«ουδέ αίμα μαρτυρίου ημπορεί να εξαλείψη την αμαρτίαν του χωρισμού της Εκκλησίας και της διαιρέσεως, και το να σχίση τινάς την Εκκλησίαν είναι χειρότερον κακόν από το να πέση εις αίρεσιν» Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Πέμπτη, 23 Ιουλίου 2015

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ

ΧΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ ΕΓΚΑΤΑΒΙΟΥΝΤΕΣ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΚΤΗΡΙΟ ΤΗΣ Ι.Μ. ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ


1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Γνωστό είναι πως σήμερα εντός της μονής Εσφιγμένου διαδραματίζεται μία εκκλησιαστικώς και διοικητικώς παράδοξη κατάσταση, διότι 
-το βασικό κτήριο της μονής (και άλλα) τελεί υπό κατάληψη από εξωαγιορείτες και σχισματικούς, ενώ απαγορεύεται η εγκαταβίωση σχισματικών στο Άγιον Όρος, σύμφωνα με το άρθρο 5, κεφ. Α' του Καταστατικού Χάρτη Αγίου Όρους. 
http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/history/katastatikos_xarths_agion_oros.htm
-η αστυνομία αργοπορεί να λύσει την κατάληψη, ενώ υποχρεούται να το πράξει βάσει τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων, που προβλέπουν την απόδοση των κατειλημμένων κτηρίων σε αυτούς που η ίδια η Ιερά Κοινότητα έχει επιλέξει.


Υφίσταται κανονική και νόμιμη αδελφότητα της μονής Εσφιγμένου, η οποία έχει ομόφωνα εκλεγεί από την Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους και αναγνωρίζεται από όλους, Εκκλησία και Πολιτεία. Αυτή η αδελφότητα διορίστηκε το έτος 2005 ως Εσφιγμενίτικη http://www.esphigmenou.gr/index.php?mid=5&sid=4&newsid=29, οπότε και επαναλειτούργησε η Ιερά Μονή Εσφιγμένου, από το 1972 που έπαψε να λειτουργεί. http://www.esphigmenou.gr/index.php?mid=5&sid=4&newsid=28 και http://www.esphigmenou.gr/index.php?mid=5&sid=4&newsid=49 Η αναγνωρισμένη και κανονική εσφιγμενιτική αδελφότητα αριθμεί σήμερα 23 άτομα υπό την ποιμαντορία του καθηγουμένου γέροντα Βαρθολομαίου και συν Θεώ συνεχίζει την πορεία της με όλες τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που απορρέουν θεσμικά, ως αδελφότητα της μονής Εσφιγμένου. Αυτή είναι προσωρινά εγκατεστημένη στο εσφιγμενίτικο κονάκι Καρυών Αγίου Όρους, έως ότου γίνει η εκκένωση του βασικού εσφιγμενιτικού κτηρίου από τις αστυνομικές δυνάμεις, βάσει των σχετικών αποφάσεων των αρμοδίων.

Επισκεπτόμενος κανείς το βασικό κτήριο της μονής Εσφιγμένου, το οποίο τελεί υπό τις γνωστές συνθήκες, διαπιστώνει ιδίοις όμμασι ότι σε αυτό βρίσκονται 40-45 άτομα που ρασοφορούν, κυρίως νέοι ή μεσήλικες, από τα οποία η ηγετική ομάδα μετρά περίπου 12-13 άτομα. Αυτοί δυστυχώς δεν είναι κανονικοί μοναχοί, Αγιορείτες ή Εσφιγμενίτες, αλλά είναι άγνωστοι στην Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους και θεωρούνται επισήμως ως σχισματικοί http://www.esphigmenou.gr/index.php?mid=5&sid=4&newsid=31 και έχει διαταχθεί η απέλασή τους από το Άγιον Όρος http://www.esphigmenou.gr/documents/apofasi.doc και http://www.esphigmenou.gr/index.php?mid=5&sid=4&newsid=30 Μάλιστα οι ίδιοι προσέφυγαν στο ΣτΕ για να ακυρώσουν σχετικές αποφάσεις της Ιεράς Κοινότητας Αγίου Όρους, αλλά οι προσφυγές τους απορρίφθηκαν. http://www.esphigmenou.gr/index.php?mid=5&sid=4&newsid=30 Οι ίδιοι δημοσίως δηλώνουν την αυτοαποκοπή τους από το σώμα της Ιεράς Κοινότητας Αγίου Όρους και την αυτοαποκοπή τους από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, την Εκκλησία της Ελλάδος και κάθε τοπική Εκκλησία και Πατριαρχείο. Η Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους κάλεσε εγγράφως τους παρανόμως εγκαταβιούντες στο βασικό κτήριο της μονής να το εγκαταλείψουν, προς εφαρμογή των αποφάσεων απέλασής τους από το Άγιον Όρος, αλλα΄αυτή αρνήθηκαν να συμμορφωθούν και παρέμειναν εντός των τειχών της μονής, οπότε κατέστησαν με ιδία ευθύνη παράνομοι καταληψίες. Αυτοί ιδίως από το έτος 2002 και μετά έχουν αναπτύξει έντονη δημόσια παρουσία (διαδικτυακή, τηλεοπτική, φυσική) με συχνές δημόσιες εμφανίσεις, καθώς και ένα ευρύ δίκτυο οικονομικών δραστηριοτήτων. Περαιτέρω μόνοι τους δηλώνουν τη σχέση τους με συγκεκριμένη ομάδα παλιοημερολογιτών, από τους αυτοαποκαλουμένους «γνησίους ορθοδόξους» (ΓΟΧ), η οποία σύμφωνα με την Εκκλησία θεωρείται παρασυνάγωγη και σχισματική, δηλαδή εκτός Εκκλησίας. Αξιοσημείωτο είναι πως εκπρόσωποι της ομάδας των παρανόμων εντός του βασικού κτηρίου της μονής Εσφιγμένου δημοσίως ονομάζουν «μάγους και ψευτοαγίους» τους συγχρόνους αγίους Παϊσιο και Πορφύριο, ενώ ονομάζουν «συναγωγή του σατανά» την Εκκλησία της Ελλάδος και «αιρετικούς» πλειάδα από κανονικούς επισκόπους και πατριάρχες.

Η πλειάδα από αντικρουόμενες και ενίοτε παράδοξες πληροφορίες που διαχέονται στο διαδίκτυο και την τηλεόραση γύρω από τη μονή Εσφιγμένου, δημιουργούν συχνά σύγχυση στους πιστούς που έχουν άγνοια επί του θέματος. Εντούτοις, αποτεινόμενος κανείς στους αρμοδίους, που είναι το Οικουμενικό Πατριαρχείο, η Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους και η Ελληνική Πολιτεία, μπορεί εύκολα να διαλύσει την τυχόν σύγχυση και να αντιληφθεί τις πραγματικές διαστάσεις του θέματος. Πολλά έγγραφα και χρήσιμες πληροφορίες βρίσκονται ήδη αναρτημένα στο διαδίκτυο, ενώ άλλα μπορούν να προκύψουν από άλλες πηγές, π.χ. από τα ελληνικά Δικαστήρια, από την κανονική αδελφότητα της μονής Εσφιγμένου και από πολίτες. Νομίζουμε πως για να σχηματίσει κανείς στέρεη άποψη για ένα θέμα, οφείλει να διεξαγάγει κάποια έρευνα, αποφεύγοντας συνθηματολογία, έωλους προφορικούς ισχυρισμούς και οτιδήποτε ατεκμηρίωτο. Δημοσιοποιούμε εδώ μέρος της δικής μας έρευνας, ιδίως σε ό,τι έχει να κάνει με τις οικονομικές προεκτάσεις του θέματος. 



2. ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ ΟΤΙ «ΔΕΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΣΠΑ»
Οι καταληψίες του βασικού κτηρίου (και άλλων) της εν λόγω μονής ισχυρίζονται συχνά δημοσίως, ότι «στερούνται τροφίμων και φαρμάκων λόγω απάνθρωπου αποκλεισμού που τους έχει επιβληθεί» και ότι «δεν δέχονται ευρωπαϊκά κονδύλια», διότι «γι' αυτά η Ευρώπη και οι Εβραίοι θα ζητήσουν ανταλλάγματα για να υποδουλώσουν το μοναστήρι "τους"». Διατυπώνουν δημοσίως τον ισχυρισμό πως για την μονή αυτή «βρίσκονται σε αναμονή κονδύλια ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ». Εκτός του ότι κινούνται δίχως περιορισμούς εντός Αγίου Όρους (παρότι έχει διαταχθεί αρμοδίως η απέλασή τους από αυτό) κινούνται ελεύθεροι εκτός αυτού, διοργανώνοντας ακόμη και δημόσιες ομιλίες σε πολυτελή ξενοδοχεία και άλλους χώρους. Σχετικά με τον ισχυρισμό τους περί ευρωπαϊκών κονδυλίων επισημαίνουμε ότι 
1) Οι καταληψίες ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΑΝ Η ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝ ΝΟΜΙΜΑ ΤΗΝ ΜΟΝΗ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ. Ανέκαθεν ήταν άγνωστοι στην Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους, αυτοαποκομμένοι από τους λοιπούς Αγιορείτες και από σύνολη την Εκκλησία. Ποτέ δεν εξελέγη νόμιμα ή αναγνωρίστηκε ηγούμενος από την εν λόγω ομάδα, ούτε αναγνωρίστηκε η ομάδα αυτή συνολικά ως αγιορείτικη ή εσφιγμενίτικη αδελφότητα. Οι ίδιοι βαρύνονται με ΑΠΕΛΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ, ΜΕ ΕΠΙΣΗΜΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΛΩΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗΣ ΟΜΑΔΑΣ κατά τον Καταστατικό Χάρτη Αγίου Όρους. Πώς είναι δυνατόν να αιτηθούν ή να λάβουν ευρωπαϊκές επιδοτήσεις για τη μονή Εσφιγμένου, εφόσον γι' αυτήν είναι ξένοι και καταληψίες;
2) Ποτέ η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν «ζητούσε» να δώσει επιδότηση για έργα στη μονή Εσφιγμένου. Οι εκάστοτε κινούντες τη διαδικασία μιας ευρωπαϊκής επιδότησης δεν είναι τα ευρωπαϊκά όργανα, αλλά τα εκάστοτε νομικά πρόσωπα που ενδιαφέρονται να εκτελέσουν έργα ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος. Σε κάθε περίπτωση, οι καταληψίες δεν επιδεικνύουν, ούτε αναφέρουν, σχετικά έγγραφα.
3) Οι αγιορείτικες μονές που αιτούνται ευρωπαϊκών κονδυλίων για εργασίες που εκτελούν σχετικά με συντήρηση κειμηλίων, αναστήλωση κτηρίων κλπ, πρώτα εντάσσονται σε ανάλογο πρόγραμμα, μετά εκτελούν τα αντίστοιχα έργα, μετά περνούν από έλεγχο για την προβλεπόμενη και νόμιμη εκτέλεση και στο τέλος παίρνουν κάποιο ποσό επιδότησης, ως επιστροφή μέρους όσων ήδη δαπάνησαν σε συμμόρφωση με το εκάστοτε πρόγραμμα. Έστω κι έτσι, σπανίζουν τέτοια ευρωπαϊκά προγράμματα και είναι αυστηρότατες οι προϋποθέσεις επιδότησης. Πουθενά δεν εντοπίζεται «πακτωλός χρημάτων επιδοτήσεων» που τους προσφέρονται και που «γενναιόψυχα αρνούνται» οι καταληψίες. Οι ίδιοι κατά καιρούς αναφέρουν πολύ διαφορετικά ποσά αυτών των «εν αναμονή» χρημάτων. Δεν δημοσίευσαν ποτέ οι καταληψίες ποιες αιτήσεις, ποια έργα ή τι συναφές έκαναν ποτέ προς το ΕΣΠΑ ή την Ευρωπαϊκή Ένωση, για να έχουν εγκριθεί κονδύλια, ώστε κατόπιν να μπορούν να «αρνηθούν ευρωπαϊκά χρήματα».


3. ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗΣ ΜΟΝΗΣ

Από δικαστικές αποφάσεις και άλλα στοιχεία από ΔOY της χώρας προκύπτει ότι οι παρανόμως εγκαταβιούντες στη μονή Εσφιγμένου (ομάδα Μεθόδιου) :
1) εισέπραξαν τις κρατικές χορηγίες έως και του έτους 2001 ύψους περίπου 850 εκατομμυρίων δραχμών, που αντιστοιχούσαν στο νομικό πρόσωπο της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου, ενώ κατόπιν έρευνας αρμοδίων τα χρήματα αυτά δεν βρέθηκαν σε καμμία τράπεζα στην Ελλάδα. Είναι άξιο αναφοράς ότι οι ίδιοι διατρανώνουν σε κάθε ευκαιρία πως «δεν δέχονται ευρωπαϊκά και... εβραϊκά χρήματα». 
2) εισέπραξαν όλα τα μισθώματα από τις διάφορες ιδιοκτησίες της μονής, όπως διαμερίσματα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα μέχρι τον Νοέμβριο 2005, κατά νόσφισιν των δικαιωμάτων της μονής. Άξιο σημείωσης ότι τα εισπραττόμενα ενοίκια ήταν περίπου 20.000 ευρώ ανά μήνα, σύμφωνα με δικές τους αναφορές. Μάλιστα, δεν προσήλθαν καν στην αρμόδια ΔOY Πολυγύρου για να αποδώσουν το προβλεπόμενο τέλος χαρτοσήμου στο Δημόσιο, αγνοώντας επιδεικτικά την Πολιτεία, τους νόμους και τα Αγιορειτικά θέσμια.
3) εκποίησαν ή εκχώρησαν  σε τρίτους σημαντικά ακίνητα της μονής Εσφιγμένου, όπως οικόπεδα και μετόχια, αμέσως μόλις έμαθαν ότι η Ιερά Κοινότητα πρόκειται να τους απελάσει από το Άγιον Όρος. Η συνολική αξία τους υπερβαίνει το 1.000.000 ευρώ. Κάποια από αυτά τα ακίνητα, αυτά για τα οποία εκδόθηκαν αποφάσεις από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, οι 4.010/2009, 4.661/2009, 5.295/2009, 5.296/2009, επανήλθαν στην κυριότητα της μονής, αφού ακυρώθηκαν οι παράνομες συμβολαιογραφικές πράξεις των καταληψιών. Οι παράνομες μεταβιβάσεις έλαβαν χώρα κυρίως στο μεσοδιάστημα 2002-2005, καθώς οι καταληψίες γνώριζαν τις σχετικές αποφάσεις Πατριαρχείου και Ιεράς Κοινότητας. Για το σκοπό της «υποδοχής» των ακινήτων από σωματεία και παλιοημερολογίτικα ιδρύματα συστήθηκαν αστικές εταιρείες ακόμη και έναν μήνα πριν τις μεταβιβάσεις, οι οποίες έγιναν με συνοπτικές διαδικασίες και μαζικά. Συγκεκριμένη κραυγαλέα περίπτωση είναι η παράνομη πώληση από τους παρανόμως εγκαταβιούντες στη μονή μίας ολόκληρης πολυκατοικίας στον Πειραιά, για την οποία έχει εκδοθεί σχετική δικαστική απόφαση. Άγνωστη η κατάληξη των τυχόν εμπλεκομένων χρημάτων.
4) συνεχίζουν έως σήμερα να εκμεταλλεύονται ακίνητα της μονής Εσφιγμένου, όπως οικόπεδα, αγροτεμάχια και οικοδομές, σε διάφορα μέρη της Ελλάδος, π.χ. Αθήνα και Χαλκιδική. Αυτά είτε τα χρησιμοποιούν οι ίδιοι είτε τα εκμισθώνουν χωρίς νόμιμα έγγραφα σε ανύποπτους τρίτους.
5) συνεχίζουν έως σήμερα να εκμεταλλεύονται κινητά και πλωτά της μονής Εσφιγμένου, όπως οχήματα 4Χ4, αυτοκίνητα, φορτηγά, βάρκες κλπ εντός Αγίου Όρους. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων που παρανόμως χρησιμοποιούν οι καταληψίες πληρώνει η μονή Εσφιγμένου και όχι οι καταληψίες.

