«ουδέ αίμα μαρτυρίου ημπορεί να εξαλείψη την αμαρτίαν του χωρισμού της Εκκλησίας και της διαιρέσεως, και το να σχίση τινάς την Εκκλησίαν είναι χειρότερον κακόν από το να πέση εις αίρεσιν» Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2014

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΠΑΛΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ 6/3/2014 ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Διαβάσαμε σήμερα 6/3/14 μια ανακοίνωση ενός παλιοημερολογίτικου σωματείου (αυτό των Σαραντόπουλου/Μαντάλη), από τα πολλά που υπάρχουν και που αυτοονομάζονται «ιερά σύνοδος», σχετικά με την ανακήρυξη ενός ακόμη παλιοημερολογίτη αυτόκλητου «Αρχιεπισκόπου Αθηνών» (του κ. Β. Βεζυρέα), από τους πολλούς που υπάρχουν… Στο ίδιο δημοσίευμα εκφράζεται αμφισβήτηση για την ύπαρξη «ιεράς συνόδου» παλιοημερολογιτών πέριξ του προαναφερθέντος. Το πράγμα θα ήταν απλώς αστείο μέσα στη σοβαροφάνεια και στο στομφώδες, οργισμένο και σχεδόν καταγγελτικό λεξιλόγιο της ανακοίνωσης, που τα βάζει ακόμη και με… την Πολιτεία! Δεν είναι όμως μόνο αστείο, αλλά και σοβαρό, αφού άπτεται θεμάτων Εκκλησίας. Ας επιχειρήσουμε ορισμένα σχόλια:

Α)
Οι παλιοημερολογίτες, οποιασδήποτε ομάδας και οποιασδήποτε προσωπικής φιλοδοξίας ή αιτίασης, ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ από την Εκκλησία της Ελλάδος ή από οποιαδήποτε τοπική ορθόδοξη Εκκλησία ή Πατριαρχείο ανά τη γη! Πρόκειται για εξωεκκλησιαστικούς, παρασυνάγωγους ή σχισματικούς ή όλα αυτά μαζί! Έχουν επικεφαλής κάποιους ρασοφόρους που αυτοαποκαλούνται «επίσκοποι», «ιερείς» ή «μητροπολίτες», οι οποίοι είτε είναι καθηρημένοι πρώην ιερείς (που αρνήθηκαν να αποδεχθούν την καθαίρεση) είτε φόρεσαν τα ράσα και άρχισαν να ιερουργούν σαν… ορθόδοξοι, χωρίς την αντίστοιχη άδεια/έγκριση/χειροτονία από την Εκκλησία της Ελλάδος ή οποιαδήποτε κανονική ορθόδοξη Εκκλησία με εκκλησιαστική κοινωνία μαζί της.
Ένα παράδειγμα εδώ:

Β)
Το παλιοημερολογίτικο σχίσμα συντελέστηκε το έτος 1935. ήδη από το έτος 1937 έγινε το πρώτο εσωτερικό σχίσμα και έκτοτε επακολούθησε πλειάδα άλλων εσωτερικών σχισμάτων στον παλιοημερολογιτισμό, δίκην λερναίας ύδρας. Κυριότεροι σταθμοί τα έτη 1970, 1977, 1979, 1990, 1995, 2000 και πάει λέγοντας.

Γ)
Οι συγκεκριμένοι… παλιοημερολογίτες της ανακοίνωσης, αυτοπαρουσιαζόμενοι ως λάτρεις του παλιού-ιουλιανού ημερολογίου, χρησιμοποιούν στην ανακοίνωσή τους το… νέο ημερολόγιο! Γράφουν συγκεκριμένα «Πέμπτη 06 Μαρτίου 2014». Οποία πρώτη αντίφαση!

Δ)
Ενημερωτικά αναφέρουμε πως τέσσερις είναι οι βασικοί κλάδοι των εξωεκκλησιαστικών παλιοημερολογιτών στην Ελλάδα (και πολύ περισσότερα τα παρακλάδια εκάστου):

1. Οι «αυξεντιακοί» ή «φλωρινοσεραφειμικοί» ή «φλωρινικοί». Προέρχονται από τις άκυρες, υπερόριες, χρηματιζόμενες και αντικανονικές «χειροτονίες» των ετών 1960 και 1962 από… Ρώσους των ΗΠΑ. Ο αρχισχισματίας καθηρημένος πρώην επίσκοπος Φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουρίδης δεν χειροτόνησε διαδόχους, βρέθηκαν όμως άθεσμοι διάδοχοι από την άλλη μεριά του Ατλαντικού επί χρήμασι, όπως οι ίδιοι οι παλιοημερολογίτες ομολογούν. Έχουν στις τάξεις τους μεγάλο αριθμό από καθηρημένους, για ηθικά ή κανονικά παραπτώματα, πρώην ιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος.

2. Οι «ματθαιικοί». Προέρχονται από τις άθεσμες και αντικανονικές «χειροτονίες», που τέλεσε… μόνος του, εν έτει 1948 ο έτερος αρχισχισματίας, καθηρημένος πρώην ιερέας Ματθαίος Καρπαθάκης. Παρουσιάζουν κάποια σοβαρότητα και σταθερότητα στις θέσεις τους, οι οποίες όμως είναι συνήθως οι πλέον ακραίες. Σχετίζονται με τα γνωστά γεγονότα της Κερατέας των ετών 1950-51. http://pluton22.blogspot.gr/2011/12/blog-post_13.html

3. Οι προερχόμενοι από εκκλησιαστικά σχίσματα του εξωτερικού, ιδίως από αυτά της Ουκρανίας, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας. Αυτοί συνήθως παρουσιάζονται ως «έξαρχοι εν Ελλάδι» κάποιου εξωεκκλησιαστικού μορφώματος της αλλοδαπής. Άγνωστη η προέλευση των «χειροτονιών» τους. Εκπροσωπούν απόψεις από τη χώρα στην οποία αναφέρονται.

4. Οι διάφοροι «ανεξάρτητοι». Αυτοί συνήθως είναι καθηρημένοι, πρώην ιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος, ή διαφωνήσαντες και ανεξαρτητοποιηθέντες από κάποια παλιοημερολογίτικη ομάδα. Δεν είναι απαραίτητο να διαθέτουν κάποιον αυτόκλητο «αρχιεπίσκοπο», συχνά ισχυρίζονται πως ανήκουν «σε πάσα επισκοπή ορθοδόξων».

Ε)
Η ανακοίνωση διεκδικεί κατά αστείο τρόπο δάφνες… μοναδικότητας της «ιεράς συνόδου παλιοημερολογιτών» και του υπογράφοντος «παλιοημερολογίτη Αρχιεπισκόπου Αθηνών»! Εδώ γίνεται πραγματικά της κακομοίρας!

Ποια όμως είναι η πραγματικότητα στον πολυκερματισμένο και άναρχο χώρο των παλιοημερολογιτών; Υπ’ όψιν ότι οι παλιοημερολογίτες αρχηγοί και τα διάφορα παλιοημερολογίτικα παρακλάδια είναι όλα ανεξάρτητα και αντιμαχόμενα μεταξύ τους. Ας δούμε ορισμένους μόνο, τους πιο γνωστούς παλιοημερολογίτες «επικεφαλής (αρχι)επισκόπους» ή «Αρχιεπισκόπους παλιοημερολογιτών» ή, έστω, «επικεφαλής μητροπολίτες» παλιοημερολογιτών και ας έχουμε κατά νου ότι περιβάλλονται από αντίστοιχες αυτόκλητες «ιερές συνόδους επισκόπων» παλιοημερολογιτών, οπωσδήποτε και από κάποιο αριθμό οπαδών, που συνήθως αυτοποκαλούνται «γνήσιοι ορθόδοξοι χριστιανοί (ΓΟΧ)», ενώ τα ΜΜΕ και ο απλός κόσμος τους χαρακτηρίζει συχνά απλά ως «φανατικούς» ή «παραεκκλησιαστικούς».

