«ουδέ αίμα μαρτυρίου ημπορεί να εξαλείψη την αμαρτίαν του χωρισμού της Εκκλησίας και της διαιρέσεως, και το να σχίση τινάς την Εκκλησίαν είναι χειρότερον κακόν από το να πέση εις αίρεσιν» Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Σάββατο, 1 Μαρτίου 2014

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ 
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ 
ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΕΝΤΕΧΝΗΣ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ 

Αξιότιμοι παντοδαποί φιλέρευνοι και ενδιαφερόμενοι:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Καταρχάς, ευχαριστούμε ειλικρινά τους διαδικτυακούς ζηλωτές παλιοημερολογίτες, διότι με τη συνεχή επιμονή τους σε τέτοια «θολά» θέματα έγιναν οι ίδιοι αφορμή να ακούγεται η Αλήθεια. Σε αυτά τα θέματα η Αλήθεια συχνά έχει συγκαλυφθεί από έντεχνη προπαγάνδα ετών μέσω τηλεόρασης ή διαδικτύου κλπ. Δίχως αυτούς πιθανότατα ποτέ δεν θα εισερχόμασταν στη διαδικασία να συνθέσουμε πληροφορίες και κείμενα, προς διασάφηση των θεμάτων που άπτονται του συγχρόνου προβλήματος κατάληψης που αντιμετωπίζει η Ιερά Βασιλική και Σταυροπηγιακή Μονή Εσφιγμένου Αγίου Όρους.

Οι προσωπικές γνωριμίες ή οι προσωπικές συμπάθειες δεν συστέλλουν ή διαστέλλουν την αλήθεια. Αυτή παραμένει αναλλοίωτη και ανεξάρτητη γνωριμίας ή συμπάθειας. Νομίζουμε πως είναι σφόδρα εσφαλμένες και παράδοξες οι «ηρωοποιητικές» απόψεις που κάποιοι γράφουν για τους σχισματικούς καταληψίες της μονής Εσφιγμένου και προϊόν δικής τους παραπλάνησης, την οποία κάποιοι καλλιεργούν επί χρόνια και εκμεταλλεύονται. Κοντολογίς, πολλοί είναι θύματα ακριβώς αυτών που υποστηρίζουν, ιδίως του κου Μεθόδιου, του ψευτοηγούμενου «της Εσφιγμένου», και της ομάδας του. Εκκλησία και Πολιτεία θεωρούν πως το εν λόγω θέμα δεν είναι μόνο εκκλησιαστικό.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
ΤΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ, ΟΠΩΣ ΘΕΣΠΙΖΕΤΑΙ ΑΡΜΟΔΙΩΣ

Τι μας προτείνουν κάποιοι, με λίγα λόγια: Να επιδείξουν όλοι, Εκκλησία, πολίτες και Πολιτεία, ΑΠΕΙΘΕΙΑ στις δικαστικές και εκκλησιαστικές αποφάσεις! Γιατί το λένε αυτό; Διότι οι αποφάσεις είναι σφόδρα καταδικαστικές και εκθέτουν ανεπανόρθωτα τις πράξεις και παραλείψεις αυτών που έχουν καταλάβει τα κτήρια της μονής Εσφιγμένου. Τι μας αντιπροτείνουν κάποιοι στις υπαρκτές εκκλησιαστικές και δικαστικές αποφάσεις; Προφανώς ανταρσία και αυτοδικία, γνωρίσματα καθαρά των ανυπάκουων, όπως οι αρχηγέτες των παλιοημερολογιτικών παρασυναγωγών. Μα σοβαρολογούμε; Έχουμε Εκκλησία ή όχι; Έχουμε ευνομούμενη Πολιτεία ή όχι; Όποιος φοράει το ράσο (καλώς ή κακώς) τίθεται αυτομάτως υπεράνω των νόμων της κοινωνίας; Μήπως οι νόμοι του Θεού είναι κατάλυση όλων των νόμων των ανθρώπων, π.χ. επιτρέπουν τις βιαιοπραγίες, τις ύβρεις, τις καταλήψεις ή τις αρπαγές; Εάν καθένας δεχόταν ή απέρριπτε αποφάσεις της Εκκλησίας και της Πολιτείας κατά το δοκούν ή κατά την δική του προτίμηση, θα είχαμε τάξη ή αναρχία; Ο Σωκράτης δίδαξε υπακοή στους νόμους και στις αποφάσεις της διοίκησης, ακόμη και εάν τις κρίνουμε άδικες. Ο άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος απεδέχθη εκκλησιαστική απόφαση πλάνης περί του προσώπου του και δέχθηκε ταπεινά να καθαιρεθεί και να εξοριστεί. Αποτελεί θεμέλιο της ειρηνικής κοινωνίας, της ευνομούμενης Πολιτείας και της σώζουσας Εκκλησίας η καθολική αποδοχή των πράξεων και αποφάσεων των αντιστοίχων οργάνων διοίκησης.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟΛΟΓΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ

1) Όταν, περίπου το 1970-72,  η μονή Εσφιγμένου ξεκίνησε τον πνευματικό εκτροχιασμό της από την Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους και προσδέθηκε στους παλιοημερολογίτες τής τότε παράταξης του αυτόκλητου «Αρχιεπισκόπου Αθηνών» Αυξεντίου, ηγούμενος ήταν ο π. Αθανάσιος Καραπαναγιώτης. Περίπου το 1968-70 κάποιος παλιοημερολογίτης ρασοφόρος από την Πάτρα, γνωρίζοντας την λειψανδρία της μονής Εσφιγμένου (στις αρχές της δεκαετίας του ’60 είχε περίπου 70 γηραλέους πατέρες, ενώ στα τέλη της ίδιας δεκαετίας λιγότερους από 15-20), έστειλε περίπου 8-10 δικά του άτομα (παλιοημερολογίτες) να μπουν λαθραία στην μονή και να την καταλάβουν. Μεταξύ αυτών ήταν ο νεαρός τότε σημερινός ψευτοηγούμενος Μεθόδιος Παπαλαμπρακόπουλος και άλλοι, που έδωσαν τις σχετικές μαρτυρίες. Ένας από αυτούς, είναι ο (κανονικός πλέον) ιερέας π. Αρτέμιος, που λειτουργούσε μέχρι πριν κάποια χρόνια πίσω στην Πάτρα, ο οποίος ομολόγησε και εγγράφως στην Ιερά Κοινότητα το τι είχε τότε συμβεί. http://www.esphigmenou.gr/index.php?mid=5&sid=4&newsid=49

2) Ως γνωστόν, η εγκαταβίωση στο Άγιον Όρος απαιτεί την εκπλήρωση συγκεκριμένων όρων, όπως σαφώς καταγράφονται στον Καταστατικό Χάρτη Αγίου Όρους, τον οποίον πολλαπλώς καταπατούν οι καταληψίες. Ο αγιώνυμος Άθων έχει ιδιαιτερότητες, πολιτισμικό και πνευματικό βάρος που οφείλουν να διαφυλαχθούν πρώτον εντός του και δεύτερον πέριξ του. Έτσι εξηγείται η ύπαρξη συγκεκριμένων προνοιών, όπως καταγράφονται στον Καταστατικό Χάρτη του. Ο αρχικαταληψίας κος Μεθόδιος και η περίπου 12μελής παρέα του (Γρηγόριος, Σάββας, Εφραίμ, Ισαάκ, Κλεόπας κλπ, κατάδικοι και υπό απέλαση από το Άγιον Όρος άπαντες) αρνούνται να παραδώσουν το μοναστήρι, όπως το Άγιον Όρος έχει απαιτήσει, και έχουν καταστεί καταληψίες του, όπως ακριβώς ένας κακοπληρωτής ενοικιαστής που έχει υποστεί έξωση, αλλά αρνείται να παραδώσει το οίκημα. 