Άκρως ανησυχητικό στοιχείο είναι η σταθερή ΑΡΝΗΣΗ των καταληψιών να επιτρέψουν στην Αρχαιολογική Υπηρεσία (10η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων) να εισέλθει στην κατειλημμένη μονή, προκειμένου να ελέγξει και να καταγράψει την κατάσταση της μονής, τα κειμήλια, το αρχείο της κλπ. Αξιοσημείωτο είναι πως μεταξύ των εσφιγμενίτικων κειμηλίων γνωρίζουμε πως βρίσκονταν χρυσοί σταυροί, αδαμαντοκόλλητες εικόνες, βυζαντινά χειρόγραφα και άλλα είδη, που πλην της ανυπολόγιστης πολιτιστικής, εθνικής και εκκλησιαστικής αξίας, έχουν και δυσθεώρητη εμπορική. Για την άρνησή τους αυτή και την σιωπή σε σχέση με τα κειμήλια και την είσοδο κρατικών αρχών στη μονή έχουν ήδη εισπράξει καταδίκες από την Ελληνική Δικαιοσύνη, ενδεικτικά αναφέρουμε την απόφαση 5.219/2010 του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης. 





4. ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ ΟΤΙ «ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΝΑ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΚΑΡΤΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ» Η ΟΤΙ «ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΙ Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΑΤΑΝΙΚΑ»
Οι καταληψίες ισχυρίζονται δημοσίως και ιδιωτικώς, ότι «οι κάρτες συναλλαγών με γραμμικό κώδικα (barcode), τραπεζικές ή πιστωτικές, όπως και η θρυλούμενη «κάρτα του πολίτη», περιέχουν τον δυσώνυμο αριθμό 666 και πως συνιστά άρνηση Χριστού η αποδοχή τους». Μάλιστα ο φερόμενος ως ηγέτης του και άλλοι από την ίδια ομάδα διοργανώνουν κατά καιρούς δημόσιες συγκεντρώσεις «κατά των καρτοειδών» ή εμφανίζονται δημοσίως ομιλούντες χαρακτηρίζοντας την τηλεόραση σαν «σχολείο του διαβόλου» και το ίντερνετ σαν «πανεπιστήμιο του διαβόλου». 
Διαπιστώσαμε πως οι ίδιοι χρησιμοποιούν ή προτρέπουν ανύποπτους χρηματοδότες τους σε χρήση
α] ηλεκτρονικών καρτών με γραμμικό κώδικα για να δεχτούν χρήματα από οπαδούς τους από την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο
β]του διαδικτύου για τη διαφήμιση περιοδικών και προϊόντων τους, αλλά και για τη διασπορά των πάσης φύσεως απόψεών τους, καθώς και ομιλιών και συνεντεύξεων του εκπροσώπου τους
γ]της τηλεόρασης για τη διασπορά των απόψεών τους, αφού ο εκπρόσωπός τους και πολλοί από την ομάδα του εμφανίζονται σε τηλεοπτικές εκπομπές, αφιερώματα, ντοκιμαντέρ, που γυρίστηκαν παρανόμως εντός Αγίου Όρους, δίχως την απαιτούμενη γραπτή άδεια της Ιεράς Κοινότητας Αγίου Όρους. 
Ενδεικτικά αναφέρουμε
-το ντοκιμαντέρ «La republique des moines» των ρωμαιοκαθολικών Yvon Bertorello και Eddy Vicken
-την εκπομπή «Αποτυπώματα» του δημοσιογράφου Αντώνη Παπαδόπουλου στον τηλεοπτικό σταθμό ALTER, 5/11/2006 
-τo αφιέρωμα «Πρωταγωνιστές» του δημοσιογράφου και πολιτικού κ. Σταύρου Θεοδωράκη στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA, 11/12/2007
-την ταινία μικρού μήκους της εταιρείας Vice, Νοέμβριος 2014

Όλες οι προαναφερθείσες είναι ελεύθερα διαθέσιμες ολόκληρες στο youtube.com και σε άλλες ιστοσελίδες υποστηρικτών των καταληψιών. 


5. ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ ΒΟΗΘΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΗΨΙΕΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ
ή
Πώς οι «πολιορκημένοι και αφιλοχρήματοι αγωνιστές της ορθοδοξίας» ξέρουν να δέχονται χρήματα από Mastercard και Paypal...

Οι καταληψίες προβάλλουν δημόσιες εκκλήσεις για χρήματα, συνδρομές, επιταγές και άλλα υλικά βοηθήματα σε ιστοσελίδες και περιοδικά. 

1) Σε ιστοσελίδες στο διαδίκτυο
-Σε ιστοσελίδες παλιοημερολογιτών ή άλλων υποστηρικτών των καταληψιών παρατηρεί κανείς επί χρόνια την ίδια περίπου καταχώρηση-διαφήμιση: «Όσοι θέλουν να αποστείλουν επιστολάς, δέματα, ταχυδρ. επιταγήν κλπ εις τους διωκομένους πατέρας της ιεράς μονής Εσφιγμένου η ταχ. Διεύθυνσις είναι: Αρχιμ. Μεθόδιος – Τ.Θ. …, Τ.Κ. 630xx, Ιερισσός Χαλκιδικής».


-Σε ιστοσελίδες του σωματείου με επωνυμία «Εκκλησία ΓΟΧ Ελλάδος», δηλαδή της «μητρικής» παράταξης παλιοημερολογιτών με τον αυτόκλητο «αρχιεπίσκοπο Αθηνών Καλλίνικο Σαραντόπουλο», υπάρχει διαφημιστική καταχώρηση που αναφέρει «ανάγκη κάλυψης δικαστικών εξόδων λόγω δικαστικής καταδίκης των πατέρων [καταληψιών] από την ανθρώπινη δικαιοσύνη», οπότε «όσοι επιθυμούν, να καταθέσουν “την εισφορά τους” σε τραπεζικό λογαριασμό στην ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ με αριθμό 151/95ΧΧΧΧ-09». Ο ίδιος τραπεζικός λογαριασμός δίνεται και τηλεφωνικώς σε όσους επικοινωνούν με τους καταληψίες, για να τους αποστείλουν χρήματα. Πρόκειται για προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό του εκπροσώπου των καταληψιών, κ. Μεθοδίου. Στον ίδιο λογαριασμό γινόταν η καταβολή συντάξεων γερόντων (εγκαταβιούντων στη μονή) από ασφαλιστικούς φορείς, όπως το ΤΕΒΕ.


-Σε αμερικάνικη ιστοσελίδα δημοσιεύονται (για τους ΕλληνοαμερικανούςΕλληνοκαναδούς κλπτα εξής«Make a donation of $20.00 and upon request we will send you a CD made by the Esphigmenou monks on the Monastery's feast day OR $100.00 for a book of St. Gregory's Homilies» και «Mail checks to: Friends of Esphigmenou Monastery, PO Box 3010xx, Boston, MA 02...» και «Mail checks to: Abbott Methodios, PO Box …, Ierissos, Greece 63...» και «On-Line Donation: Click here to make an instant on-line donation via PayPal using your Visa, Mastercard, American Express or Discover card, OR make a direct transfer directly from your checking account».


