημένου δικαστηρίου, οὗτινος προεδρεύει ὁ πρῶτος μεταξὺ τῶν ἐξάρχων Μητροπολιτῶν κατὰ τὰ κρατοῦντα ἐν τῷ Οἰκουμενικῷ Πατριαρχείῳ.»

και:
 «Αἱ ἐφέσεις ἐνώπιον τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου διαβιβάζονται εἰς αὐτὸ ὑπὸ τοῦ γραφείου τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος. Ἐὰν δὲ συνοδικῇ ἀποφάσει ἐπιλαμβάνηται αὐτῶν τὸ κατὰ τὸν ἀριθ. 3 τοῦ ἄρθρ. 9 δικαστήριον, διαβιβάζονται εἰς αὐτὸ εὐθὺς ὡς τοῦτο συγκροτηθῇ, ἐκδικάζονται δὲ κατὰ τὰ ἀνωτέρω ἄρθρ. 24-27.»
-Από το κεφάλαιο Α’, το άρθρο 1 αναφέρει ρητά: «Τὸ ἁγιώνυμον Ὄρος τοῦ Ἄθω συνίσταται ἐξ εἴκοσιν Ἱερῶν Κυριαρχικών, Βασιλικῶν, Πατριαρχικῶν καὶ Σταυροπηγιακῶν Μονῶν»

-Από το κεφάλαιο Α’, το άρθρο 5 αναφέρει ρητά: «Πᾶσαι αἱ ἐν Ἁγίῳ Ὄρει μοναὶ ὡς Πατριαρχικαὶ καὶ Σταυροπηγιακαὶ ὑπάγονται ὑπὸ τὴν πενυματικὴν δικαιοδοσίαν τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἀνατολικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, μὴ ἐπιτρεπομένου οὐδενὸς ἅλλου μνημοσύνου πλὴν τοῦ ὀνόματος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου.»

-Από το κεφάλαιο Δ’, το άρθρο 43 αναφέρει ρητά: «Ἀνώτατον νομοθετικὸν καὶ δικαστικὸν σῶμα ἐν Ἁγίῳ Ὄρει εἶναι ἡ ἔκτακτος εἰκοσαμελὴς Σύναξις, ἀποτελουμένη ἐκ καθηγουμένων καὶ προϊσταμένων τῶν εἴκοσι ἱερῶν μονῶν, συνερχομένη αὐτοδικαίως καὶ προσκαλουμένη τυπικῶς ὑπὸ τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος δὶς τοῦ ἔτους, ἤτοι τὴν 15ην ἡμέραν μετὰ τὸ Ἅγιον Πάσχα καὶ τὴν 20ην Αὐγούστου ἑκάστου ἔτους, ἀποκεκλεισμένων τοῦ νομοθετικοῦ τούτου σώματος τῶν τακτικῶν ἀντιπροσώπων. Διὰ δὲ τὰς πνευματικὰς ὑποθέσεις ἀνώτατον δικαστήριον εἶναι ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης μετὰ τῆς περὶ αὐτὸν Ἱερᾶς Συνόδου.»

-Από το κεφάλαιο Δ’, το άρθρο 52 αναφέρει ρητά: «Τῶν παραπτωμάτων, καθ᾿ ὧν ἀπειλεῖται ἡ ποινὴ τῆς καθαιρέσεως, ἁρμόδιον διὰ τὴν ἐκδίκασιν δικαστήριον εἶναι τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον, εἰς ὃ παραπέμπεται ὑπὸ τοῦ δευτεροβαθμίου δικαστηρίου ἢ δικογραφία, σχηματιζομένη κατὰ τὰς γενικὰς τῆς διαδικασίας διατάξεις τοῦ παρόντος καταστατικοῦ χάρτου.»

-Από το κεφάλαιο Γ’, το άρθρο 6 αναφέρει ρητά: «Ἡ ἔκτακτος 20μελὴς Σύναξις ἡ κατὰ τὸ ἄρθρ. 43 τοῦ κυρουμένου Καταστατικοῦῦ Χάρτου συνερχομένη αὐτοδικαίως δὶς τοῦ ἔτους ἐν Καρυαῖς μετὰ τὴν τυπικὴν πρόσκλησιν τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος, ἀποτελουμένη δὲ ἐκ προϊσταμένων καὶ καθηγουμένων τῶν εἴκοσιν Ἱερῶν Μονῶν, πλὴν τῆς δικαστικῆς ἐξουσίας της, ἀσκουμένης ὑπὸ τοὺς ὅρους τοῦ ἄρθρ. 7 παρ. 3 τοῦ παρόντος, δικαιοῦται νὰ ψηφίσῃ κανονιστικὰς διατάξεις μὴ ἀντικειμένας πρὸς τὸν Καταστατικὸν Χάρτην. Αἱ διατάξεις αὗται κοινοποιούμεναι τῷ Διοικητῇ ἐπικυροῦνται ὑπὸ τοῦ ἁρμοδίου Ὑπουργοῦ, πλὴν τῶν καθαρῶς πνευματικῆς φύσεως, αἵτινες ἀνακοινοῦνται πρὸς ἔγκρισιν τῷ Οἰκουμενικῷ Πατριαρχείῳ.»