Μετρήστε:

1. Αυτοαποκαλούμενος «Αρχιεπίσκοπος Αθηνών» Μακάριος Καβακίδης. Ηγείται της παράταξης των «μακαριακών», που άλλοι παλιοημερολογίτες χλευάζουν ως «μακαρίτες». Έχουν σχετικά ήπιο λόγο και είναι οι οικονομικά ηττηθέντες από εσωτερικά σχίσματα στον κλάδο τους. Δεν δέχονται έγκυρα μυστήρια στην Εκκλησία της Ελλάδος, ούτε σε άλλη παλιοημερολογίτικη παράταξη. Τηρούν «πατριωτική» ρητορική. Ανήκουν στον 1ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

2. Αυτοαποκαλούμενος «Μητροπολίτης Μεσογαίας και Νήσων» Χριστοφόρος Αγγελόπουλος. Ηγείται της παράταξης των «χριστοφορικών». Έχουν προέλθει από διάσπαση εντός του έτους 2014 από την παράταξη των «μακαριακών». Δεν δέχονται έγκυρα μυστήρια στην Εκκλησία της Ελλάδος, δέχονται όμως σε κάποιες από τις άλλες παλιοημερολογίτικες παρατάξεις. Ανήκουν στον 1ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

3α. Αυτοαποκαλούμενος «Μητροπολίτης Φυλής» Κυπριανός. Ηγείται της παράταξης των «ενισταμένων» ή «κυπριανιτών», που άλλοι παλιοημερολογίτες χλευάζουν ως «κΟπριανίτες». Είναι σχετικά μετριοπαθείς και επέτυχαν εντός Μαρτίου 2014 να αναγνωριστούν και να ενωθούν με τους «καλλινικούς» παλιοημερολογίτες, επιβάλλοντάς τους την προσθήκη σύσσωμης της αυτόκλητης «ιεραρχίας» τους. Εν όψει ένωσης αυτής με άλλους παλιοημερολογίτες έχουν «σκληρύνει» τις θέσεις τους έναντι της Εκκλησίας.Το κοινό τους αποτελείται κυρίως από ορθοδόξους της Εκκλησίας τς Ελλάδος (που δεν γνωρίζουν περί του παλιοημερολογίτικου σχίσματος) και κατά μικρό μέρος από όντως παλιοημερολογίτες.
Διαθέτουν αρχείο πολλών παλιών παλιοημερολογίτικων εγγράφων. Κατέχουν μεγάλο μερίδιο του «αυξεντιακού» κλάδου. Δέχονταν, τουλάχιστον έως πρόσφατα, πως υπάρχουν έγκυρα μυστήρια στην Εκκλησία της Ελλάδος και στους περισσότερους από τους λοιπούς παλιοημερολογίτες. Κατά καιρούς εκφράζουν πληθώρα διαφοροποιούμενων απόψεων. Είναι δραστήριοι στον προσηλυτισμό ορθοδόξων από την Εκκλησία της Ελλάδος και οικονομικά ισχυροί. Ανήκουν στον 1ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

3β. Αυτοαποκαλούμενος «Αρχιεπίσκοπος Αθηνών» Καλλίνικος Σαραντόπουλος. Ηγείται της παράταξης των «καλλινικών» ή «επισήμων», που άλλοι παλιοημερολογίτες χλευάζουν ως «προδότες» ή «σωματειακούς». http://stwmenkalws.blogspot.gr/2012/12/blog-post_19.html
Είναι οι υποστηρικτές της κατάληψης της μονής Εσφιγμένου μέσω εράνων ή ανακοινώσεων και υποστηρικτές του παλιοημερολογίτικου ιδρύματος «Χρυσοβαλάντου» στη Λυκόβρυση Αττικής. Κάνουν αγώνα πρόσκλησης δημάρχων και «επισήμων» στις τελετές τους, ενώ σχετίζονται με τα κόμματα «Χρυσή αυγή» και «Ανεξάρτητοι Έλληνες». Δεν δέχονται έγκυρα μυστήρια στην Εκκλησία της Ελλάδος. Εντός Μαρτίου 2014 δέχτηκαν ένωση και ενσωμάτωση με τους «κυπριανίτες» παλιοημερολογίτες. Είχαν μεταβαλλόμενες απόψεις στο χρόνο. Ανήκουν στον 1ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

4. Αυτοαποκαλούμενος «Αρχιεπίσκοπος Αθηνών» Στέφανος Τσακίρογλου. Ηγείται της παράταξης των «ανδρεϊκών», που άλλοι παλιοημερολογίτες χλευάζουν ως «νικολαΐτες» ή «νεονικολαΐτες» ή «εικονομάχους». Είναι ακραία φανατικοί, αλλά σταθεροί στις απόψεις τους. Δεν δέχονται έγκυρα μυστήρια στην Εκκλησία της Ελλάδος, ούτε και σε οποιαδήποτε άλλη παράταξη από παλιοημερολογίτες. Κατηγορούν σε έντυπά τους τα παρακλάδια του πρώτου κλάδου παλιοημερολογιτών ως «ουνίτες», «δεκατριμερίτες» και «οικουμενιστές». Έλκουν νεολαία στην παράταξή τους μέσω παιδικών κατασκηνώσεων. Ανήκουν στον 2ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

5. Αυτοαποκαλούμενος «Μητροπολίτης Τρικάλων» Κοσμάς Σκρέτας. Ηγείται της παράταξης των «σκρετικών» ή «τρικαλινών», που άλλοι παλιοημερολογίτες χλευάζουν ως «κοσμικούς». Είναι ακραία φανατικοί, αλλά σταθεροί στις απόψεις τους. Δεν δέχονται έγκυρα μυστήρια στην Εκκλησία της Ελλάδος, ούτε και σε οποιαδήποτε άλλη παράταξη από παλιοημερολογίτες. Προκάλεσαν προ διετίας επεισόδια σε ιδιωτικό ναό των Τρικάλων σχετικά με τη δικαιοδοσία επ’ αυτού και απασχόλησαν δυσμενώς τα ΜΜΕ. Κατηγορούν τους λοιπούς παλιοημερολογίτες ως «ουνίτες» και «οικουμενιστές». Ανήκουν στον 2ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

6. Αυτοαποκαλούμενος «Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης» Χρυσόστομος Μητρόπουλος. Ηγείται της παράταξης των «χρυσοστομικών Θεσσαλονίκης». Είναι απομονωμένοι και ακραία φανατικοί, αλλά σταθεροί στις απόψεις τους. Δεν δέχονται έγκυρα μυστήρια στην Εκκλησία της Ελλάδος, ούτε και σε οποιαδήποτε άλλη παράταξη από παλιοημερολογίτες. Εκδίδουν περιοδικό με σημαντικές αποκαλύψεις για τις άθεσμες και αντικανονικές χειροτονίες άλλων παλιοημερολογίτικων παρατάξεων. Κατηγορούν τους λοιπούς παλιοημερολογίτες ως «ουνίτες» και «οικουμενιστές», ενώ αποκαλύπτουν πολλά για τις αντικανονικές «χειροτονίες» των ανηκόντων στον 1ο κλάδο. http://www.egoch.org/files/37194458.pdf
Ανήκουν στον 2ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