3) Ο αντικανονικός και μηδέποτε αναγνωρισθείς σημερινός ψευτοηγούμενος Μεθόδιος Παπαλαμπρακόπουλος
-είναι ένας ρασοφόρος λαϊκός, ο οποίος έχει επισήμως κηρυχθεί σχισματικός και έχει καθαιρεθεί από την Ιερά Σύνοδο του τόπου στον οποίο ευρίσκεται, δηλαδή από την Ιερά Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου, η οποία είναι η μόνη εκκλησιαστικώς αρμόδια για τον Αγιώνυμο Άθωνα.
-δεν είναι «γέροντας», ούτε «ηγούμενος», ούτε μοναχός, ούτε ιερέας, ούτε βεβαίως «Αγιορείτης», ούτε «Εσφιγμενίτης». Είναι καθηρημένος και απ’ Εκκλησίας κεκηρυγμένος σχισματικός, παρασυνάγωγος και καταληψίας, ενώ εις βάρος του εκκρεμεί ακόμη η απέλαση από το Άγιον Όρος.
-είναι ο επικεφαλής της ομάδας των καταληψιών της μονής Εσφιγμένου, η οποία ομάδα δημιουργεί πάσης φύσεως προβλήματα εντός Αγίου Όρους (και όχι μόνο)
-δεν έχει κανονική χειροτονία μοναχού ή ιερέα, είναι αντικανονικώς «χειροτονημένος» από κάποιον αυτόκλητο «αρχιεπίσκοπο Αθηνών» παλιοημερολογίτη ρασοφόρο Αυξέντιο.
-διαφεντεύει τη μονή Εσφιγμένου ΩΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ μαζί με την ομάδα του, δηλαδή τον Εφραίμ Τσαρλατάνη, τον Σάββα Βαρβαρίσκο, τον Ανδρέα, τα αδέρφια Ψόφιου (Ισαάκ κλπ), τον Κλεόπα Χλεχλέ, τον Θεόκλητο Γκρεμιανό και 2-3 σκληροπυρηνικούς ακόμη.
-ηγείται ομάδας που χαρακτηρίζεται ως «απηγορευμένη αδελφότης» σύμφωνα με τον Καταστατικό Χάρτη Αγίου Όρους.
-διαφέρει τα μάλα από τους προκατόχους του, Αθανάσιο και Ευθύμιο, διότι αναφανδόν απορρίπτει και εμπαίζει τόσο την Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους, όσο και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, διότι αυτός δεν υπήρξε ποτέ μοναχός ή ιερέας, διότι είναι ο σκληροπυρηνικότερος όλων και διότι ο ίδιος ΔΕΝ είναι θύμα ενός ανεπίγνωστου ζήλου, αλλά ξέρει πολύ καλά τι κάνει πουλώντας «παλιοημερολογιτισμό» στους αδαείς. Ο Μεθόδιος πόρρω απέχει από τη συνείδηση των προκατόχων του (του Αθανασίου και του Ευθυμίου), είναι γνωστοί οι τρόποι, η ανυπακοή, η παραβατική συμπεριφορά και οι μέθοδοί του.
- έχει παραβιάσει σωρεία κανόνων της Εκκλησίας, με το να θεωρεί άκυρα τα μυστήριά της, με το να προβαίνει σε ιεροπραξίες χωρίς να είναι ιερέας, με το να αποκόπτει αγιορείτικη μονή από το εκκλησιαστικό σώμα του Αγίου Όρους, με το να διατηρεί πλήρεις θρησκευτικές σχέσεις εκκλησιαστικού τύπου με εγνωσμένη παρασυναγωγή «παλιού ημερολογίου» κλπ. Αποδεικνύεται και αντιφατικός προς εαυτόν, αφού δέχεται να συμπροσεύχεται με μέλη της Εκκλησίας της Ελλάδος, δηλαδή με αυτούς που ο ίδιος θεωρεί αιρετικούς ή, τουλάχιστον, σχισματικούς.
-είναι πλέον πολλαπλώς κατάδικος, αφού αυτός και η στενή ομάδα του έχουν επισωρεύσει στους εαυτούς τους πλειάδα πράξεων και αποφάσεων καταδικαστικών, τόσο από την Εκκλησία, όσο και από την Ελληνική Δικαιοσύνη.