-Από το κεφάλαιο ΙΑ’, το άρθρο 173 αναφέρει ρητά: «Οὐδεὶς ἀρχιερὺς δύναται νὰ τελέσῃ ἱεροπραξίαν ἐν Ἁγίῳ Ὄρει ἂν μὴ ἡ ἐφωδιασμένος δι᾿ ἐγγράφου τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, δηλωτικοῦ τοῦ ἀκωλύτου τῆς ἱεροπραξίας καὶ ἄνευ ἀδείας τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος ἤ τινος μονῆς. Πᾶς δὲ ἀρχιερὺς καλούμενος ἔξωθεν τοῦ Ἁγίου Ὄρους ὑπό τινος μονῆς, δέον νὰ καλῆται διὰ μέσου τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος. Πᾶς δὲ κατώτερος κληρικὸς ὀφείλει νὰ ἔχῃ τοιοῦτον ἔγγραφον τῆς ἐκκλησιαστικῆς αὐτοῦ ἀρχῆς, πρὸς τὴν Ἱερὰν Κοινότητα.»

-Από το κεφάλαιο ΙΑ’, το άρθρο 188 αναφέρει ρητά: «Ὁ παρὼν καταστατικὸς χάρτης τίθεται ἐν ἰσχύϊ ἀπὸ τῆς ἐγκρίσεως αὐτοῦ ὑπὸ τῆς Κοινότητος καὶ τῆς ἐπικυρώσεως τοῦ Κράτους. Ἀπορρέει δὲ ἐκ τῶν αὐτοκρατορικῶν χρυσοβούλλων τε καὶ τυπικῶν, Πατριαρχικῶν Σιγιλλίων, Σουλτανικῶν Φιρμανίων, ἰσχυόντων Γενικῶν κανονισμῶν καὶ ἀρχαιοτάτων Μοναχικῶν θεσμῶν καὶ Καθεστώτων.»