7. Αυτοαποκαλούμενος «Αρχιεπίσκοπος Αθηνών» Νικόλαος Μεσσιακάρης. Ηγείται της παράταξης που αυτοαποκαλούνται «εικονόφιλοι», που άλλοι παλιοημερολογίτες χλευάζουν ως «νικολαΐτες» ή «νεονικολαΐτες». Είναι φανατικοί και σταθεροί στις απόψεις τους. Δεν δέχονται έγκυρα μυστήρια στην Εκκλησία της Ελλάδος, ούτε και σε οποιαδήποτε άλλη παράταξη από παλιοημερολογίτες. Ανήκουν στον 2ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

8. Αυτοαποκαλούμενος «Μητροπολίτης Μεσογαίας» Κήρυκος Κοντογιάννης. Ηγείται της δικής του παράταξης, η οποία παράγει πληθώρα κειμένων και διαθέτει αρχείο πολλών παλιών παλιοημερολογίτικων εγγράφων. Είναι φανατικοί, αλλά σταθεροί στις απόψεις τους. Δεν δέχονται έγκυρα μυστήρια στην Εκκλησία της Ελλάδος, ούτε και σε οποιαδήποτε άλλη παράταξη από παλιοημερολογίτες. Έχουν έντονη αντιδικία με την παράταξη του Ν. Μεσσιακάρη. Κατηγορούν τους λοιπούς παλιοημερολογίτες ως «ουνίτες», «δεκατριμερίτες» και «οικουμενιστές». Ανήκουν στον 2ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

9. Αυτοαποκαλούμενος «Μητροπολίτης Θηβών» Χρυσόστομος Τζανής. Ηγείται της παράταξης των «χρυσοστομικών Θηβών». Κατέχουν μεγάλο μερίδιο του «ματθαιικού» κλάδου. Είναι φανατικοί και σταθεροί στις απόψεις τους. Δεν δέχονται έγκυρα μυστήρια στην Εκκλησία της Ελλάδος, ούτε και σε οποιαδήποτε άλλη παράταξη από παλιοημερολογίτες. Εκδίδουν περιοδικά με τις θέσεις τους. Κατηγορούν τους λοιπούς παλιοημερολογίτες ως «ουνίτες» και «οικουμενιστές.
Ανήκουν στον 2ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

10. Αυτοαποκαλούμενος «Μητροπολίτης Λητής» Φιλόθεος Κυνηγαλάκης. Ηγείται μικρής παράταξης, η οποία προήλθε από πρόσφατο εσωτερικό παλιοημερολογίτικο σχίσμα. Άλλοι παλιοημερολογίτες τους χλευάζουν ως «ψυχούλες», λόγω σχετικής επαναλαμβανόμενης φράσης του Φ. Κυνηγαλάκη σε τηλεοπτικές εκπομπές που αυτός εμφανιζόταν. Ανήκουν στον 1ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

11. Αυτοαποκαλούμενος «Μητροπολίτης Αιγίνης» Ιάκωβος Γιαννακής. Ηγείται της παράταξης, η οποία πρόσφατα προκάλεσε σύγχυση και πρόβλημα τόσο στην κανονική Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας, όσο και σε πληθος από παλιοημερολογίτικες παρατάξεις που δρουν εξωεκκλησιαστικά στο χώρο των Ελληνοαυστραλών. Ανήκουν στον 1ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

12. Αυτοαποκαλούμενος «Μητροπολίτης Αρχαγγέλων» Μιχαήλ. Ηγείται μικρής παράταξης, η οποία προήλθε από παλαιό εσωτερικό παλιοημερολογίτικο σχίσμα και ανεξαρτητοποίηση. Ανήκουν στον 4ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

13. Αυτοαποκαλούμενος «Μητροπολίτης Μεσογαίας» Ησαΐας. Ηγείται μικρής παράταξης, η οποία προήλθε από παλαιό εσωτερικό παλιοημερολογίτικο σχίσμα. Ανήκουν στον 1ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

14. Αυτοαποκαλούμενος «Αρχιεπίσκοπος Αθηνών» Αυξέντιος Μαρίνης. Ηγείται μικρής παράταξης, η οποία προήλθε από πρόσφατο εσωτερικό παλιοημερολογίτικο σχίσμα. Ανήκουν στον 1ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

15. Αυτοαποκαλούμενος «Αρχιεπίσκοπος Αθηνών» Ιάκωβος. Ηγείται μικρής παράταξης, η οποία προήλθε από πρόσφατο εσωτερικό παλιοημερολογίτικο σχίσμα και δραστηριοποιείται κυρίως μέσω… ίντερνετ. Ανήκουν στον 1ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

16. Αυτοαποκαλούμενος «Μητροπολίτης Αυλώνος» Άγγελος. Ηγείται παράταξης, η οποία προήλθε από παλαιό εσωτερικό παλιοημερολογίτικο σχίσμα. Ο Άγγελος υπήρξε μέλος της παράταξης των «κυπριανιτών», αποχώρησε από αυτούς και έφτιαξε τη δική του. Υπάρχουν μαρτυρίες που μιλούν για θεατρικά πράγματα, όπως... πτήσεις ελικοπτέρου επάνω από το παλιοημερολογίτικο «μοναστήρι» του, όταν αυτό έχει πανήγυρη και το οποίο ελικόπτερο ραίνει τον κόσμο με... λουλούδια! Οπαδοί του είναι κυρίως ορθόδοξοι, μέλη της Εκκλησίας της Ελλάδος, που αγνοούν τη σοβαρότατη διαφορά της Εκκλησίας από τους διάφορους παλιοημερολογίτες. Ανήκουν στον 1ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

17. Οι «Εξαγωνίτες». Πρόκειται για ακραία ομάδα παλιοημερρολογιτών εντός... Αγίου Όρους. Ελάχιστα πράγματα είναι γνωστά γι' αυτούς. Ενδεχομένως αρνούνται την ύπαρξη ιεροσύνης επί των ημερών μας. Τιμούν εκτός από το σύμβολο του σταυρού και το... εξάγωνο, ενώ αναμιγνύουν στοιχεία αριθμοσοφίας, μυστικισμού και αριθμολογίας. Μέλος τους ο Κάλλιστος Πολατίδης. Ανήκουν είτε στον 2ο είτε στον 4ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

18. Αυτοαποκαλούμενος «Αρχιεπίσκοπος Χίου» Νικηφόρος. Ηγείται μικρής παράταξης, η οποία προήλθε από πρόσφατο εσωτερικό παλιοημερολογίτικο σχίσμα και φέρεται σαν διάδοχη της παράταξης του κεκοιμημένου Σεραφείμ Μίχα. Ανήκουν στον 1ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

19. Αυτοαποκαλούμενος «μοναχός» ή «ιερέας» Ποιμένας από τη μονή «Μυρελαίου Ευβοίας». Απασχόλησε εντός του έτους 2013 τα ΜΜΕ με τηλεοπτική εμφάνισή του. Τον κατατάσσουμε στον 4ο κλάδο παλιοημερολογιτών, ως ανεξάρτητο, αν και στο παρελθόν εμφανιζόταν ως «κληρικός» του σχισματικού εξωεκκλησιαστικού μορφώματος «Πατριαρχείου Κιέβου».
http://egolpio.wordpress.com/2013/11/13/%CE%BC%CE%B5%CF%83%CE%BF%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%BF%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CF%85%CF%81%CE%B5%CE%BB%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%85/

20. Υπάρχει μικρή παλιοημερολογίτικη ομάδα που έχει ως βασικό σύνθημα την εναντίωση στην αγιότητα του αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως. Αυτοί είναι επίγονοι της παλιοημερολογίτισσας «μοναχής» Μαγδαληνής Καραγατσίδου της Κοζάνης. Οι παλιοημερολογίτες και σήμερα εναντιώνονται γενικώς στους σύγχρονους αγίους ή να τους διαστρεβλώνουν, π.χ. άγιο Γεώργιο Καρσλίδη, αγία Σοφία της Κλεισούρας, άγιο Πορφύριο Καυσοκαλυβίτη, άγιο Παϊσιο Αγιορείτη κλπ. Η Μαγδαληνή αυτή και η πλάνη της έφτασε να καταδικαστεί και να αφοριστεί συνοδικώς.
http://invenio.lib.auth.gr/record/128979
Ανήκουν στον 1ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).