4) Κάθε καλοπροαίρετος αντιλαμβάνεται ότι αυτό που ο κος Μεθόδιος ονομάζει ψευδώς άλλοτε «εκκλησιαστικό θέμα» και άλλοτε «πνευματική διαφορά» έχει πολλαπλές συνέπειες και είναι πρόφαση για να καλύψει τις εκτροπές του, ηθικές, οικονομικές, νομικές και εκκλησιαστικές. Εντούτοις, φαίνεται πως ο θρησκευτικός φανατισμός ή το προσωπικό συμφέρον οδηγεί ανθρώπους να αποκρύπτουν επίτηδες την πραγματικότητα ή να την μεταφέρουν άκοντες εσφαλμένα. Ο αρχικαταληψίας Μεθόδιος όχι απλώς παρανομεί, αλλά και βιαιοπραγεί, εκμεταλλευόμενος ακριβώς εσάς που τον υποστηρίζετε και την απλή πίστη σας στο παλιό ημερολόγιο, ώστε να σας χρησιμοποιεί σαν «κοσμικό στήριγμα» εναντίον της Δικαιοσύνης ιδίως, αφού με ην υλοποίηση της σύλληψής του ο ίδιος και η ομάδα του σύντομα θα μπουν στη φυλακή. Παραθέτουμε κατόπιν μία περίληψη της παραβατικής συμπεριφοράς τους. Οφείλουμε να αντιδιαστείλουμε την σκληροπυρηνική και παραβατική περίπου 12μελή ομάδα πέριξ του Μεθόδιου (Σάββας Βαρβαρίσκος, Κλεόπας Χλεχλές, Γρηγόριος, Περιδρομίου Ισαάκ Ψόφιος, Εφραίμ Τσαρλατάνης κλπ) από τα παραπλανημένα άτομα που θέλουν να μονάσουν ή τους περιθωριακούς που θέλουν να ξεχειμωνιάσουν στη μονή Εσφιγμένου. Συνολικά δεν είναι περισσότεροι από 40-45 άτομα (αν και ο Μεθόδιος λέει κατά καιρούς πως είναι 105, 110, 115, 118, 120, 130, 140!). Τα ψεύδη του εν λόγω κου Μεθόδιου δυστυχώς είναι πολλά και δεν δικαιολογούνται. Έφτασε στο σημείο να αρνηθεί πρόνοιες του Καταστατικού Χάρτη Αγίου Όρους σχετικά με την ομάδα του και σχετικά με την κανονική Εσφιγμενιτική αδελφότητα, η οποία ορίστηκε από το Άγιον Όρος και το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Σε ομιλία του στην Καβάλα εντός Ιανουαρίου 2014 ο κος Μεθόδιος επικαλέστηκε μέχρι και την διεθνή Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου, αυτήν που προέβλεπε προσάρτηση της Μακεδονίας και Θράκης από τη Βουλγαρία! Στην ίδια ομιλία επίσης διαστρέβλωσε τον ΚΧΑΟ ενώπιον ακροατηρίου, ομιλία η οποία είναι δημοσιευμένη στο youtube.

5) Τις επιταγές των αγίων πατέρων οπωσδήποτε ΔΕΝ ακολουθούν οι κεκηρυγμένοι σχισματικοί και οι αποδεδειγμένα παρανομούντες και βιαιοπραγούντες, όπως ο κος Μεθόδιος. Εάν, όπως λεν αφελώς κάποιοι υποστηρικτές του κου Μεθόδιου, η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου «δεν είχε δικαίωμα» να καθαιρέσει τον κο Μεθόδιο, αναπόδραστα πρέπει να δεχτούμε πως είτε δεν γνωρίζουν τον Καταστατικό Χάρτη Αγίου Όρους είτε ο κος Μεθόδιος είναι ο κανονικός… Οικουμενικός Πατριάρχης και υπεύθυνος επί του Αγίου Όρους και επί όλων των επαρχιών του οικουμενικού θρόνου επί γης!


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄
ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΠΑΛΑΙΟΘΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΣ ΣΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ

Η Ελληνική Δημοκρατία, συγκεκριμένα διά του Υπουργείου Εξωτερικών, έχει τη διοικητική εποπτεία του Αγίου Όρους και η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου έχει την ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ εποπτεία. Για πνευματικά παραπτώματα μοναστών εντός Αγίου Όρους φυσικό δικαστήριο είναι η ίδια ανωτέρω ιερά Σύνοδος. Το ότι οι καταληψίες της μονής Εσφιγμένου είναι σχισματικοί αποτελεί κοινό τόπο στους Αγιορείτες, αλλά και έγγραφη διαπίστωση της εκκλησιαστικής αρχής του Αγίου Όρους, δηλαδή του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Μια απλή επίσκεψη στην υπό κατάληψη μονή, πείθει καθέναν για το κοσμικό, οπαδικό, προσωπολατρικό, εθνικιστικό και εξωαγιορείτικο φρόνημα των καταληψιών, ιδίως της σκληροπυρηνικής ομάδας πέριξ του κου Μεθόδιου.