08:50 «το Άγιο Όρος δυστυχώς με αυτούς που το κατοικούν σήμερα έχει γίνει όχι κυματοθραύστης των αιρέσεων, αλλά αποδέκτης πάσης πλάνης και πάσης κερδοσκοπίας»
και
09:20 «ο αγώνας μας [σσ. των άλλων, των «αιρετικών και φιλάργυρων» Αγιορειτών] έγινε πώς θα κερδίσουμε αξιώματα και χρήματα από τον κορβανά των Εβραίων για να αλώσουν το Άγιον Όρος»
Σχόλιο 9:
Μεγαλόστομες και βαρύτατες κατηγορίες εναντίον του Αγίου Όρους και των σχεδόν δισχιλίων Αγιορειτών, καθώς και σαφής υπονόηση ότι ο ίδιος (και η ομάδα του) είναι οι μόνοι «καθαροί» στο Άγιον Όρος, οι μόνοι αγωνιστές, ορθόδοξοι και αφιλάργυροι… Οι υπόλοιποι είναι προφανώς «επιλήσμονες των καθηκόντων τους, ανάξιοι, αιρετικοί, προδότες, ανθέλληνες και αργυρώνητοι»! Ουδείς οίκτος για το Άγιον Όρος, έστω και προς μη σκανδαλισμό των ακροατών, έστω και ως ένδειξη ελαχίστου σεβασμού για την μακρόχρονη και ανυπολόγιστη προσφορά του στον άνθρωπο, τον πολιτισμό, την ιστορία και την ορθοδοξία. Χρειάζονται σχόλια για τέτοια λόγια ενός δήθεν «αγιορείτη» και «ορθοδόξου μοναχού»;! Παραπέμπουμε στα σχόλια 1 και 4.
Επίσης, προς αναίρεση τέτοιων άπρεπων λόγων, παραθέτουμε απόσπασμα συνέντευξης του μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου Βλάχου (20/3/14):
«Το Άγιο Όρος είναι πράγματι ένας χώρος ευλογημένος, μια πνευματική όαση, που διαθέτει αγιασμένους ανθρώπους, οι οποίοι ξέρουν να αγαπούν, να συμπαρίστανται στους ανθρώπους, να πονούν, να πεθαίνουν για τους άλλους, να αναπαύουν τους ταλαιπωρημένους. Να μη σας φανή παράδοξο αν σας πω ότι το Άγιον Όρος είναι ένας χώρος πολέμου, ένας τόπος που γίνονται συρράξεις πολεμικές. Εννοώ βέβαια πολέμους πνευματικούς εναντίον των πονηρών πνευμάτων. Ο Απόστολος Παύλος γράφει: «ουκ έστιν ημίν η πάλη προς αίμα και σάρκα, αλλά προς τας αρχάς, προς τας εξουσίας, προς τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, προς τα πνευματικά της πονηρίας εν τοίς επουρανίοις» (Εφ. στ', 12). Οι Πατέρες του Αγίου Όρους αποκτούν εμπειρία αυτού του πολέμου, γι’ αυτό και μπορούν να διδάξουν αυτήν την πνευματική πολεμική μέθοδο σ’ αυτούς που επιθυμούν να την μάθουν. Όταν κανείς αγωνίζεται εναντίον του διαβόλου, της αμαρτίας και του θανάτου μπορεί να βιώση τους καρπούς της θείας Οικονομίας, της Ενανθρωπήσεως του Χριστού και να αποκτήση την πνευματική ελευθερία και την εσωτερική πληρότητα. Από τα φοιτητικά μου χρόνια επισκεπτόμουν συχνά το Άγιον Όρος, γνώρισα οσίους μοναχούς, γεύθηκα το ευλογημένο ψωμί τους άκουσα τον αγιασμένο λόγο τους, αισθάνθηκα την αγάπη και την κρυφή ζωή τους, γνώρισα τί θα πη φυσικός εν Χριστώ άνθρωπος, αγρύπνησα στις Μονές, στις Σκήτες και τα ερημητήρια, περπάτησα στα θαυμάσια μονοπάτια, χάρηκα την παρθενική φύση του και γενικά έζησα έναν κόσμο αγάπης, καθαρότητος, ευαισθησίας και αρχοντιάς. Στο Άγιον Όρος γνώρισα την αλήθεια ότι οι πραγματικοί μοναχοί εμφορούνται από την προφητική, αποστολική και μαρτυρική ζωή, είναι «οι ευαγγελικώς ζώντες», είναι οι σύγχρονοι Προφήτες, Απόστολοι και Μάρτυρες της Εκκλησίας. Πολλές φορές επικαλούμαι τις πρεσβείες τους και τις ευχές τους. Το Άγιον Όρος, παρά μερικά λάθη που γίνονται από μεμονωμένους μοναχούς, είναι ένας τόπος μυστηρίου, που φλέγεται από την προσευχή, είναι μια πνευματική μήτρα που κυοφορεί και γεννά τέκνα του Θεού, ουρανοπολίτες. Γι’ αυτό και πρέπει να το σεβόμαστε βαθειά.»

10:11 «αρχίσαν τον αγώνα αυτό οι πατέρες μας από το 1924, δημιούργησαν την “Εκκλησία των Γνησίων Ορθοδόξων”, που είναι η Εκκλησία του Χριστού η διωκόμενη».
και
11:42 «πραγματικά οι παλιοημερολογίτες είναι η εκκλησία του Θεού, η παρατεινομένη εις τους αιώνας, είναι η χάρις του Θεού, που την πήρε ο Θεός από αυτούς, τους προβατόσχημους λύκους και την έδωσε σε αυτούς τους απλούς ανθρώπους»
και
24:29 «όσο είναι καιρός, ας φύγουμε από την Εκκλησία των καινοτόμων, ας ακολουθήσουμε την Εκκλησία αυτή που πραγματικά είναι ο Θεός, αυτή δεν είναι άλλη παρά αυτή που ακολουθούμε και ανεβαίνουμε το δρόμο της θυσίας»
Σχόλιο 10:
Εδώ ο ομιλητής αποκαλύπτει την πλήρη ταύτιση του (και της ομάδας του) με τους εξωεκκλησιαστικούς και παρασυνάγωγους παλιοημερολογίτες (χωρίς αναφορά σε συγκεκριμένη παράταξη παλιοημερολογιτών, από τις δεκάδες που υπάρχουν), υιοθετώντας πλήρως την ρητορεία αυτοδικαίωσης και αήθους εναντίωσης στην Εκκλησία της Ελλάδος. Είναι τουλάχιστον παράδοξο και αυτοαναιρετικό να μιλά σαν «ακραιφνής ορθόδοξος» και ταυτόχρονα να στρέφεται κατά της Ορθόδοξης Εκκλησίας, να υποστηρίζει εξωεκκλησιαστικούς, καθώς και να ονομάζει «προβατόσχημους λύκους» τους επισκόπους της Εκκλησίας, αυτούς που το ίδιο το Άγιο Πνεύμα ανέδειξε και αποδέχεται! http://www.egolpion.com/antipaterikoi_zhlwtes.el.aspx
Ο ομιλητής κάνει και ένα βασικό ιστορικό σφάλμα, αφού οι παλιοημερολογίτες ξεκίνησαν το σχίσμα και τις δήθεν «εκκλησίες» τους τα έτη 1935-1937, και όχι 1924. Το ξεκίνησαν μάλιστα όχι ως «αγωνιζόμενοι», αλλά ως παρασυρόμενοι και επόμενοι των προσωπικών φιλοδοξιών των αρχηγών τους και ως σχισματικοί, όπως οι αρχηγοί τους ομολόγησαν, ενώ στην πορεία συσσώρευσαν πλήθος πλανών. 
http://enotitapisteos.blogspot.gr/2014/04/blog-post_10.html
και http://enotitapisteos.blogspot.gr/2014/04/blog-post_9.html
Ο ομιλητής αναπαράγει τις πλέον ακραίες απόψεις παλιοημερολογιτών, εμποτισμένες και με έκδηλο αντισημιτισμό. Καλεί τους ορθοδόξους να ΦΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ και να ενταχθούν σε εξωεκκλησιαστικούς παλιοημερολογίτες! Για το τι εστί παλιοημερολογιτισμός, παραπέμπουμε εδώ: http://www.egolpion.com/zhlotes.el.aspx
Θεωρούμε πως είναι εξόφθαλμα αντιεκκλησιαστικός ο λόγος του ομιλητή και μεγάλο το μένος του για την Εκκλησία της Ελλάδος, ενώ παράλληλα αυτοδικαιώνεται και δικαιολογεί την ΑΠΟΣΧΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ σαν επιλογή του «δρόμου της θυσίας»! Τι άλλο θα ακούσουμε από άνθρωπο που φοράει ράσα και θέλει δήθεν να είναι «ορθόδοξος»;!