«Ανεξάρτητοι» παλιοημερολογίτες υπάρχουν πάρα πολλοί, π.χ. ο παλιοημερολογίτης «ιερέας» Σωτήριος Πράσινος, που απασχόλησε με παλινδρομήσεις δύο παλιοημερολογίτικες ομάδες (Σαραντόπουλου και Καβακίδη). Πρόσφατο είναι το φαινόμενο των «αποτειχισμένων», που αργά ή γρήγορα απορροφώνται από κάποια παλιοημερολογίτικη ομάδα. Είναι πραγματικά αδύνατη η καταγραφή των παλιοημερολογίτικων ομάδων. Ζητούμε κατανόηση για την ελλιπή ή με ενδεχόμενα λάθη καταγραφή, καθώς και την βοήθεια κάθε γνώστη ή ενδιαφερομένου, ώστε το κείμενό μας να συμπληρωθεί και να διορθωθεί.

Στον άναρχο αυτό παλιοημερολογίτικο χώρο γιατί κάποιοι ήδη παλιοημερολογίτες ενοχλούνται που κάποιοι ακόμη χρησιμοποιούν ακριβώς τον ίδιο τίτλο και διεκδικούν μερίδιο από τους παλιοημερολογίτες οπαδούς; Ας δούμε τη σελίδα του νεόκοπου κου Βεζυρέα στον χώρο:

21. Αυτοαποκαλούμενος «Αρχιεπίσκοπος Αθηνών» Παρθένιος Βεζυρέας.
σελίδα της ομάδας τού παλιοημερολογίτη «Αρχιεπισκόπου Αθηνών» Βεζυρέα:  http://www.orthodoxchurch.org.au/Archbishop.html
σελίδα από ΜΜΕ για τον κο Βεζυρέα: http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=5533&catid=11
Διαδέχτηκε τον αυτοαποκαλούμενο «Αρχιεπίσκοπο Αθηνών» ή «Μητροπολίτη Ελευσίνος» Σεραφείμ Μίχα (που είναι ήδη κεκοιμημένος). Αυτός ηγείτο μικρής παράταξης, η οποία προήλθε από πρόσφατο εσωτερικό παλιοημερολογίτικο σχίσμα και φέρεται να δραστηριοποιείται κυρίως… στην Αυστραλία.
Ανήκουν στον 1ο κλάδο παλιοημερολογιτών (πβ. παράγρ. Δ).

Ενδεικτικό της χαώδους κατάστασης στον παλιοημερολογίτικο χώρο είναι και το εξής:
Στον Πειραιά ορθόδοξος μητροπολίτης είναι, ως γνωστόν, ο Πειραιώς Σεραφείμ. Εντούτοις, στη μητροπολιτική του περιφέρεια δραστηριοποιούνται διάφοροι τυχάρπαστοι ρασοφόροι κύριοι, παντελώς ξένοι προς την Μητρόπολη Πειραιώς και στην Εκκλησία γενικότερα, που όλοι αυτοαποκαλούνται «μητροπολίτες» ή, απλώς «επίσκοποι»! Δείτε σχετικό κείμενο του μητροπολίτη Πειραιώς: http://www.egolpion.com/peiraiws_na_metanohsoun.el.aspx

Γενικά οι παλιοημερολογίτες καλλιεργούν την έντεχνη σύγχυση στους πιστούς περί της Εκκλησίας, περί του τι είναι ή ποιοι αποτελούν την Εκκλησία, ενώ μάλιστα εμφανίζονται (έκαστη παράταξη για τον εαυτό της) ως «η μόνη αληθινή Εκκλησία». Η πλειοψηφία των πιστών δεν γνωρίζει την κατάσταση σχίσματος ή παρασυναγωγής στην οποία η εκάστοτε παλιοημερολογίτικη παράταξη βρίσκεται και κάνει, ως μη ώφειλε, σύγχυση με την όντως Εκκλησία. Απόδειξη αυτών είναι το ότι πολλοί ορθόδοξοι που είναι μέλη της Εκκλησίας της Ελλάδος παρακολουθούν (χωρίς να ξέρουν) παλιοημερολογίτικες ιεροπραξίες στη «μονή Χρυσοβαλάντου» στη Λυκόβρυση Αττικής, στη «Σκήτη Παναγουλάκη», στη μονή «Πευκοβουνογιάτρισσας» στην Κερατέα Αττικής, στη μονή αγίου Κυπριανού» στον Ωρωπό Αττικής, στην κατειλημμένη από σχισματικούς μονή Εσφιγμένου Αγίου Όρους κλπ. Εάν όμως και οι παλιοημερολογίτες ρασοφόροι ήθελαν να είναι συνεπείς προς εαυτούς, όπως π.χ. στο ότι κατηγορούν την Εκκλησία της Ελλάδος ως... αιρετική (!) και ότι δήθεν αποφεύγουν την έστω και απλή συμπροσευχή με «αιρετικούς», θα έπρεπε να προειδοποιούν τους ορθοδόξους πιστούς να μην εισέρχονται καν σε ναούς που δεν τελούνται ακολουθίες της Εκκλησίας της Ελλάδος ή όποιασδήποτε Εκκλησίας σε κοινωνία με αυτήν, πολλώ δε μάλλον να μην δέχονται «οβολό» από «αιρετικούς». Η πράξη δείχνει ότι και δεν ενημερώνουν και συμπροσεύχονται (ακόμη και «κοινωνούν») και χρήματα δέχονται από ορθοδόξους μέλη της Εκκλησίας της Ελλάδος, κατ' αυτούς «αιρετικούς»... Οποία συνέπεια!

Στ)
Το κείμενο των συγκεκριμένων παλιοημερολογιτών αναφέρει επί λέξει: «παρουσίαση της Εκκλησίας μας ως τόπος απόθεσης των «απορριμμάτων» της κρατικής Εκκλησίας της Ελλάδος», πράγμα όχι τυχαίο, αφού όντως
1. πολλοί από τους καθηρημένους (για κανονικά, ηθικά, οικονομικά ή άλλα παραπτώματα) πρώην ιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν έχουν την διάθεση να «πετάξουν τα ράσα», όπως εντέλλονται, αλλά έχουν την πρωτοβουλία να γίνουν ξαφνικά παλιοημερολογίτες «ένεκα λόγων πίστεως» ή αυτοπαρουσιαζόμενοι ως «αδίκως διωκόμενοι».
2. πολλές παλιοημερολογίτικες παρατάξεις ερίζουν για το ποια θα υποδεχτεί στους κόλπους της τους καθηρημένους αυτούς.