Για ευκολία πληρωμής υπάρχει ενσωματωμένο στην ιστοσελίδα το σύστημα PAYPAL, το οποίο εξυπηρετεί για απ’ ευθείας μεταφορά χρημάτων από πιστωτικές κάρτες. Σε άλλο σημείο στην ίδια ιστοσελίδα περιγράφουν ως τραγική την κατάστασή τους και παραθέτουν πλειάδα αριθμών τηλεφώνων και τηλεομοιοτύπων (fax) πολιτειακών παραγόντων (υπουργών, πρωθυπουργού κλπ), ενώ προτρέπουν τους επισκέπτες της ιστοσελίδας να τα χρησιμοποιήσουν, ασκώντας πίεση υπέρ των καταληψιών, με στόχο τη μη υλοποίηση πράξεων και αποφάσεων Εκκλησίας και Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι οποίες τους αφορούν.


-Σε ρωσική ιστοσελίδα δημοσιεύονται θέσεις των καταληψιών που έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τους Αγιορείτες και την Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους, ενώ προωθείται διαφημιστικά η συνδρομή στο περιοδικό των καταληψιών, που φέρει το όνομα «Βοανεργές».



2) Σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο διαδίκτυο
Υποστηρικτές των καταληψιών της μονής Εσφιγμένου δημοσιεύουν διαφημίσεις του περιοδικού τους και εκκλήσεις για χρήματα σε κοινότητες/ομάδες τους στο FACEBOOK και στο TWITTER, οι οποίες δίχως άδεια φέρουν το όνομα «Εσφιγμένου» και φιλοξενούν απόψεις των καταληψιών.


Γράφουν δημοσίως οι υποστηρικτές των καταληψιών επί λέξει στην ανωτέρω ομάδα/κοινότητά τους στο FACEBOOK τα εξής:
-«για οποιοδήποτε θέμα πνευματικό ή για όποια δωρεά, παρακαλούμε […] επικοινωνήστε κατευθείαν στη Μονή με τον Πατέρα Ιερομόναχο Γ[...] στο 69733451ΧΧ. Πιστεύουμε όμως ότι με το να ενημερώνουμε μέσω Facebook τον κόσμο που στηρίζει την Μονή, δημιουργούμε μια μεγάλη παρέα φίλων, που θα την στηρίξει έγκαιρα όταν έρθουν τα δύσκολα γιατί θα έχουν ενημερωθεί γρήγορα. Αυτός άλλωστε ήταν και ο πρωταρχικός σκοπός μας.»
-«Περιοδικό Βοανεργές Πληροφορίες - Εγγραφές: Νομός Αττικής: κ. Δ. Π. Τηλ.: 6956 203 0ΧΧ, Νομός Θεσσαλονίκης κ. Χ. Ε. Τηλ.: 6942 059 3ΧΧ, Νομός Καβάλας: κ. Κ. Ι. Τηλ.: 6972 291 6ΧΧ, υπόλοιπη Ελλάδα και εξωτερικό: κ. Γ. Μ. Τηλ.: 6973 345 1ΧΧ, Για συνδρομές - ταχ. επιταγές: Γ. Π., Ταχ. Γραφείο Αμυγδαλεώνος Τ.Κ. 640ΧΧ ΑΜΥΓΔΑΛΕΩΝΑΣ, Εσωτερικού: 30€ ανά έτος (6 τεύχη), Εξωτερικού: 40€ ανά έτος (6 τεύχη)»
-σε εικόνα-προμετωπίδα: «Περιοδικό Βοανεργές. Το περιοδικό των πολιορκημένων Εσφιγμενιτών μοναχών. Η στάση τους μας εμπνέει… Ο αγώνας τους μας συγκινεί… Τι ωραίο να μάχεσαι για την Πατρίδα και την Ορθοδοξία! Με την συνδρομή σου ενισχύεις την μάχη αυτή…»


3) Σε έντυπα περιοδικά εντός Ελλάδος
Σταθερή καταχώρηση-διαφήμιση ζήτησης δεμάτων, δωρεών και ΕΠΙΤΑΓΩΝ εντοπίζουμε σε παλιοημερολογίτικα περιοδικά, όπως «Βοανεργές» και «Άγιος Αγαθάγγελος Εσφιγμενίτης», η οποία αναφέρει «Όσοι θέλουν να αποστείλουν επιστολάς, δέματα, ταχυδρ. επιταγήν κλπ εις τους διωκομένους πατέρας της ιεράς μονής Εσφιγμένου η ταχ. Διεύθυνσις είναι: Αρχιμ. Μεθόδιος – Τ.Θ. …, Τ.Κ. 63..., Ιερισσός Χαλκιδικής». Το περιοδικό «Βοανεργές» ισχυρίζονται πως εκδίδουν οι ίδιοι οι καταληψίες. Είναι δίμηνης έκδοσης, έγχρωμο, πολυσέλιδο και εμφανώς πολυτελούς εκτύπωσης, με πλειάδα φωτογραφιών, από τα πλέον ακριβής εκτύπωσης περιοδικά στην Ελλάδα.

4) Σε ομογενειακά έντυπα εκτός Ελλάδος και στις αντίστοιχες ιστοσελίδες τους
Παρατηρεί κανείς διαφημιστικές καταχωρήσεις με τις ίδιες χρηματικές εκκλήσεις και σε ομογενειακά έντυπα των ΗΠΑ, π.χ. στο έντυπο «Εθνικός Κήρυξ». Αυτές είναι διανθισμένες με αναληθείς θέσεις, με έκκληση για παρεμβάσεις σε πολιτικούς (ρουσφέτια) και έντονες επικλήσεις του εθνικού και του θρησκευτικού συναισθήματος των αποδεκτών. 


6. ΚΛΑΣΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ ΒΟΗΘΗΜΑΤΩΝ
Οι καταληψίες συγκεντρώνουν ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ ΥΛΙΚΑ ΜΕΣΑ και πέραν των ανωτέρω τρόπων, δηλαδή και πέραν συνδρομών περιοδικού, δωρεών, επιταγών και ταχυδρομικής αποστολής δεμάτων.

α) Εντός παλιοημερολογίτικων ναών και σωματείων συγκεκριμένης παράταξης παλιοημερολογιτών-«ΓΟΧ» 
Διενεργούνται περιοδικοί έρανοι χρημάτων με το σύνθημα «υπέρ της αγωνιζομένης ιστορικής Ιεράς Μονής Εσφιγμένου» εντός των ναών αυτών. Υπάρχουν πληροφορίες πως προκύπτουν περισσεύματα, ιδίως σε συσκευασμένα τρόφιμα, τα οποία οι καταληψίες αναδιαθέτουν σε υποστηρικτές τους.
β) Σε ΗΠΑ, Καναδά & Γερμανία Διοργανώνονται ή διοργανώνονταν, τουλάχιστον κατά το παρελθόν, «φιλανθρωπικές βραδιές συλλογής χρημάτων» υπέρ ρασοφόρων που εμφανίζονταν σαν «διωκόμενοι Εσφιγμενίτες», με αξιοσημείωτα κέρδη. 