10:59  «έχουμε καθήκον να ξεσηκώσουμε τους αδερφούς μας, τι είναι ο οικουμενισμός, ποιοι είναι αυτοί που επιβουλεύονται το γένος μας»
και
12:38 «υπερβολή είναι ο ύπνος του ελληνικού λαού, κοιμόμαστε με τα τσαρούχια. Δεν υπάρχει περιθώριο ύπνου πλέον, να πάμε απ’ άκρη σε άκρη της Ελλάδος, να γίνουμε μαχητές, να μεταφέρουμε το μήνυμα ότι ο Θεός κατήργησε την Εκκλησία των καινοτόμων και ότι ο Θεός κάπου αλλού ευαρεστείται: σε αυτούς που αποκαλείτε παλαιοημερολογίτες.»
και
14:15 «δεν πρέπει να κοιμόμαστε, πρέπει να διαφωτίσουμε τον λαό μας»
και
18:29 «πρέπει να ξεσηκωθούμε, να πούμε όχι μας φράγγεψαν, μας πούλησαν»
και
23:02 «πρέπει να αναλάβουμε τα όπλα τα πνευματικά, να πολεμήσουμε»
και
26:06 «γιατί εφόσον μας έχει δώσει ο Θεός τα όπλα, δεν ξεσηκωνόμαστε;»
Σχόλιο 11:
-Αφ’ ενός, ανέξοδη συνθηματολογία και πάλι, κάλεσμα των «ημετέρων καθαρών και εκλεκτών» σε κάποιου είδους «σταυροφορία ανάνηψης των κοιμωμένων», έκφραση απελπισίας περί νάρκωσης «των άλλων» και ανάγκης ανάληψης «αγώνα». Απευθύνει αναιτιολόγητο κάλεσμα σε κάποιου είδους «ξεσηκωμό», στην ουσία πρόκειται για απόπειρα άγρας οπαδών κοσμικής υποστήριξης για τον ίδιο και την ομάδα του, εν όψει νέων τελεσίδικων καταδικών του(ς) από την Ελληνική Δικαιοσύνη και εν αναμονή της εκκένωσης των κτηρίων που παρανόμως και αντικανονικώς κατακρατούν ως κατειλημμένα εντός και εκτός Αγίου Όρους. Ένας δήθεν «μοναχός» αναζητά εξωαγιορειτικά, κοσμικά στηρίγματα σε λαϊκούς, ώστε να καταστεί δήθεν δυσχερής η υλοποίηση όσων η Εκκλησία και η Πολιτεία επιτάσσουν για τον παραβατικό βίο του (και της ομάδας του)… Λυπηρό, αλλά αληθινό. Έμμεση αναφορά επίσης ότι είναι αυτός «η σωτήρια φωνή του γένους των Ελλήνων, εν μέσω αδιάφορων και πουλημένων ταγών». Απόψεις επαναλαμβανόμενες και εμποτισμένες με έκδηλη (αναπόδεικτη βέβαια) συνωμοσιολογία, αλλά και δήθεν «ορθόδοξη επαγρύπνηση».
-Αφ’ ετέρου, άλλη μία αυτοσχέδια απόπειρα… ερμηνείας της θείας βούλησης και δαιμονικές καταφορές εναντίον της Εκκλησίας της Ελλάδος, παράλληλα με αναφανδόν ταύτιση με τους παρασυνάγωγους παλιοημερολογίτες!