Σημειωτέον ότι οι παλιοημερολογίτες έχουν αποκληθεί πολλάκις (και από παλιοημερολογίτες) «σκουπιδοτενεκές της Εκκλησίας», διότι σε αυτούς καταλήγουν οι διάφοροι καθηρημένοι από την κανονική Εκκλησία, εκεί βρίσκουν αποκούμπι και δόξα, χωρίς να πετάξουν τα ράσα, όπως τα συνοδικά δικαστήρια σε διάφορες περιπτώσεις επιτάσσουν. Μεγάλες έριδες κλπ ξέσπασαν εντός παλιοημερολογίτικων ομάδων για τέτοιες αποδοχές καθηρημένων και «χειροτονίες» τους, όπως οι σχετικές με τους Μάξιμο Βαλλιανάτο και Δωρόθεο Τσάκο, που κατέληξαν ακόμη και σε αποπομπή του παλιοημερολογίτη «αρχιεπισκόπου» Αυξεντίου και σε πληθώρα εσωτερικών σχισμάτων, ερίδων και διχοστασιών των παλιοημερολογιτών.

Οι διάφοροι παλιοημερολογίτες δεν συμφωνούν μεταξύ τους στα δογματικά, στα διοικητικά, στη στάση έναντι της κανονικής Εκκλησίας, στο ποιους αναγνωρίζουν ως αγίους (π.χ. τον Ματθαίο Καρπαθάκη;), στα της λατρείας, στα της εικονογραφίας, στα περί αγίας Τριάδος, στα περί εγκυρότητας των «μυστηρίων» αλλήλων των παλιοημερολογίτικων παρατάξεων κλπ. Γιατί τέτοια ασυνεννοησία; Μήπως λόγω αυτού που όλοι ξέρουν, ότι δηλαδή ο παλιοημερολογιτισμός είναι ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα πλάνης, που αυτοδιαλύεται σαν «χαρτοπόλεμος» και πάσχει εμφανώς από θεοεγκατάλειψη; Προσωπική μας άποψη και άποψη πολλών αποτελεί πως όλοι αυτοί οι ρασοφόροι κύριοι με τους βαρύγδουπους τίτλους απλώς εξευτελίζουν το τιμημένο ράσο.

Ζ)
Το κείμενο των συγκεκριμένων παλιοημερολογιτών αναφέρει επί λέξει: «εκατοντάδες χιλιάδες Ελλήνων πολιτών που ακολουθούν το Πάτριο εορτολόγιο», πράγμα ψευδέστατο, αφού
1. ουδεμία καταγραφή του αριθμού των παλιοημερολογιτών έχει γίνει είτε από την Πολιτεία είτε από οποιαδήποτε ομάδα από παλιοημερολογίτες
2. έμμεση αναφορά στον αριθμό τους έκανε το αμερικάνικο state department εν έτει 2001 και τους ανέβασε σε «not more than 50,000». Υπ' όψιν πως τέτοια κέντρα χρησιμοποιούν την πολιτική του «διαίρει και βασίλευε», οπότε λογικό είναι να διογκώνουν τον αριθμό των παλιοημερολογιτών, ώστε να πλήξουν τον αριθμό των κανονικών ορθοδόξων. Επίσης, προσφάτως υπήρξε μία ακόμη σχετική αναφορά, που πόρρω απέχει από τον αριθμό που ίδιοι εδώ ισχυρίζονται:
Παραθέτουμε απόσπασμα από τον ανωτέρω σύνδεσμο:
«Religious Demography
The country has an area of 50,945 square miles and a population of 11.3 million. The government does not keep statistics on religious groups. An estimated 95 percent of the population identifies itself as Greek Orthodox. Church leaders estimated that 30 percent of self-identified Orthodox regularly participate in religious services. The remaining 5 percent includes Muslims, Roman Catholics, Protestants, Jews, Old Calendarist Orthodox, Jehovah's Witnesses, members of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (Mormons), Scientologists, Baha'is, Hare Krishna devotees, and followers of polytheistic Hellenic religions.»
3. οι ίδιοι οι παλιοημερολογίτες είναι γνώστες της πληθυσμιακής ελαχιστότητάς τους και παρηγορούν τους οπαδούς τους με συχνή επίκληση της φράσης «μη φοβού το μικρόν ποίμνιον»!

Οι παλιοημερολογίτες δεν αποτελούν ενιαίο (εξωεκκλησιαστικό) θρησκευτικό σώμα ή ομάδα, αλλά είναι πολυδιασπασμένοι σε πολλές ανεξάρτητες σωματειακές φατρίες, εκάστη με τον δικό της επικεφαλής αυτόκλητο «αρχιεπίσκοπο Αθηνών» ή αυτόκλητο «μητροπολίτη», όπως είδαμε ανωτέρω. Κατά υπολογισμούς, συνολικά οι παλιοημερολογίτες δεν αριθμούν περισσότερους από 20.000-25.000 οπαδούς σε όλη την Ελλάδα, κυρίως υπέργηρους ή ακραία φανατικούς. Το παρήγορο είναι πως διαρκώς φυλλορροούν, καθώς πολλοί από αυτούς επιστρέφουν/προσέρχονται στην ορθοδοξία, λόγω καλής προαίρεσης και θείας ευδοκίας. Υπάρχουν ενθαρρυντικά μηνύματα από πολλές μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος, ιδίως από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών και από τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης για το ρεύμα εθελουσίας εγκατάλειψης του εξωεκκλησιαστικού και παρασυνάγωγου χώρου του «παλιού ημερολογίου» από πρώην παλιοημερολογίτες που επιθυμούν να βαπτισθούν ορθόδοξοι.

Η)
Στην ίδια παλιοημερολογίτικη ανακοίνωση, οι συγκεκριμένοι παλιοημερολογίτες κάνουν λόγο για «Ρωμαιοκαθολική Αρχιεπισκοπή», ενώ παγίως επιδεικνύουν άκρατο σχολαστικισμό στην προσφώνηση των αλλοδόξων λατίνων και κατηγορούν καθημερινά τους ορθόδοξους αρχιερείς. Στη «διευκρινιστική ανακοίνωση» αυτή τους, όμως, δεν διστάζουν εμμέσως να αναγνωρίσουν επισκοπικό αξίωμα στους εκτός Εκκλησίας λατίνους!

Θ)
Οι ιεροπραξίες των διαφόρων παλιοημερολογιτών δεν αναγνωρίζονται ως «έγκυρες» ή «ορθόδοξες» ή «αγιαστικές» από καμμία τοπική Εκκλησία ή Πατριαρχείο επί γης, ανεξαρτήτως ημερολογίων, ωρολογίων, αμφίων, γλωσσών, εθνικοτήτων, παραδόσεων κλπ, κατά πάγια τακτική για όλους τους εξωεκκλησιαστικούς, σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες.