γ) Εντός ή πέριξ του κατειλημμένου βασικού κτηρίου της μονής Εσφιγμένου οι καταληψίες
1) πωλούν είδη διατροφής χωρίς νόμιμα παραστατικά, χωρίς τιμολόγια προμηθευτών, χωρίς άδεια πώλησης τροφίμων, χωρίς άδεια ή έλεγχο τροφίμων από τη Διεύθυνση Υγιεινής και Ασφάλειας Τροφίμων (Υγειονομικό) και χωρίς την προβλεπόμενη αναφορά προέλευσης: συσκευασμένα μέλια, λάδια, κρασιά, τσίπουρα, νηστίσιμη μερέντα (!), τυριά, βούτυρα, μανιτάρια, γιαούρτια και άλλα: κομποσχοίνια, εικόνες, μπλουζάκια, μπουφάν, σημαίες, λάβαρα, βιβλία κλπ.
2) διαφημίζουν και πωλούν το περιοδικό που εκδίδουν οι ίδιοι («Βοανεργές»). Συγκεκριμένα, στο αρχονταρίκι, στην έκθεση προϊόντων και στον ξενώνα της μονής υπάρχουν στασίδια με περιοδικά και έντυπα συμπλήρωσης στοιχείων για συνδρομή, διαφημιστικές επιγραφές κλπ. Οι επισκέπτες προτρέπονται να αγοράσουν το εν λόγω περιοδικό προς 3 € ανά τεύχος ή να γίνουν συνδρομητές προς 30 € ανά εξάδα εκτυπωμένων τευχών ή να γίνουν συνδρομητές προς 20 € ανά εξάδα ηλεκτρονικών τευχών ή να καταθέσουν ποσό της αρεσκείας τους, μεγαλύτερο των προηγουμένων, «προς βοήθεια των αγωνιζομένων πατέρων». Σε καμμία περίπτωση οι καταληψίες δεν κόβουν απόδειξη γι' αυτά, τα χρήματα ανταλλάσσονται παρανόμως με περιοδικά, αδήλωτα, δίχως φορολογικά παραστατικά. Εντός της κατειλημμένης μονής υπάρχει επίσης ειδικά διαμορφωμένο δωμάτιο ως «αρχείο περιοδικού τύπου», στο οποίο υπάρχει μεγάλη παρακαταθήκη νέων και παλιών τευχών περιοδικών. Επίσης, εντός της κατειλημμένης μονής πωλούνται και τεύχη του έτερου περιοδικού των αυτόκλητων «ζηλωτών», ονόματι «Άγιος Αγαθάγγελος Εσφιγμενίτης», έκδοσης του απελαθέντος από το Άγιον Όρος, κ. Ιακώβου Φίλια.
3) Ξεφορτώνουν κατά τις νυχτερινές ώρες προμήθειες στη μονή, ιδίως καύσιμα (βενζίνη και πετρέλαιο), τις οποίες μεταφέρουν με φορτηγάκια-καρότσες. Αυτό ακριβώς έχουν δηλώσει και έχουν δείξει δημοσίως οι ίδιοι οι καταληψίες σε τηλεοπτικές εκπομπές-αφιερώματα, στις οποίες πρωταγωνιστούσαν. Όλες οι κινήσεις οχημάτων από τους καταληψίες εντός Αγίου Όρους είναι παράνομες, παραβιάζοντας την σχετική Κανονιστική Διάταξη «περί εισόδου και κυκλοφορίας οχημάτων εν Αγίω Όρει», όπως και την όμοια «περί προσεγγίσεως πλωτών σκαφών εις την χερσόνησον Αγίου Όρους», ΦΕΚ 557Β/2006. Από επιτόπιες επισκέψεις και από φωτογραφίες διαπιστώνει κανείς ότι πολλά από τα οχήματα που κινούν οι καταληψίες δεν φέρουν πινακίδες κυκλοφορίας. Επίσης, τα ανωτέρω εμφανίζονται στις προαναφερθείσες ταινίες-εκπομπές-ντοκιμαντέρ. 
4) Δέχονται προμήθειες πάσης φύσεως υλικών μέσων, π.χ. πετρελαίου, ψαριών, οικοδομικών υλικών, μέσω πλωτών μέσων, που παρανόμως ελλιμενίζονται στη μονή. Παραπέμπουμε και στις ανωτέρω σχετικές τηλεοπτικές εκπομπές.
5) Δέχονται προμήθειες πάσης φύσεως υλικών μέσων, π.χ. πατάτες, ψάρια, ζυμαρικά, λαχανικά, φρούτα, βενζίνη, πετρέλαιο κλπ από υποστηρικτές τους που παρανόμως διασχίζουν τα χερσαία σύνορα και εισέρχονται με οχήματά τους στη μονή. Υπάρχουν σχετικές έγγραφες αναφορές στην Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους.
6) Προτρέπουν τους επισκέπτες να εισέρχονται στο Άγιον Όρος χωρίς τήρηση όσων προβλέπει ο Καταστατικός Χάρτης Αγίου Όρους, ειδικά χωρίς το νόμιμο διαμονητήριο (άδεια εισόδου) και διασχίζοντας παρανόμως σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας τα χερσαία σύνορα του Αγίου Όρους από τις θέσεις Κουμίτσα και Καραούλι, μετά τα Νέα Ρόδα. Η προτροπή υλοποιείται και αποτελεί τον συνηθέστερο τρόπο εισόδου υποστηρικτών της κατάληψης στην κατειλημμένη μονή. Οι υποστηρικτές διαβαίνουν παρανόμως τον φράκτη των συνόρων του Αγίου Όρους, εισέρχονται σε αυτό από τη θέση «Καραούλι» και παραλαμβάνονται από φορτηγό, καρότσα ή πολυθέσιο όχημα που οδηγούν καταληψίες (τύπου Landrover). Διανύοντας σχετικά σύντομη διαδρομή και περνώντας περίπου 100 μέτρα από το Αστυνομικό Φυλάκιο της μονής Χιλανδαρίου, σε οπτική επαφή με αυτό, οι λαθραίως εισερχόμενοι υποστηρικτές φτάνουν στην κατειλημμένη μονή Εσφιγμένου.
7) Ανέχονται, διενεργούν ή υποστηρίζουν
-λαθραλιεία πλησίον της μονής και εγγύτερα των προβλεπόμενων 500 μέτρων από την ακτή
-λαθροϋλοτομία στο δάσος πέριξ της μονής και παράνομη πώληση προϊόντων ξυλείας, δίχως άδεια και με εμφανή ζημία σε αγιορείτικα δάση
-λαθρομελισσοκομία
-λαθροκαλλιέργεια μανιταριών
-λαθροεκτροφεία αγριογούρουνων
-λαθραμπελουργία, εκμεταλλευόμενοι εκτάσεις της μονής, παρασκευάζοντας και πουλώντας (χωρίς φορολογικά παραστατικά ή με πλαστά τιμολόγια) τσίπουρα, ούζα, κονιάκ κλπ.

δ) Εκτός Αγίου Όρους
1) προϊόντα που αναφέρονται ως «προέλευσης Εσφιγμένου» πωλούνται ελεύθερα και δίχως νόμιμα παραστατικά και σε άλλα, εκτός Αγίου Όρους σημεία, όπως σε παλιοημερολογίτικα ιδρύματα ανά την Ελλάδα, στο κατειλημμένο εσφιγμενίτικο αγρόκτημα στην Ιερισσό και σε… πανηγύρια. Τέτοια είναι μέλια, λάδια, κρασιά, τσίπουρα κλπ. Οι παρανόμως πωλούντες αυτά διαφημίζουν ως πλεονέκτημα την παντελή έλλειψη εγγράφων, αδειών και ελέγχων αυτών, με το αιτιολογικό πως «δεν έχουν γραμμωτό κώδικα (barcode), άρα δεν είναι σφραγισμένα με το 666».
2) οι καταληψίες κόβουν πλαστές αποδείξεις και πλαστά τιμολόγια, χρησιμοποιώντας το όνομα «Ιερά μονή Εσφιγμένου» και το ΑΦΜ της μονής, ενώ εκδίδουν και πλαστά απαλλακτικά ΦΠΑ. Αργά ή γρήγορα, οι ανυποψίαστοι συναλλασσόμενοι με τους καταληψίες μαθαίνουν ότι έχουν προμηθευτεί από αυτούς ΠΛΑΣΤΗ απόδειξη, ΠΛΑΣΤΟ τιμολόγιο ή ΠΛΑΣΤΟ απαλλακτικό ΦΠΑ, οπότε οφείλουν να αποδώσουν το αντίστοιχο ποσόν στο Ελληνικό Δημόσιο. Υπάρχουν πάμπολλες σχετικές καταγγελίες ιδιωτών, αλλά και καταδίκες των καταληψιών για έκδοση πλαστών φορολογικών παραστατικών, δηλαδή για σοβαρές οικονομικές απάτες. Ενήμερες είναι και οι ΔOY της χώρας, ενώ σχετική ενημέρωση του κοινού έχει κάνει η νόμιμη και κανονική αδελφότητα της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου.
3) γίνονταν έως πρότινος μεταξύ λαϊκών (τουλάχιστον) συναλλαγές προϊόντων ξυλείας, η οποία προερχόταν από το Άγιον Όρος, συγκεκριμένα από την κατειλημμένη μονή Εσφιγμένου, κατόπιν παρανόμου και ανάρχου υλοτομήσεως. Τα σχετικά ίχνη στο εσφιγμενίτικο δασόκτημα είναι εμφανή.