12:10 «εάν σας έλεγα ότι το Άγιο Όρος εάλω, δεν θα ήταν υπερβολή, εάν σας έλεγα ότι η Εκκλησία, η κρατούσα της Ελλάδος, έχει υποδουλωθεί στους σιωνιστές, δεν θα ήταν υπερβολή, εάν σας έλεγα ότι το Πατριαρχείο έχει αλωθεί από τις σκοτεινές δυνάμεις και τη μασονία, δεν θα ήταν υπερβολή.»
και
16:24 «ο εχθρός είναι εντός των πυλών. Ήδη εκπόρθησε την Εκκλησία τη νεοημερολογίτικη, ήδη εκπόρθησε το Άγιο Όρος»
και
20:32 «παράλληλα με αυτούς τους ολετήρες του ελληνικού έθνους και της πίστεως συμπορεύεται και ο λεγόμενος Οικουμενικός Πατριάρχης, ετοιμάζουν τη μεγάλη οικουμενική τους σύνοδο. Αυτή θα είναι το ξεθεμέλιωμα της πίστεως, κατάργηση νηστείας, γάμος αρχιερέων, δεύτερος γάμος ιερέων, όχι ράσα-γένεια, θα διώκεται όποιος κάνει το σταυρό του, γάμος ομοφυλοφίλων και να υιοθετούν παιδιά, δεν μιλάει κανένας, διαβάστε τα πρακτικά του συνεδρίου στη Ρόδο.»
Σχόλιο 12:
Ανέξοδη συνθηματολογία και πάλι, απελπισία περί άλωσης και διαφθοράς των πάντων, πυρ ομαδόν με βαρύτατες κατηγορίες, με εικοτολογίες, προφητολογίες κακών, επαναλαμβανόμενες σε κουραστικό σημείο, αναιτιολόγητες και μεγαλόστομες αναφορές! Ο ομιλητής μάλλον νομίζει ότι είναι ανώτερος από όλο το Άγιον Όρος, από την Εκκλησία της Ελλάδος και από το Οικουμενικό Πατριαρχείο! Όλοι «φταιν», όλοι «προδίδουν», όλοι είναι «συνένοχοι» στα επερχόμενα κακά και ο ίδιος μάλλον αναμένει τα συγχαρητήρια για την «εκκλησιοσωτήρια» και «εθνοσωτήρια» στάση του…
Σχετικά με την αναφορά του ομιλητή σε «μεγάλη οικουμενική σύνοδο», τα πατριαρχεία έχουν ανακοινώσει επισήμως τη θεματολογία σχετικής Συνόδου προκαθημένων Ορθοδόξων Εκκλησιών, καθώς και ότι αυτή δεν αποτελεί οικουμενική σύνοδο, αλλά ο ομιλητής σε άλλα επιμένει. Ενδεικτικά παραθέτουμε σχετική δήλωση του Πατριάρχη Μόσχας Κυρίλλου:
«Δεν πρόκειται για Οικουμενική Σύνοδο, όπως πιστεύουν ορισμένοι, αλλά για Σύνοδο των Ορθοδόξων Εκκλησιών»
Λυπηρός ο βόθυνος της έπαρσης και της υποτίμησης των πάντων! Επίσης, πώς ξέρει ο ομιλητής τις (υποτίθεται, μυστικές) σκοπεύσεις της… μασονίας; Είναι ο ίδιος μεταμεληθείς μασόνος ή πλανάται νομίζοντας πως είναι… εκ Θεού προφήτης; Πώς ξέρει τι ΘΑ αποφασιστεί και τι ΘΑ γίνει; Παραπέμπουμε στην προηγηθείσα ανάλυση τέτοιων φαινομένων διατύπωσης αήθων σχολίων εναντίον επισκόπων και  ακραίας εκκλησιομαχίας:
Η ανάλυση φαινομένων επίκλησης επερχομένων κακών από παρουσιαζόμενους ως ηγέτες «κλειστών και πανταχόθεν διωκομένων ομάδων» εναπόκειται στις επιστήμες της ψυχανάλυσης, της ψυχολογίας και της κοινωνιολογίας…