Παραθέτουμε την στάση της Εκκλησίας της Ελλάδος επί του θέματος:
Παραθέτουμε  και απόσπασμα από τη διδακτορική διατριβή του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χριστόδουλου (του κανονικού βεβαίως, μετά από τόσους αυτοαποκαλούμενους παλιοημερολογίτες «Αρχιεπισκόπους»!):
Το κύρος των υπό παλαιοημερολογιτών «ιερέων» τελουμένων Μυστηρίων

Ι)
Ποιες είναι οι «σχέσεις» μεταξύ των διαφόρων παλιοημερολογίτικων παρατάξεων:

-Οι λαϊκοί παλιοημερολογίτες οπαδοί έχουν έναν περίεργο ζήλο να προσηλυτίσουν κόσμο, όχι γενικώς στο «παλιό ημερολόγιο», αλλά ειδικά στην δική τους παράταξη.
-Οι ρασοφόροι παλιοημερολογίτες αλληλοπολεμώνται λυσσαλέα, ο ένας αποκηρύσσει τον άλλον, ο ένας ενώνεται ή χωρίζεται με τον άλλον, πάντοτε δήθεν «για σοβαρούς λόγους πίστεως».
-Τουλάχιστον 20 διαφορετικές «εκκλησίες» παλιοημερολογιτών υπάρχουν σήμερα, παρά τον ελάχιστο αριθμό οπαδών.
-Οι «φλωρινικοί» παλιοημερολογίτες δέχονται ευθεία αμφισβήτηση των αντικανονικών «χειροτονιών» που δέχτηκε ο δικός τους «Ακάκιος» Παππάς εν έτει 1960 στην Αμερική για λογαριασμό... της Ελλάδας. Τις ψεύτικες αυτές «χειροτονίες» οι «ματθαιικοί» αποκαλούν δίχως περιστροφές ως «σιμωνιακές», δηλαδή προϊόν χρηματικής συναλλαγής, αλλά και υπερόριες και άκυρες.
-Πρόσφατο παράδειγμα: οι «κυπριανίτες» συζητούν για ένωση αποκλειστικά με τους «καλλινικούς» (και καμμία άλλη παράταξη). Οι καλλινικοί τους αποκαλούν χλευαστικά «ΚΟΠΡΙΑΝΙΤΕΣ» πίσω από την πλάτη τους και λεν στους οπαδούς τους πως θα τους απορροφήσουν!
-Οι διάφοροι «ματθαιικοί» (π.χ. του Χρυσοστόμου «Θηβών» ή του Κοντογιάννη ή του Χρυσόστομου Μητρόπουλου κλπ) αποκαλούν οικουμενιστές όσους είναι από «αυξεντιακά»/«φλωρινικά» παρακλάδια και αποκαλύπτουν πολλά, που οι διάφοροι «φλωρινικοί» παλιοημερολογίτες κρύβουν επιμελώς. http://www.churchgoc.org/enimerosis/e_186.html (πβ. κεφάλαιο Στ.).
-Εντός της παράταξης στην οποία ανήκουν οι σχισματικοί καταληψίες της μονής Εσφιγμένου, ο αυτόκλητος «επίσκοπος» Μαντάλης λέει στους οπαδούς του να πάρουν νέες ταυτότητες και την κάρτα πολίτη άφοβα, ενώ ο αρχικαταληψίας Μεθόδιος λέει «πως αυτά είναι του σατανά». Επίσης, ο Μεθόδιος απαιτεί να κάνει δεύτερο, ψευδές «βάπτισμα» σε όσους έλκει στον χώρο του παλιού ημερολογίου, ενώ η παράταξή του ζητά μόνο δεύτερο, δήθεν «χρίσμα».
-Οι «ματθαιικοί» του Κοντογιάννη έχουν προχωρήσει και σε περαιτέρω αγιοποιήσεις «δικών τους» ρασοφόρων, που δεν αναγνωρίζονται από τα «φλωρινικά/αυξεντιακά» παρακλάδια, ούτε από τα υπόλοιπα «ματθαιικά».
-Οι «Μακαριακοί» παλιοημερολογίτες έδωσαν στη δημοσιότητα τρανταχτά στοιχεία για το σωματείο βάσει του οποίου οργανώθηκαν οι «Καλλινικοί» και ονόμασαν την υπόθεση «σωματειοποίηση της εκκλησίας», ενώ αυτοί εκδικούμενοι έκτοτε τους αποκαλούν σε περιοδικό τους ως «μακαρίτες»!
-Ανεξαιρέτως όλες οι «ματθαιικές» παλιοημερολογίτικες φατρίες προχώρησαν στην «αγιοποίηση» ενός από τους αρχισχισματικούς, του Ματθαίου Καρπαθάκη, τον οποίον όμως καμμία «φλωρινική» παράταξη δεν θεωρεί άγιο (απεναντίας, τον θεωρούν σχισματικό).
-Οι «Κυπριανίτες» (ή «ενιστάμενοι») θεωρούν τουλάχιστον «φωτισμένο», (πιθανόν και άγιο) τον όντως άγιο γέροντα Φιλόθεο Ζερβάκο, τον οποίο καμμία άλλη παράταξη δεν παραδέχεται. Η ίδια παράταξη ήταν τουλάχιστον έως πρόσφατα φιλικώς διακείμενη ως προς την αγιότητα των όντως αγίων γερόντων Παϊσίου, Πορφυρίου, Ιακώβου κλπ, ενώ τουλάχιστον οι «καλλινικοί» (και η εντός αυτών ομάδα των καταληψιών της μονής Εσφιγμένου) τους έχουν αποκαλέσει «μάγους και τσαρλατάνους» σε περιοδικά τους. Εντούτοις, πολλοί λαϊκοί παλιοημερολογίτες διαβάζουν τα βιβλία για τον π. Παϊσιο (τουλάχιστον) και ωφελούνται (γνωρίζω προσωπικά τέτοιες περιπτώσεις).
-Υπάρχουν αυτόκλητοι «επίσκοποι» των «ματθαιικών» που θεωρούν του εαυτούς τους ως «τους μόνους κανονικούς ορθόδοξους επισκόπους επί γης».
-Μιλήσαμε προσωπικά με ρασοφόρους από 2-3 παρατάξεις παλιοημερολογιτών και μας είπαν όλοι να αποφεύγουμε τους εκάστοτε λοιπούς παλιοημερολογίτες, τους οποίους όλοι (συμφωνώντας καταπληκτικά!) ονόμασαν σχισματικούς!
-Οι «ματθαιικές» παρατάξεις αλληλοκατηγορούνται μεταξύ τους στα αντίστοιχα παλιοημερολογίτικα περιοδικά ως «νεοεικονομάχοι», «αρνητές της Αγίας Τριάδος» και «νεονικολαϊτες».
-Υπάρχει αυτόκλητος «επίσκοπος» σε κάποια παράταξη που αποκαλείται «Φώτιος» από τους τωρινούς «δικούς του» και «Θεοφώτιος» από αυτούς από τους οποίους αποσκίρτησε!
-Διάφοροι ναοί αναφέρονται σε παλιοημερολογίτικες σελίδες ως «παρανόμως κατειλημμένοι», διότι υπάρχει αντιδικία δικαστική μεταξύ παλιοημερολογίτικων ομάδων για την κυριότητά τους.
-Πολλές γελοιότητες και παλινωδίες έγιναν μεταξύ δύο «φλωρινικών» παρατάξεων για τον ρασοφόρο Σ. Π. από Δωδεκάνησα, λεπτομέρειες προσεχώς. Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτός επικοινώνησε με πολλούς μέσω ημέηλ για τα διαμειφθέντα και αυτά είναι γνωστά σε πολλούς!
-Άλλες παρατάξεις μάλωναν επί χρόνια για το ποιος φταίει που «χειροτόνησαν» τον Μάξιμο Βαλλιανάτο και τον Δωρόθεο Τσάκο, άτομα καθηρημένα από την κανονική Εκκλησία που κατέφυγαν σε παλιοημερολογίτες και από εκεί απασχόλησαν επί μακρόν τον ημερήσιο τύπο για γνωστά θέματα (πλούσια στοιχεία στο google).
-Οι «φλωρινικοί» έφτασαν στο σημείο να αποκαθηλώσουν τον ίδιο τους τον «αρχιεπίσκοπο Αθηνών» Αυξέντιο Πάστρα, αυτόν που έφερε στην Ελλάδα το πρώτο παλιοημερολογίτικο «επισκοπικό αξίωμα».
-Εύκολα χρησιμοποιούν τον όρο «αποστάτες» και «σχισματικοί» για ρασοφόρους που αλλάζουν παράταξη ή για αυτούς που προκαλούν νέες διαιρέσεις (π.χ. «το σχίσμα των πέντε», «ο αποστάτης Καβουρίδης», «ο ζήλος ου κατ' επίγνωσιν του Καρπαθάκη», «η εκκλησιολογία-σαρανταποδαρούσα των ενισταμένων» κλπ).