Για τα ανωτέρω πολλοί προβληματίζονται για ορισμένες συναλλαγές και κινήσεις των καταληψιών και των σχετιζομένων με αυτούς, όπως αυτές αναδεικνύονται ενίοτε από τον ημερήσιο τύπο.
Παραδείγματα:
-στις 3/8/2013 η εφημερίδα «Έθνος» αναφέρθηκε σε ένα δίκτυο από παράνομες οικονομικές δοσοληψίες των καταληψιών, σε παράνομη κατοχή οχημάτων και πλωτών μέσων και άλλα αφανή στους υποστηρικτές των καταληψιών, τα οποία όμως αποδεικνύεται εμπράκτως πως είναι επί το πλείστον γνωστά στους κατοίκους παρακειμένων οικισμών, όπως η Ιερισσός, η Ουρανούπολη και τα Νέα Ρόδα Χαλκιδικής:
η εφημερίδα έγραψε «ο Μεθόδιος είναι ένας σκληρός ζηλωτής, με ακραίες θέσεις και συμπεριφορά. Κατά διαστήματα βέβαια απεκδύεται τον μοναχικό του βίο και συμπεριφέρεται σαν νεόπλουτος κοσμικός, μιλώντας ενώπιον ακροατηρίου σε πολυτελή ξενοδοχεία της Αθήνας, κατακεραυνώνοντας πάντα τον Οικουμενικό Πατριάρχη, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο δεν δίστασε να είναι κεντρικός ομιλητής σε εκδήλωση του εθνικιστικού Πατριωτικού Ελληνικού Συνδέσμου στη Λάρισα, όπου εξήρε τη δράση της ακροδεξιάς οργάνωσης και καταφέρθηκε εναντίον του κ. Βαρθολομαίου.» και «τα προϊόντα αυτά είναι από το εμπόριο και ειδικά για το λάδι συνεργάζονται με παραγωγούς από την Καλαμάτα, οι ίδιοι ωστόσο τα προωθούν ως δικής τους παραγωγής. Από τις εξορμήσεις τους αυτές στη Ρωσία οι ζηλωτές μοναχοί επιστρέφουν με μεγάλα χρηματικά ποσά»
-στις 9/10/2007 η εφημερίδα «Έθνος» έγραψε  «Για ποσότητες δυναμίτιδας και βενζίνης, που φέρεται να προμήθευε στους καταληψίες της Μονής Εσφιγμένου, διώκεται ένας ψαράς»


7. ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΔΟΣΗ ΑΠΟΨΕΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΚΑΡΤΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Στο youtube.com βρίσκει κανείς με λέξη-κλειδί «Μεθόδιος» ή «Εσφιγμένου» δεκάδες ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ (σε κλειστούς ή ανοιχτούς χώρους) του κ. Μεθοδίου Παπαλαμπρακόπουλου, ο οποίος αυτοσυστήνεται σαν «ηγούμενος της μονής Εσφιγμένου», ενώ βάσει αποφάσεων της Ελληνικής Δικαιοσύνης είναι απλώς και μόνο αρχηγός ή εκπρόσωπος των σχισματικών καταληψιών κτηρίων της μονής Εσφιγμένου. Επίσης υπάρχει πλειάδα από ιστοσελίδες με την άνευ αδείας και παραπλανητική χρήση του όρου «Εσφιγμένου», όπου προβάλλονται οι απόψεις των καταληψιών και διαφημίζονται περιοδικά τους και τρόποι αποστολής συνδρομών-βοηθημάτων προς αυτούς. Οι δημοσιευμένες ομιλίες περιέχουν ισχυρισμούς σχετικά με «διωγμό» και «αγώνα» της οιονεί «εσφιγμενίτικης αδελφότητας», αλλά και έντονες διακηρύξεις εναντίον των νέων ηλεκτρονικών ταυτοτήτων, των πάσης φύσεως ηλεκτρονικών καρτών, του γραμμωτού κώδικα προϊόντων (barcode), του ηλεκτρονικού «φακελώματος», του διαδικτύου, της τηλεόρασης κλπ.




Παραδείγματα για την «δαιμονοποίηση» των ηλεκτρονικών καρτών:
α) Δημόσια ομιλία του κ. Μεθοδίου εντός της κατειλημμένης μονής κατά την εορτή της Αναλήψεως εν έτει 2014, όπου μιλά εναντίον της χρήσης των ηλεκτρονικών καρτών (επί λέξει: «καρτούλα με το 666»), αλλά και εναντίον ιεραρχών της Εκκλησίας, εναντίον της Ιεράς Κοινότητας Αγίου Όρους και εναντίον νεοφανών αγίων (ονομαστικά οσίων γερόντων Παϊσίου και  Πορφυρίου).
β) Δημόσια ομιλία του κ. Μεθοδίου στην Πλατεία Συντάγματος Αθηνών στις 6/2/2011, όπου είπε «την κάρτα του πολίτη, αλλά και όλες τις κάρτες τις οποίες μας έχουν δώσει να τους τις επιστρέψουμε, να τις χρησιμοποιήσουν αυτοί όπου θέλουν […] δεν χρειαζόμαστε τη σφραγίδα του αντιχρίστου, η οποία θα μας υποδουλώσει».
γ) Άλλη δημόσια ομιλία του κ. Μεθοδίου στην Πλατεία Συντάγματος Αθηνών στις 27/3/2011 όπου αναπτύσσει παρόμοιες απόψεις.
δ) Δημόσια ομιλία του κ. Μεθοδίου σε μισθωμένη αίθουσα του ξενοδοχείου Grand Hotel Palace Θεσσαλονίκης, που έγινε στις 30/3/2014, και όπου ο κ. Μεθόδιος είπε «Σχολείο του διαβόλου η τηλεόραση [...] ολόκληρο πανεπιστήμιο του διαβόλου το διαδίκτυο»
ε) Δημόσιοι λόγοι του κ. Μεθοδίου από αυτοπρόσωπη συμμετοχή του στη μεταμεσονύκτια εκπομπή με τίτλο «Στην πόλη των παραισθήσεων» της δημοσιογράφου κ. Βίκης Μιχαλονάκου στον ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό Αθηνών KONTRA CHANNEL στις 13/2/2011, όπου επιδεικνύοντας μία ηλεκτρονική κάρτα με γραμμωτό κώδικα (barcode) στον τηλεοπτικό φακό είπε «όλα τα barcode δουλεύουν με το 666 [...] όλα αυτά είναι σχέδιο των σκοτεινών δυνάμεων, οι οποίες θέλουν να μας φακελώσουν»
ς) Ομιλία του κ. Γρηγορίου, αυτόκλητου «τοποτηρητή» της ομάδας του κ. Μεθόδιου, σε συγκέντρωση του παλιοημερολογίτικου συλλόγου «Πύρινη Ρομφαία του Πανορμίτη», η οποία έλαβε χώρα στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ στην Αθήνα εν έτει 2010. Σε αυτή ο κ. Γρηγόριος αναφέρει πως προέρχεται από το Άγιον Όρος, αρχικά ομιλεί αφ’ εαυτού, ενώ κατόπιν αναγιγνώσκει γραπτό μήνυμα του κ. Μεθοδίου. Αρχικά ο ίδιος είπε «η νέα τάξη πραγμάτων θέλει να μας αναγκάσει να πάρουμε όλα αυτά τα καρτοειδή κατασκευάσματα, που [...] εμπεριέχουν τον δυσώνυμο αριθμό του 666, διότι μόνο τότε η νέα τάξη πραγμάτων θα είναι σίγουρη ότι μας ελέγχει ολοκληρωτικά» και «εμείς πρέπει ως στύλοι της ορθοδοξίας να λέμε όχι σε αυτά τα σκοτεινά σχέδια, να μη δεχτούμε τίποτα το οποίο εμπεριέχει το 666, να αρνηθούμε όλα αυτά τα είδη ταυτοποίησης προσωπικών στοιχείων». Κατόπιν ανέγνωσε μήνυμα του κ. Μεθόδιου, όπου αναφέρεται ότι «κίνδυνοι ελλοχεύουν και εις όσα άλλα καρτοειδή ηλεκτρονικά συστήματα ταυτοποίησης προσωπικών δεδομένων, όπως πιστωτικές κάρτες, κάρτες υγείας, κάρτες κοινωνικής προνοίας...». Μάλιστα στην αρχή της ομιλίας του ο κ. Γρηγόριος ονόμασε την ομάδα του «διωκόμενη ιερά μονή Εσφιγμένου».