Οι καταληψίες συνηθίζουν επιτίθενται παραπλανητικά εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ώστε να το απαξιώσουν ηθικά ως «παράνομο» ή ακόμη και «αιρετικό», νομίζοντας πως με τέτοιες μεγαλόστομες διακηρύξουν αίρονται οι συνέπειες των αποδεδειγμένων αντικανονικών και παρανόμων πράξεών τους. Οι ιεράρχες της συνόδου του οικουμενικού Πατριαρχείου είναι κανονικοί επίσκοποι της Εκκλησίας και ως τέτοιοι αναγνωρίζονται από όλους, ιδίως και από αγίους της Εκκλησίας, όπως οι άγιοι Παϊσιος, Σωφρόνιος, Πορφύριος, Ιάκωβος κλπ. Εάν γνωρίζετε κάποια συνοδική απόφαση καταδίκης ή καθαίρεσής τους από κάποια άλλη σύνοδο, μείζονα και υπερτελή, παρακαλώ υποδείξτε την μου. Σύμπασα η Εκκλησία ανά την υφήλιο κοινωνεί κανονικά με την εν λόγω σύνοδο του Πατριαρχείου μας, οπότε δεν έχουμε κανέναν λόγο να τους ονομάσουμε «μη ορθοδόξους», «αιρετικούς» κλπ.

Δυστυχώς η εκτροπή των ψευδοεσφιγμενιτών καταληψιών είναι τόσο κραυγαλέα και πολλαπλή, που αυτό πλέον δεν αποτελεί έκπληξη. Προς επίρρωση παραθέτουμε εκ νέου την σχετική έγγραφη ανακοίνωση όλων των αγιορείτικων μονών για το πρόβλημα της μονής Εσφιγμένου:

Η Ιερά Μονή Εσφιγμένου Αγίου Όρους είναι σταυροπηγιακή, ήτοι ανήκουσα απ’ ευθείας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως σύμπαν το Άγιον Όρος και όπως ορισμένες ακόμη ιερές μονές εντός της Ελλαδικής, της Κυπριακής, της Βουλγαρικής, της Ρωσικής ή της Συριακής επικράτειας.
Ουδείς δύναται να αποκόψει ένα σταυροπηγιακό μοναστήρι από το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, παρεκτός εάν το Οικουμενικό Πατριαρχείο το μεταβιβάσει σε άλλη κανονική εκκλησιαστική αρχή με αναγνωρισμένη εκκλησιαστική και νομική πράξη. Κάποιοι Έλληνες επιλέγουν δυστυχώς να υποσκάπτουν τον σταυροπηγιακό χαρακτήρα της μονής, επομένως και του Αγίου Όρους συσσώμου, όπως και την υπόσταση και τα δικαιώματα του ίδιου του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Τέτοιες συμπεριφορές με «εξ οικείων βέλη» είναι λυπηρές, αλλά δυστυχώς όχι σπάνιες μεταξύ Συνελλήνων.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ/ΙΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ

Το θέμα είναι και ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ και ΙΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟ, διότι μία ομάδα ανθρώπων, αυτή του ψευτοηγούμενου Μεθοδίου
-εντός Αγίου Όρους αρνείται να αναγνωρίσει ως μέλη της Εκκλησίας τους Αγιορείτες, την Ιερά Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου, τους ορθοδόξους της Εκκλησίας της Ελλάδος και όλα τα εκατομμύρια ορθοδόξων που ανά την γη κοινωνούν κανονικά με τους προαναφερθέντες. Λίγο το έχετε αυτό; Επίσης, οι ίδιοι άνθρωποι αποκόπτουν οριστικά εαυτούς από τις υπόλοιπες αγιορείτικες μονές και συνεχίζουν να αυτοονομάζονται «Αγιορείτες», «ορθόδοξοι», αλλά και «Εσφιγμενίτες», πράγμα ανεπίτρεπτο για το εντός Αγίου Όρους μονάζειν, σύμφωνα με τον Καταστατικό Χάρτη Αγίου Όρους (ΚΧΑΟ).
Οι άνθρωποι αυτοί μπορούν να θρησκεύουν ελεύθερα εκτός Αγίου Όρους. Στο Άγιον Όρος δεν νοείται η θρησκευτική ελευθερία με τον ίδιο τρόπο όπως στην υπόλοιπη ελλαδική επικράτεια. Στο Άγιον Όρος προστατεύεται η θρησκευτική ελευθερία των ορθοδόξων μοναχών, γι’ αυτό απαγορεύεται ρητά η εγκαταβίωση εκεί αλλοθρήσκων, αλλοδόξων και σχισματικών. Πνευματικώς προϊστάμενη εκκλησιαστική αρχή του Αγίου Όρους είναι η ιερά σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
-ταυτίζεται θρησκευτικά με μία από τις πολλές και αντιμαχόμενες εξωεκκλησιαστικές ομάδες «παλιού ημερολογίου», με τις οποίες καμμία τοπική Εκκλησία ή Πατριαρχείο δεν έχει κοινωνία. Πρόκειται για παράβαση σωρείας ιερών κανόνων, εάν σκεφθούμε και μόνο ότι δέχονται έγκυρα μυστήρια ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας και σε σχισματικούς ή παρασυνάγωγους.
-αρνείται και υβρίζει σύγχρονους αγιασμένους Αγιορείτες γέροντες. Ο ίδιος ο κος Μεθόδιος σε ομιλίες του σε προσκυνητές Αγίου Όρους εντός της μονής Εσφιγμένου, όπως αυτές έχουν δημοσιευτεί στο youtube από υποστηρικτές του, καλεί τον κόσμο «να γίνουν παλιοημερολογίτες» και «να μην αναγνωρίζουν τους ψευτοαγίους της Κρατούσης Εκκλησίας».
-δεν διαθέτει κανονικούς ιερείς, αλλά μόνο ρασοφόρους λαϊκούς. Ο ίδιος ο Μεθόδιος είναι αντικανονικά και ακύρως «χειροτονημένος» από έναν αχειροτόνητο παλιοημερολογίτη «αρχιεπίσκοπο Αθηνών», τον Αυξέντιο Πάστρα, ο οποίος είναι επίσης αχειροτόνητος. Παραπέμπουμε κάθε καλόπιστο ή φιλέρευνο στο βιβλίο «Η επάνοδος εις την εκκλησιαστικήν κοινωνίαν μερίδος των ακολουθούντων το παλαιόν (ιουλιανόν) ημερολόγιον» από τις εκδόσεις «Φανάριον», όπου αναλύεται διεξοδικά το ποιόν ορισμένων αθέσμων ενεργειών μελών της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας Διασποράς (ROCOR) εν έτει 1960 και 1962, οι οποίες δημιούργησαν σύγχυση και εσφαλμένες εντυπώσεις μεταξύ των σχισματικών και παρασυνάγωγων παλιοημερολογιτών Ελλάδος, με κάποιους από τους οποίους ταυτίζεται και η ομάδα κατάληψης της μονής Εσφιγμένου.
Σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες της Εκκλησίας για τους παρασυνάγωγους και τους σχισματικούς, καθώς και σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση της Συνοδικής επιτροπής της Εκκλησίας της Ελλάδος, οι ιεροπραξίες των παλιοημερολογιτών και όσων είναι ενωμένοι μαζί τους, όπως οι σχισματικοί καταληψίες της μονής Εσφιγμένου, δεν έχουν καμμία ισχύ. http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/dogma/aftoxeires.htm
Ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων Αλφέγιεφ δήλωσε πρόσφατα σχετικά:
«Η Εκκλησία δεν αναγνωρίζει και δεν μπορεί να αναγνωρίσει σωτήρια και έμπρακτα οποιαδήποτε «μυστήρια» των σχισματικών, συμπεριλαμβανομένου του βαπτίσματος. Αυτή είναι η κοινή γνώμη που υποστηρίζεται από πολλές μαρτυρίες της Παράδοσης της Εκκλησίας. Και γενικά, «η αναγνώριση “μυστηρίων” των σχισματικών» είναι μια έκφραση απρόσδεκτη, διότι δημιουργεί μια εντύπωση σφαλερή. Πράγματι δεν πρόκειται για την «αναγνώριση», ως μια διπλωματική έκφραση αλληλοκατανόησης, αλλά για τις προσπάθειες εξαναγκασμού των ορθοδόξων να αναγνωριστεί πραγματική η παρουσία της σωτηρίου χάριτος εκτός της Εκκλησίας. Για την Εκκλησία η αυθεντικότητα των μυστηρίων Της είναι ζήτημα σωτηρίας. Να μιλήσουμε για την «αναγνώριση μυστηρίων» των σχισματικών, οι οποίοι βρίσκονται εκτός της Εκκλησίας και δεν έχουν καμία κοινωνία μαζί Της είναι αδιανόητο και αδύνατο.»
Επειδή στην κατάληψη εμπλέκεται άμεσα μέρος του, έστω και ευάριθμου, παλιοημερολογίτικου κόσμου χρήσιμο είναι να αναφέρουμε την επιστημονική εργασία, διδακτορική διατριβή συγκεκριμένα, του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χριστόδουλου:
-ο ψευτοηγούμενος Μεθόδιος είναι πολύ σκληρότερος και ακραίος σε αντιεκκλησιαστικές απόψεις και βεβαίως σε παράνομη συμπεριφορά από τους προκατόχους του, Αθανάσιο και Ευθύμιο. Οι δύο προκάτοχοι ήταν επίσης καθηρημένοι, όπως ο Μεθόδιος, δεν είχαν όμως την αντιεκκλησιαστική του στάση, ούτε την ενεργή πρόσδεσή του με κοσμικούς (εκτός Αγίου Όρους) παλιοημερολογίτες. Ο κος Μεθόδιος έχει αγαστή συνεργασία πολύ περισσότερο με μία από τις δεκάδες παρατάξεις παλιοημερολογιτών εκτός Αγίου Όρους (αυτή των Σαραντόπουλου/Μαντάλη), παρά με τους εντός Αγίου Όρους ζηλωτές.