-Τουλάχιστον οι «ματθαιικοί» παλιοημερολογίτες σε κάποιες περιπτώσεις χύνουν το νερό που άλλοι παλιοημερολογίτες αποκαλούν «αγιασμό», όταν καταλαμβάνουν ναό τους και αυτό έχει αποτυπωθεί πολλάκις σε σχετικές φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν σε περιοδικά τους.
-Οι «κυπριανίτες», οι «αρχαγγελίτες» και οι «ιακωβίτες» θεωρούν ή θεωρούσαν έως πρόσφατα ως έγκυρα τα μυστήρια της Εκκλησίας της Ελλάδος, όπως έγκυρα τα θεωρούσε (αρχικά) και ο αρχισχισματίας καθηρημένος πρώην επίσκοπος Φλωρίνης Καβουρίδης και έγκυρα τα θεωρούσε μέχρι τελευτής του ο «ενιστάμενος» Κυπριανός Κουτσούμπας. Έγκυρα τα θεωρούν και διάφοροι ρασοφόροι, ερχόμενοι σε αντίθεση με την πεποίθηση της παράταξής τους, π.χ. ο Νικ. Νάσος.
-Άλλοι «φλωρινικοί», επηρεασμένοι από «ματθαιικούς», θεωρούν άκυρα τα μυστήρια της Εκκλησίας της Ελλάδος. Εντούτοις, οι διάφοροι «φλωρινικοί» ονομάζουν τους διάφορους «ματθαιικούς ως ακραίους.
-Στην Αυστραλία μετέβη προ διετίας παράταξη Ελλαδιτών παλιοημερολογιτών, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν το... νέο ημερολόγιο!
-Στην Κύπρο οι παλιοημερολογίτες είναι ελαχιστότατοι και εντελώς περιθωριακοί, εντούτοις ακόμη και το κανάλι Σίγμα έχει ασχοληθεί με τις βίαιες επιλύσεις των διαφορών τους. Στην Ελλάδα πρόσφατα απασχόλησαν την τηλεόραση οι βιαιοπραγίες μεταξύ δύο ματθαιικών παρατάξεων στα Τρίκαλα περί της χρήσης/ιδιοκτησίας ενός παλιοημερολογίτικου ναού. Άλλο θέμα σπίλωσης συνολικά της εικόνας της Εκκλησίας μέσω τηλεόρασης ήταν η εκτόξευση βομβών μολότωφ εντός Αγίου Όρους τον Ιούλιο 2013 από τους σχισματικούς καταληψίες του κονακιού της μονής Εσφιγμένου στις Καρυές. 
-Η παράταξη του Σαραντόπουλου έχει δύο ναούς στη Θεσσαλονίκη (Παπαναστασίου και Εύοσμος) και έναν στη Θέρμη, στους οποίους γίνονται κατά διαστήματα έρανοι χρημάτων για τη συνέχιση της κατάληψης της μονής Εσφιγμένου. Σε αυτούς τους εράνους δεν συμμετέχουν άλλοι παλιοημερολογίτες πεισματικά, παρεκτός από τώρα τελευταία που έδωσαν χρήματα (μόνο) οι «Κυπριανίτες» εξ Αθηνών.
-Ο αποκαλούμενος «ροζ ρασοφόρος» εβδομαδιαίας πρόσφατης εκπομπής μαγειρικής άλλαξε περίπου 6-7 (!) παλιοημερολογίτικες φατρίες (ακόμη και από το σχισματικό ψευδοπατριαρχείο «Κιέβου» πέρασε), έγινε αντικείμενο αποστροφής πολλών παλιοημερολογίτικων παρατάξεων και στο τέλος τον χρέωσαν οι παλιοημερολογίτες ψευδώς στην κανονική Εκκλησία!
-Σε κάποια χωριά μαλώνουν οι παλιοημερολογίτες για το ποιοι θα κάνουν «αγιασμό των υδάτων» κατά την εορτή των Φώτων.
-Πολλοί παλιοημερολογίτες ψέγουν τους «καλλινικούς» για τις γνωριμίες που καλλιεργούν με πολιτικούς και «επισήμους», αποκομίζοντας οφέλη ΜΟΝΟ για την παράταξή τους και όχι συνολικά για τον παλιοημερολογιτισμό. Αρέσκονται οι ίδιοι οι «καλλινικοί» να αποκαλούν την παράταξή τους ως «επίσημη» στο «πάτριο ημερολόγιο», πράγμα που εξάπτει την μήνι όλων των υπολοίπων.
-Μόνο στο νησί της Αίγινας υπάρχουν τουλάχιστον 5 εκπρόσωποι διαφορετικών παλιοημερολογίτικων παρατάξεων, ευρισκόμενοι σε τόσο έντονο πόλεμο, που οι ντόπιοι Αιγινιώτες και οι επισκέπτες Αθηναίοι παλιοημερολογίτες έχουν απορήσει. http://www.egolpion.com/anor8odoxa_gox.el.aspx
-Δύο έντονα αντιμαχόμενες παλιοημερολογίτικες παρατάξεις έχουν τα γραφεία τους στην ίδια οδό, στην ίδια οικοδομή στην Αθήνα, η μεν στον 3ο όροφο, η δε στον 4ο και καθεμία ενημερώνει στην ιστοσελίδα της πως «στον από επάνω/κάτω όροφο εδρεύουν ψευδοκληρικοί». Το τραγελαφικό είναι πως έχουν και οι δύο δίκιο!
-Η παράταξη του Καβακίδη δηλώνει στη Θεσσαλονίκη κάποιους ναούς ως δικούς της, τους οποίους ονομάζει «κατεχόμενους από ψευδοϊερείς», εννοώντας (δικαίως) παρασυνάγωγους ρασοφόρους άλλων παλιοημερολογίτικων παρατάξεων (π.χ. του Καλ. Σαραντόπουλου). Και αυτοί έχουν δίκιο!
-Στο youtube κάνει τελευταία την εμφάνισή του ο παλιοημερολογίτης αυτόκλητος «προφήτης Ιωάννης Μελχισεδέκ», διχάζοντας τους παλιοημερολογίτες, κάποιοι τον αποδέχονται και άλλοι τον θεωρούν τσαρλατάνο. Αυτός έχει έντονα υβριστικό λόγο για τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, για τους επισκόπους και για τους... Εβραίους.
-Η (πρώην) παράταξη των κυπριανιτών πρόσφατα αποδέχθηκε ότι το σιγίλλιο που δήθεν καταδίκαζε τη διόρθωση του ιουλιανού ημερολογίου ΕΙΝΑΙ ΠΛΑΣΤΟ. Την πλαστότητα αυτή, αν και αποδεδειγμένη, δεν παραδέχονται ακόμη οι λοιπές παλιοημερολογίτικες παρατάξεις και εκμεταλλεύονται το ψεύδος ως μορμολύκειο προς άγραν οπαδών και δη των απλοϊκότερων.
-Άλλοι παλιοημερολογίτες επιβάλλουν «αναμύρωση» και άλλοι «αναβαπτισμό» σε παλιοημερολογίτες που αλλάζουν παλιοημερολογίτικη παράταξη! Εντός Φεβρουαρίου 2014 ένας παλιοημερολογίτης αυτοαποκαλούμενος «μητροπολίτης Καβαλας» άλλαξε παράταξη (συνηθισμένο φαινόμενο αυτό στον παλιοημερολογίτικο χώρο) και η νέα παράταξή του τον αποδέχτηκε με μία απλή ευχή, δίχως «αναμύρωση» ή «αναβαπτισμό» ή «αναχειροτονία» κλπ, όπως δηλώνουν πως κάνουν στους οπαδούς της συγκεκριμένης παράταξης, τους οποίους αναφανδόν αποκαλούν «σχισματικούς» στα περιοδικά τους.
-Οι παλιοημερολογίτες ρασοφόροι είναι αλληλοαφορισμένοι και αλληλοκαθηρημένοι, εκκλησιολογικό χάος χωρίζει τις διάφορες παρατάξεις αναμεταξύ τους, και βεβαίως, δεν κοινωνούν τελούν κοινές θρησκευτικές τελετές μεταξύ τους. Π.χ. όταν ο γνωστός Κ. Κουτσούμπας εξέφρασε αντιρρήσεις σχετικά με την ουσία των μυστηρίων της κανονικής Εκκλησίας, η τότε ενιαία αυξεντιακή παράταξη τον απέπεμψε «καθαιρώντας» τον και αυτός ίδρυσε δική του, αυτοσχέδια «εκκλησία». Λεπτομέρεια: Ο Κουτσούμπας υπήρξε κάποτε κανονικός ιερέας, αλλά καθαιρέθηκε από την Εκκλησία της Ελλάδος. Εντούτοις, εξακολούθησε να «ιεροπρακτεί», αδιαφορώντας τόσο για την ορθόδοξη καθαίρεσή του, όσο και για την παλιοημερολογίτικη!