13:31 «υποχρεωτικό το τσιπάρισμα των νεογνών μέσα στο 2014, το μικροτσίπ για όλα τα βρέφη από το Μάιο 2014.»
και
19:52 «υπάρχει μυστικό κονδύλιο στο τελευταίο μνημόνιο. Δώσαν χρήματα στο ελληνικό κοινοβούλιο, μέσα στο 2014 να έχουν σφραγιστεί όλοι οι Έλληνες»
Σχόλιο 13:
Απορούμε για τις πληροφορίες του ομιλητή! Υπήρξε διαπραγματευτής εκ μέρους της Ελλάδας στο Μνημόνιο ή έχει «εσωτερική πληροφόρηση» τύπου Λιαπόπουλου;! Περιμένουμε να δούμε την υλοποίηση των προφητειών ή των πληροφοριών που εξαγγέλλει ο ομιλητής και παρατηρούμε πως πολλές κλειστού τύπου ακραίες θρησκευτικές ομάδες ανά την υφήλιο επενδύουν κατά καιρούς στην κατατρομοκράτηση των οπαδών τους και στη χειραγώγησή τους μέσω και της ακραία αρνητικής προφητολογίας. Και πάλι ανέξοδη και αναπόδεικτη συνθηματολογία, όπως η σχετική περί «άμεσης έλευσης του αντιχρίστου», συνήθης και στους παρασυνάγωγους παλιοημερολογίτες!

13:31 «η τηλεόραση είναι το σχολείο του διαβόλου και το διαδίκτυο είναι το πανεπιστήμιο του διαβόλου»
Σχόλιο 14:
Ακραία οπισθοδρομική άποψη, που πιάνει αδιάβαστους, τους πάντες, ακόμη και τους υποστηρικτές τού εν λόγω ομιλητή-καταληψία! Όλοι αυτοί χρησιμοποιούν το «πανεπιστήμιο του διαβόλου» για να διαδίδουν τις απόψεις τους! Ο ομιλών έχει εμφανιστεί πάμπολλες φορές στην τηλεόραση! Την ομιλία αυτή βρήκαμε και εμείς σε κάποιο τμήμα από το «πανεπιστήμιο του διαβόλου»,  συγκεκριμένα στο youtube!

16:24 «υπάρχουν κάπου 300 τεμένη στην Ελλάδα, τα οποία λειτουργούν»
Σχόλιο 15:
-Εάν εννοεί τα λειτουργούντα τεμένη της μουσουλμανικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης (Τουρκογενών, Πομάκων και Τσιγγάνων), αυτά καλώς λειτουργούν, αφού εξυπηρετούν τις θρησκευτικές ανάγκες μίας ή δύο εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών της Ελληνικής Δημοκρατίας. Θα του άρεζε να μην υπάρχουν ναοί παλιοημερολογίτικου δόγματος, ώστε να μην εξυπηρετούνται οι θρησκευτικές ανάγκες των παλιοημερολογιτών; Ισονομία και ισοπολιτεία δεν έχουμε;
-Εάν δεν εννοεί τα μειονοτικά-θρακιώτικα τεμένη, ποια εννοεί; Μήπως κάποια «κρυφά και παράνομα» τεμένη, που «απεργάζονται την άλωση της Ελλάδος»; Και πάλι κάνει χρήση «μυστικών πληροφοριών» ή «αυτοσχέδιων προφητειών»; Δεν μας διευκρινίζει, αλλά ούτε και επιχειρηματολογεί, όπως σε όλη την ομιλία του.

17:58 «ποιος είναι ο σκοπός τους, τον οποίον διώκουν με τόσο μένος το μοναστήρι μας; Να μην ακούγεται φωνή διαμαρτυρίας από πουθενά»
Σχόλιο 16:
Προσπερνώντας τα συντακτικά λάθη, ο ομιλητής διαπράττει και μεγάλα λογικά λάθη: υπονοώντας τη μονή Εσφιγμένου, οφείλει να λάβει υπ’ όψιν ότι το μοναστήρι δεν ανήκει στον ίδιο ή στην ομάδα του ή σε οιονδήποτε. Όλα τα αγιορείτικα μοναστήρια είναι πολιτικώς Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και εκκλησιαστικώς μία αδιάσπαστη πνευματική μοναστική κοινότητα υπό την πνευματική δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αενάως υπό την κηδεμονία της Κυρίας Θεοτόκου και της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Στο Άγιον Όρος μάλιστα ρητά απαγορεύεται η εγκαταβίωση σχισματικών και αλλοδόξων. Έστω κι έτσι, ο ομιλητής και η ομάδα του δεν είναι Αγιορείτες ή Εσφιγμενίτες, αλλά ούτε καν ορθόδοξοι μοναχοί. Έχουν προ πολλού καθαιρεθεί και έχει διαταχθεί ακόμη και η απέλασή τους από το Άγιον Όρος. Ο ίδιος ο ομιλητής δεν είναι «διωκόμενος», αφού μπαινοβγαίνει πάντα παρανόμως από τα χερσαία σύνορα του Αγίου Όρους, ενώ είναι απελατέος από αυτό. Συμμετέχει σε κοσμικές και δαπανηρότατες εκδηλώσεις σε πολυτελή ξενοδοχεία, ενώ δήθεν είναι «διωκόμενος μοναχός»! Η ίδια η επένδυση χρημάτων εκ μέρους των καταληψιών για τέτοιες εκδηλώσεις αποδεικνύει τη μεγάλη σημασία που αποδίδουν στην αναζήτηση εξωαγιορειτικών και κοσμικών ερεισμάτων και στην καλλιέργεια εντυπώσεων, διά της προβολής των απόψεών τους.