Παραδείγματα για τη δημόσια εμφάνιση των αυτόκλητων «πολιορκημένων»:
Οι φερόμενοι ως εκπρόσωποι της ομάδας κατάληψης κτηρίων της μονής Εσφιγμένου έχουν εμφανιστεί έως τώρα σε δεκάδες δημόσιες ομιλίες, οι οποίες έχουν μεταφορτωθεί στο youtube.com και ιστοσελίδες οπαδών τους. Ενδεικτικά, έχουν δώσει ομιλίες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Παιανία, Λάρισα, Αίγιο, Καβάλα, Κομοτηνή, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη κλπ.
α) Ορισμένες από τις αίθουσες που έχουν μισθώσει είναι στα: Βελλίδειο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, Πολεμικό Μουσείο Αθηνών, ΕΣΗΕΑ, Φιλαρμονική Αιγίου, Διοικητήριο Καβάλας κλπ, αλλά και σε ιδιωτικά ξενοδοχεία (συνήθως πολυτελή), όπως στα: Hilton Αθηνών, Caravel Αθηνών, Intercontinental Αθηνών, Grand Hotel Palace Θεσσαλονίκης, Volos Palace Βόλου, Grecotel Αλεξανδρουπόλεως, Georgio Inn Καστοριάς κλπ
β) Ανοιχτές συγκεντρώσεις που έχουν διοργανώσει ή συμμετάσχει είναι: στο Πεδίον του Άρεως Αθηνών, στην Πλατεία Συντάγματος Αθηνών κλπ.
γ) Ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί που τους έχουν προβάλει είναι: MEGA, ANTENNA, STAR, ALPHA, ALTER, KONTRA, ASTRA κλπ, ακόμη και με ειδικά αφιερώματα.


8. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΧΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΚΚΛΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ
Σχετικά με όλες τις ανωτέρω διαφημίσεις σε κάθε μέσο, ηλεκτρονικό ή έντυπο, για χρηματική και λοιπή υλική βοήθεια παρατηρούμε ότι:
1) ως όνομα παραλήπτη αναφέρεται πάντοτε το όνομα «ηγούμενος Μεθόδιος» ή «αρχιμανδρίτης Μεθόδιος» ή «abbot Methodios» και ποτέ «Ιερά μονή Εσφιγμένου». Επομένως, οποιαδήποτε υλική βοήθεια, χρηματική ή άλλη, κατευθύνεται προσωπικά στον αρχηγό των σχισματικών καταληψιών της μονής, κ. Μεθόδιο, αφού ουδείς άλλος παραλήπτης αναφέρεται από τους ίδιους. Στον ίδιο ανήκουν και ο τραπεζικός λογαριασμός και η ταχυδρομική θυρίδα που οι καταληψίες δίνουν στη δημοσιότητα.
2) αναφέρονται ονόματα και κινητά τηλέφωνα συγκεκριμένων ανθρώπων που διεκπεραιώνουν τη συνεννόηση για τις συνδρομές περιοδικών, καταθέσεις ποσών, αποστολές επιταγών, αποστολές άλλων υλικών αγαθών κλπ. Από αυτούς ένας είναι ρασοφόρος της ομάδας των καταληψιών, ο κ. Γ.Π., και άλλοι είναι μη ρασοφόροι.
3) πουθενά στην αλυσίδα διαφήμισης και συλλογής χρημάτων δεν γίνεται μνεία σε απαγόρευση χρήσης των «ηλεκτρονικών μέσων και καρτοειδών με το καταραμένο 666». Η πράξη των καταληψιών στο θέμα αυτό έρχεται σε προφανή αντίθεση με ό,τι προβάλλουν στα λόγια. Προτείνονται και γίνονται δεκτοί (από καταληψίες και υποστηρικτές τους) πάμπολλοι τρόποι συναλλαγών με ηλεκτρονικά μέσα, όπως ΤΡΑΠΕΖΕΣ, PAYPAL και πιστωτικές κάρτες συναλλαγών MASTERCARD, VISA, AMERICAN EXPRESS, DISCOVER. Βεβαίως άπασες φέρουν γραμμωτό κώδικα (barcode) και περιέχουν σε ηλεκτρονική μορφή προσωπικά και τραπεζικά στοιχεία των κατόχων τους.
4) στις ιστοσελίδες των καταληψιών και των οπαδών τους δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά στο ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διενεργούν μαζική αποθήκευση και διαφημιστική χρήση προσωπικών δεδομένων των χρηστών τους, το καταγγελλόμενο ως «ηλεκτρονικό φακέλωμα».
5) οι καταληψίες στέλνουν το περιοδικό τους, ονόματι «Βοανεργές» στις διευθύνσεις υποστηρικτών τους στην Ελλάδα (ή εκτός αυτής) χωρίς ποτέ να εκδίδουν σχετική απόδειξη, να αποδίδουν ΦΠΑ κλπ. Επίσης, η ίδια η εκτύπωση του περιοδικού, η προμήθεια της χαρτικής ύλης, η σελιδοποίηση, η φωτοστοιχειοθεσία κλπ επίσης γίνονται χωρίς έκδοση νομίμων παραστατικών. Ακόμη, δεν κάνουν διάκριση αν οι οικονομικοί συνδρομητές τους είναι «γνήσιοι ορθόδοξοι» (δηλ. παλιοημερολογίτες) ή «αιρετικοί οικουμενιστές νεοημερολογίτες», χαρακτηρισμοί που οι ίδιοι δημοσίως επιφυλάσσουν αντιστοίχως για τους εαυτούς τους και τους εκτός του στενού θρησκευτικού κύκλου τους.
6) οι καταληψίες χρησιμοποιούν και την έμμεση διαφήμιση προϊόντων τους, μέσα από εκπομπές, ταινίες και ντοκιμαντέρ στα οποία συμμετέχουν, τα οποία κατά κανόνα γυρίζονται χωρίς άδεια της Ιεράς Κοινότητας Αγίου Όρους. Έτσι, εμφανίζονται σε κινηματογραφικές λήψεις που προβάλλονται πανελληνίως μέσω τηλεόρασης και παγκοσμίως μέσω διαδικτύου να «ξεναγούν» τον κινηματογραφικό φακό π.χ. στο εργαστήριο που διατηρούν με προϊόντα ζαχαροπλαστικής, στο οινοποιείο-αποστακτήριο κλπ.


9. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΗΨΙΕΣ ΚΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ
Εντοπίζουμε στο διαδίκτυο τα επίσημα έγγραφα που πιστοποιούν ότι οι εν λόγω ρασοφόροι κύριοι καταληψίες κτηρίων της εν λόγω μονής είναι σχισματικοί, καθηρημένοι και υπό απέλαση από το Άγιον Όρος:
Για τα μέλη της ομάδας των καταληψιών έχουν εκδοθεί αμετάκλητες διοικητικές και δικαστικές αποφάσεις, που όχι μόνο τους αποστερούν παντός δικαιώματος σε σχέση με την μονή Εσφιγμένου, αλλά και διατάσσουν την απέλασή τους από το Άγιον Όρος. Ενδεικτικώς αναφέρουμε την υπ’ αριθμόν 2.401/2002 απόφαση της Ιεράς Κοινότητας Αγίου Όρους, η οποία επικυρώθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας, με τις αμετάκλητες αποφάσεις υπ’ αριθμούς 736/2005 και 2.281-2.368/2005.


10. ΕΥΛΟΓΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΚΑΛΟΠΙΣΤΟ
1) Γιατί και πώς ακριβώς είναι «πολιορκημένη και διωκόμενη» η ομάδα ανθρώπων που αυτοχαρακτηρίζονται σαν «ιερά μονή Εσφιγμένου», ενώ δεν υλοποιείται κανείς αστυνομικός περιορισμός ή έλεγχος στην κίνησή τους από και προς το Άγιον Όρος;
2) Πώς ερμηνεύουν οι χρηματοδότες και οι υποστηρικτές των σχισματικών καταληψιών της μονής Εσφιγμένου τη ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΥΤΟΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΞΥ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗΣ σχετικά με το ότι έχουν πλειάδα υλικών αγαθών και σχετικά με τη χρήση ηλεκτρονικών καρτών;
3) Πώς «πολιορκημένοι και εστερημένοι τροφίμων και φαρμάκων» οι καταληψίες της μονής καταφέρνουν να εξασφαλίζουν ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΑΙ ΒΕΝΖΙΝΗ για να κινούν την πλειάδα οχημάτων και πλωτών που χρησιμοποιούν, καθώς και τη γεννήτρια ρεύματος εντός της μονής; Με ποια νόμιμα παραστατικά γίνεται η προμήθειά τους σε πετρέλαιο και βενζίνη; Από πού έχουν τα αναγκαία χρήματα για να εξασφαλίζουν την προμήθεια καυσίμων, σε αντίθεση με την «πτωχεία και στέρηση» που διατυμπανίζουν δημοσίως;
4) Πώς «πολιορκημένοι και εστερημένοι όντες» οι καταληψίες της μονής καταφέρνουν να διατηρούν εντός ή πέριξ της κατειλημμένης μονής εντυπωσιακό και πληρέστατο φαρμακείο (ακόμη και με φάρμακα ομοιοπαθητικά), μεγάλο ζαχαροπλαστείο, εργαστήριο ζαχαροπλαστικής, αρτοποιείο, πλήρως εξοπλισμένο σιδηρουργείο, εγκατάσταση γεννήτριας ηλεκτρικού ρεύματος, οινοποιείο, αποστακτήριο τσίπουρου, εργαστήριο και αποθήκες οικοδομικών υλικών, οργανωμένη αμπελοκαλλιέργεια, εκτεταμένη μανιταροκαλλιέργεια, εκτροφείο αγριόχοιρων, μελισσουργική εγκατάσταση, σταθερό τηλέφωνο και τηλεομοιότυπο (fax) με αριθμούς 2377023937, 8, 9, πλειάδα κινητών τηλεφώνων κλπ; Οι επισκέπτες της μονής τα γνωρίζουν εμπράκτως όλα αυτά. Οι ίδιοι οι καταληψίες σε τεύχη του περιοδικού που εκδίδουν, ονόματι «Βοανεργές», αυτοφωτογραφίζονται να ψαρεύουν, να μαγειρεύουν ψάρια, να φουρνίζουν δεκάδες ψωμιά, να μελισσοκομούν, να ελαιοκαλλιεργούν, να επεμβαίνουν στο κτήριο της μονής με οικοδομικές εργασίες κλπ. Οι ίδιοι οι καταληψίες εμφανίζονται στις προαναφερθείσες τηλεοπτικές εκπομπές-αφιερώματα, όπου φαίνεται ξεκάθαρα πως στη μονή έχουν πάμπολλα τρόφιμα, υλικά αγαθά και εγκαταστάσεις
5) Πώς ανέχονται κάποιοι λαϊκοί να παραμένουν χρηματοδότες και υποστηρικτές των σχισματικών καταληψιών της μονής Εσφιγμένου, ενώ αυτοί διαθέτουν αφθονία χρημάτων και υλικών μέσων;
6) Ποιο συνολικό χρηματικό ποσόν και ποιες ποσότητες και είδη άλλων υλικών μέσων συγκεντρώνουν ανά μήνα οι σχισματικοί καταληψίες της μονής Εσφιγμένου; Δεν είναι εύλογο να δημοσιεύσουν έναν οικονομικό απολογισμό του συνδυασμού των διαφημιστικών προσπαθειών τους και των κόπων των υποστηρικτών τους, αφού δημοσίως επιλέγουν να ζητούν τις αντίστοιχες βοήθειες και χρήματα;


11. ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ο νέος και κανονικός Εσφιγμενίτης ηγούμενος γέρων Βαρθολομαίος κάλεσε στον ενθρονιστήριο λόγο του τους καταληψίες να ανανήψουν και γνωστοποίησε τοις πάσι ότι «υπάρχουν άνθρωποι πέριξ του σκληρού πυρήνα της κατάληψης που έχουν εγκλωβιστεί στο να υπηρετούν ιδιοτελή συμφέροντα».
Ευελπιστούμε η Πολιτεία να σεβαστεί εν προκειμένω το Ελληνικό Σύνταγμα και το αυτοδιοίκητο του Αγίου Όρους, υλοποιώντας τις αποφάσεις των θεσμοθετημένων οργάνων του. Ευχόμαστε να λήξει το συντομότερο η κατάληψη κτηρίων της μονής Εσφιγμένου και να τερματιστούν όλες οι ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ που συντελούνται σήμερα εντός και πέριξ αυτής με καπηλεία του ονόματός της. Το ευχόμαστε κυρίως χάριν της ενότητας του Αγίου Όρους και της επικράτησης του δικαίου, της νομιμότητας, της εκκλησιαστικής κανονικότητας, της διαφύλαξης του ησυχαστικού χαρακτήρα του τόπου και της απρόσκοπτης συνέχισης της μακραίωνης καρποφόρου παρουσίας του! Η Παναγία να βάλει το χέρι Της!


Σημειώσεις:
-Στο κείμενο σκόπιμα παραθέτουμε μόνο τα αρχικά των ονομάτων οπαδών ή μελών των σχισματικών καταληψιών της μονής Εσφιγμένου, προς αποφυγή διαφήμισής τους. Ομοίως δεν παραθέτουμε ακέραιους τους τηλεφωνικούς αριθμούς που οπαδοί της κατάληψης δημοσιεύουν. Τα πλήρη στοιχεία τους και οι αριθμοί τηλεφώνων που δημοσιεύουν είναι στη διάθεσή μας. Σε παλιοημερολογίτικες ιστοσελίδες και ιστολόγια αυτά αναφέρονται ολόκληρα, όπως καθείς ευχερώς μπορεί να διαπιστώσει.
 -Αποτρέπουμε κάθε καλόπιστο από οικονομική συναλλαγή με τους καταληψίες, για να αποφύγει εμπλοκές με τέλεση αδικημάτων και διότι αυτοί ενεργά αντιστρατεύονται την κανονικότητα στο Άγιον Όρος και είναι ήδη κατάδικοι ή υπόδικοι για σωρεία αδικημάτων οικονομικής ή φορολογικής φύσεως. Κάθε πολίτης, προς ατομική του διασφάλιση, ερχόμενος σε επαφή με αυτόκλητους «Εσφιγμενίτες» οφείλει να ερωτά και να διαπιστώνει εάν αυτοί είναι κανονικοί Αγιορείτες και όχι απελατέοι, σχισματικοί, κατάδικοι ή υπόδικοι. Δεν φέρουμε ευθύνη για συναλλαγές με πρόσωπα που περιγράφονται στο παρόν άρθρο. 
-Το παρόν θα ανανεώνεται με νέα στοιχεία, όποτε περιπίπτουν στην αντίληψή μας.