Τα ανωτέρω είναι ένα ελάχιστο δείγμα που αποτυπώσαμε εδώ εν τάχει, μέρος αυτού που έχει υποπέσει στη δική μας αντίληψη. Τραγικότερο όλων θεωρούμε πως στα «κηρύγματά τους» οι διάφοροι ρασοφόροι παλιοημερολογίτες περισσότερο μιλούν κατά του «προδότη Βαρθολομαίου», παρά για λόγους του Χριστού. Μύλος, χάος, θεοεγκατάλειψη, διαβολικός εμπαιγμός των ανθρώπων και θεατρισμός της Εκκλησίας...!

ΙΑ)
Οι παλιοημερολογίτες συνήθως δεν αποδέχονται ως αγίους τους σύγχρονους αγιασμένους γέροντες, είτε με το πρόσχημα ότι αυτοί δεν ήταν παλιοημερολογίτες είτε διότι ρητά εκφράστηκαν αρνητικά για τις παλιοημερολογίτικες παρασυναγωγές.

Ας δούμε μερικές απόψεις αγίων και γερόντων, τους οποίους οι περισσότεροι από τους παλιοημερολογίτες απορρίπτουν:

1. Σύγχρονοι άγιοι (Αγιορείτες κλπ):
-ο όσιος γέροντας Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης
-ο γ. Ιωσήφ ο Ησυχαστής
-ο π. Παΐσιος Αγιορείτης

2. Σύγχρονοι γέροντες εγνωσμένου κύρους, ήθους, πίστης και μόρφωσης
-ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος
-ο π. Θεόκλητος Διονυσιάτης ioannis.loupassakis.free.fr/KEIMENA/PALAIO%20HMEROLOGIO.doc
-ο π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος 

ΙΒ)
Το κείμενο των συγκεκριμένων παλιοημερολογιτών αναφέρει επί λέξει:
νομικά κενά και την προκλητική πλέον άρνηση της Πολιτείας να νομοθετήσει» και -«η περί Αυτόν Ιερά Σύνοδος κάνουν έκκληση προς την Ελληνική Πολιτεία, να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να προστατεύσει τα νόμιμα δικαιώματα της Εκκλησίας μας». Γενικότερα, οι συγκεκριμένοι προσπαθούν ματαίως να εμφανιστούν σαν φίλοι και υπέρμαχοι της νομιμότητας, εγκαλούν ακόμη και την Πολιτεία για έλλειψη καταλλήλων νόμων. Ποιος τους διαψεύδει; Οι ίδιοι! Αποτελούν την ομάδα που εμπράκτως υποστηρίζει την συνέχιση της κατάληψης της μονής Εσφιγμένου Αγίου Όρους και την παρατεταμένη ανωμαλία εντός Αγίου Όρους. Εάν σέβονταν τη νομιμότητα, όπως εδώ θέλουν να εμφανίζονται, θα το έκαναν καθολικώς και όχι επιλεκτικώς. Υπάρχει σωρεία καταδικαστικών πράξεων και αποφάσεων εις βάρος της ομάδας καταληψιών της εν λόγω μονής, αλλά αυτοί διοργανώνουν ακόμη και εράνους χρημάτων, ακόμη και «ενημερωτικές ομιλίες» υπέρ των καταληψιών. Εκεί, η παρανομία δικαιολογείται με την γενικόλογη πρόφαση πως «οι θεϊκοί νόμοι είναι ανώτεροι των ανθρώπινων», καθώς και με πλειάδα άλλων προφάσεων. Επίσης, ενώ δήθεν δεν αρέσκονται στους καθηρημένους που εμφανίζονται σαν ιερείς, παρουσιάζουν οι ίδιοι ως «ορθοδοξότατο» και ως «αγωνιστή πίστεως» τον καθηρημένο κο Μεθόδιο, τον επικεφαλής της κατάληψης της ιεράς μονής Εσφιγμένου!

Δείτε κατάλογο πράξεων και αποφάσεων Εκκλησίας και Πολιτείας εις βάρος των καταληψιών της εν λόγω μονής εδώ:
Δείτε ορισμένα αποδεικτικά της διασύνδεσης της συγκεκριμένης ομάδας παλιοημερολογιτών της ανακοίνωσης αυτής με την ομάδα των καταληψιών της μονής Εσφιγμένου και με τον αρχικαταληψία κο Μεθόδιο:
Δείτε πρόσφατα αποδεικτικά της βίαιης και παραβατικής συμπεριφοράς των καταληψιών, τους οποίους υποστηρίζουν ενεργά οι υπ’ όψιν παλιοημερολογίτες του Σαραντόπουλου, καθώς οι εν λόγω καταληψίες εκτόξευσαν ακόμη και… βόμβες μολότωφ εντός Αγίου Όρους τον Ιούλιο 2013:
http://stwmenkalws.blogspot.gr/2013/08/blog-post_1.html
Δείτε την απόφαση καθαίρεσης της ομάδας των καταληψιών της ιεράς μονής Εσφιγμένου και του επικεφαλής αυτών κου Μεθοδίου:
http://www.esphigmenou.gr/index.php?mid=5&sid=4&newsid=31