Η Αστυνομία εντός Αγίου Όρους και πάλι δυστυχώς «παρέλειψε» να ελέγξει τα χερσαία σύνορα του Αγίου Όρους και να αποτρέψει τη λαθραία είσοδο εξωαγιορειτών και μάλιστα καταδίκων, όπως του εν λόγω ομιλητή και της ομάδας του, σε αυτό! Περιποιεί κάτι τέτοιο τιμή για την Ελληνική Αστυνομία ή αυτό αποτελεί μελανό σημείο; Πολλώ δε μάλλον τη στιγμή που υπάρχουν αστυνομικά φυλάκια πολύ κοντά στη μονή Εσφιγμένου, π.χ. έξω από τη μονή Χιλανδαρίου και ενώ είναι γνωστό το παράνομο πήγαινε-έλα οχημάτων των σχισματικών ψευδοεσφιγμενιτών καταληψιών και των υποστηρικτών τους από τα χερσαία σύνορα του Αγίου Όρους, από τη θέση «Καραούλι». Ο κανονισμός κίνησης οχημάτων εντός Αγίου Όρους βρίσκεται στο ΦΕΚ 557Β/2001.

Σχετικά με δήθεν «διωγμό», ας δούμε τι λεν οι ίδιοι οι Αγιορείτες, ήδη από το έτος 2003:
«- Διώκεται η Ι. Μ. Εσφιγμένου;
-Διπλή παραπλάνηση. Δεν είναι δυνατόν να ονομάζεται "διωγμός" η εφαρμογή της εννόμου τάξεως και μάλιστα με τρόπο ειρηνικό. Επίσης ο,τιδήποτε αφορά στους παρανόμως κατέχοντας το κτίριο της Ι. Μονής Εσφιγμένου, δεν είναι δυνατό να παρουσιάζεται ότι αφορά στην Ι. Μονή ως πνευματικό Καθίδρυμα με όλη την ιστορία της.
- Απειλείται με διακοπή η λειτουργία της Ι. Μ. Εσφιγμένου;
-Ακριβώς το αντίθετο. Η προσπάθεια αφορά στη διάσωση της Ι. Μ. Εσφιγμένου και στην
αποκατάσταση της λειτουργίας της, την οποία διέκοψαν οι παρανόμως κατέχοντες αυτήν.»

Σχετικά με την υπονόηση δήθεν «προσπάθειας φίμωσης αντιθέτων-υγιών φωνών», ο ομιλητής είμαστε βέβαιοι πως γνωρίζει ότι δεν ισχύει, πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που ο ίδιος και η ομάδα του έχουν τεθεί ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ με τη στάση τους και ομολογημένως έχουν συνταχθεί με εξωεκκλησιαστικούς παλιοημερολογίτες. Ακόμη, σε κάθε πεδίο ένστασης/αντίρρησης, βεβαίως και σε θέματα Εκκλησίας, οι ενστάσεις/αντιρρήσεις διατυπώνονται με αγάπη, με λογικά επιχειρήματα και τουλάχιστον με ανθρώπινη κοσμιότητα, πράγματα στα οποία βαρέως υπολείπεται ο λόγος του ομιλητή.

Για τον ομιλητή και την ομάδα του (εξωεκκλησιαστική και σχισματική ομάδα καταληψιών της μονής Εσφιγμένου) έχουν διαπιστωθεί, μεταξύ άλλων, τα κάτωθι:
α) απέστησαν από τον βασικό σκοπό του μοναχικού βίου, ήτοι την αφιέρωση στην ησυχία και την μετάνοια, στην άσκηση και την καλλιέργεια της προσευχής μακράν του κόσμου και των εν τω κόσμω, υποκύψαντες εις τον εκ δεξιών πειρασμόν ότι έφθασαν εις τοιούτον ύψος αρετής, ώστε να είναι άξιοι να κρίνουν το ορθόδοξον η μη του φρονήματος ουχί μόνον του οικείου αυτών επισκόπου, αλλά συμπάσης της Ορθοδόξου ανά τον κόσμον Ιεραρχίας.
β) Αφού απεφάνθησαν ότι μόνον εκείνοι είναι ορθόδοξοι και ουδείς έτερος, απέκοψαν εαυτούς εκ της αδελφικής συμπροσευχής των άλλων αγιορειτών πατέρων...
γ) Χαρακτηρίσαντες αιρετικούς και τον Οικουμενικό Πατριάρχη και πάντας τους Πατριάρχας και αρχηγούς των Ορθοδόξων Εκκλησιών μετά των Ιεραρχών αυτών, έπαυσαν να μνημονεύουν του κανονικού ονόματος του οικείου αυτών επισκόπου, του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, με αποτέλεσμα να αποκοπούν από το σώμα της Μιας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας...
δ) Δεν αρκέσθησαν στην ιδία πλάνη, αλλά εξήσκησαν καθ’ όλα αυτά τα χρόνια συστηματική προσπάθεια να παρασύρουν στην εκτός της Εκκλησίας πνευματική απώλεια και άλλους πιστούς και κληρικούς, διαδίδοντες με κάθε τρόπο τις δοξασίες τους και ασκώντας προσηλυτισμό, εκμεταλλευόμενοι δε και τις ψηφοθηρικές επιθυμίες πολιτικών παραγόντων. 
ε) Υπήχθησαν σε αντικανονικούς και σχισματικούς δήθεν Αρχιερείς, μνημονεύοντες των κανονικών ονομάτων αυτών, συλλειτουργούντες με αυτούς και δεχόμενοι «χειροτονίες» από αυτούς.
στ) Εσφετερίσθησαν την ιδιότητα του εσφιμενίτου μοναχού, αντιποιούμενοι και την ιδιότητα του αγιορείτου, ενώ στην πραγματικότητα παρεβίαζαν όλες τις αρχές, οι οποίες διέπουν και τις δύο ιδιότητες. Η Μονή Εσφιγμένου είναι Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή... Οι νυν κάτοικοι της Μονής, απεδείχθη και εκ της ιστορικής ερεύνης ότι είναι έποικοι, παρανόμως, αντικανονικώς και δολίως εγκατασταθέντες...

20:32 «στα 100 ζευγάρια, τα 90 διαλύονται»
Σχόλιο 17:
Υπερβολές ακόμη και στα πιο απλά, καλλιέργεια ψυχολογικού κλίματος απαισιοδοξίας, απελπισίας, λύπης για τη δήθεν «διάλυση των πάντων»…


Ζ. ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Κρίνουμε την εν λόγω ομιλία ως
-εξόφθαλμα προπαγανδιστική εναντίον της Εκκλησίας της Ελλάδος, κάθε Αυτοκεφάλου Εκκλησίας και κάθε Πατριαρχείου σε κοινωνία με αυτή
-εξόφθαλμα προπαγανδιστική υπέρ ομάδων «παλιού ημερολογίου»
-εμπρηστική και προσβλητική για πρόσωπα και θεσμούς, πρωτίστως της Εκκλησίας, δευτερευόντως της Πολιτείας
-κενή περιεχομένου, ως μη διαθέτουσα επιχειρηματολογία, αλλά μόνο συνθηματολογία
-παράλογη εν πολλοίς και ανούσια
-απευθυνόμενη σε άτομα τυφλά υπάκουα στον ομιλητή, σε άτομα που ΔΕΝ θα διερευνήσουν τα λεγόμενά του από πλευράς τεκμηρίωσης ή σε άτομα χαμηλού μορφωτικού επιπέδου που αναζητούν «καθοδηγητές»
-μεγαλόστομη και εγωιστική, σε κωμικοτραγικό σημείο
-παραπλανητική, μη λογική, παράταιρη και ανεστίαστη, διότι έκανε έντεχνες συγχύσεις μεταξύ ορθοδόξων/παλιοημερολογιτών, αγιορειτών/εξωαγιορειτών, εσφιγμενιτών/καταληψιών, νομίμων/παρανομούντων κλπ
-μη αντέχουσα σε στοιχειώδη έρευνα περί της απόδειξης των εκτεθέντων αιτιάσεων του ομιλητή
-ενδεικτική της απελπισίας του ομιλητή, ο οποίος βλέπει να «χάνει το παιχνίδι» που ο ίδιος έστησε και αναζητά εναγωνίως εξωαγιορειτικά στηρίγματα
-ενδεικτική του επιπέδου, του ήθους και των μέσων εντυπωσιασμού που χρησιμοποιούν οι αποδεδειγμένως παρανομούντες
-γλαφυρή για το εύρος αποδοχής αμφιλεγόμενων «θρησκευτικών ηγετών» από άτομα που είναι πρόθυμα να τους ακολουθήσουν, ακόμη και σε εξόφθαλμα παράλογες ή ψευδείς απόψεις.

Κλείνουμε με την ευχή να λυθεί επιτέλους το ζήτημα της μονής Εσφιγμένου, το οποίο ταλαιπωρεί το Άγιον Όρος και την Ελληνική Πολιτεία, και να ανανήψουν οι πρωταίτιοι σχισματικοί καταληψίες, συναισθανόμενοι το εύρος των πλανών, αντιεκκλησιαστικών και παραβατικών συμπεριφορών, στις οποίες έχουν υποπέσει.

Ο Κύριος να μας φωτίζει και να μας ελεεί όλους πάντοτε!


Μ. Γ.