Σε κάθε περίπτωση, για την Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους και για το Οικουμενικό Πατριαρχείο το θέμα είναι λήξαν.
Οι ανωτέρω έπραξαν όσα η εκκλησιαστική τάξη προβλέπει. Απέπεμψαν διοικητικώς τους καταληψίες, διαπίστωσαν το προφανές ότι αυτοί είναι σχισματικοί, διέλυσαν την απηγορευμένη ομάδα τους και όρισαν νέα εσφιγμενιτική αδελφότητα, η οποία αποκατέστησε το έως πρότινος ανυπόστατο της μονής και ανέλαβε το επίμοχθο έργο των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της μονής. Αυτοί επιπροσθέτως έχουν να αντεπεξέλθουν και στον πόλεμο σπίλωσης, ονειδισμών και συκοφαντιών εκ μέρους των καταληψιών της μονής τους και των παραπλανημένων υποστηρικτών των καταληψιών.

Παραθέτουμε χαρακτηριστικά αποσπάσματα από την εισήγηση του μητροπολίτη Προύσης Ελπιδοφόρου Λαμπρυνιάδη http://www.amen.gr/article2171#sthash.FIyAEPIc.dpuf
σε σχετική ημερίδα που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 16/4/2010, την οποία διοργάνωσαν η Αγιορειτική Εστία, το Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. και ο σύλλογος «Φίλοι της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου Αγίου Όρους»:

«Ο δ’ κανών της Δ’ Οικουμενικής Συνόδου… προβλέπει τα εξής: «έδοξε, μηδένα μεν μηδαμού οικοδομείν μηδέ συνιστάν μοναστήριον η ευκτήριον οίκον, παρά γνώμην του της πόλεως επισκόπου. Τους δε καθ’ εκάστην πόλιν και χώραν μονάζοντας, υποτετάχθαι τω επισκόπω και την ησυχίαν ασπάζεσθαι και προσέχειν μόνη τη νηστεία και τη προσευχή εν οις τόποις απετάξαντο, προσκαρτερούντες. Μήτε δε εκκλησιαστικοίς, μήτε βιωτικοίς παρενοχλείν πράγμασιν η επικοινωνείν καταλιμπάνοντας τα ίδια μοναστήρια, ει μήποτε άρα επιτραπείν δια χρείαν αναγκαίαν υπό του της πόλεως επισκόπου. Μηδένα δε προσδέχεσθαι εν τοις μοναστηρίοις δούλον επί το μονάσαι, παρά γνώμην του ιδίου δεσπότου. Τον δε παραβαίνοντα τούτον ημών τον όρον, ωρίσαμεν ακοινώνητον είναι, ίνα μη το όνομα του Θεού βλασφημήται. Τον μεν τοι επίσκοπον της πόλεως χρη την δέουσαν πρόνοιαν ποιείσθαι των μοναστηρίων». Η σύσταση δηλαδή και η λειτουργία μίας Μονής γίνονται πάντοτε με την ευθύνη, την άδεια και την άμεση εποπτεία του οικείου επισκόπου. Ο η’ κανών της ιδίας Συνόδου προχωράει ακόμη περισσότερο και είναι πιο αυστηρός: «Οι κληρικοί των πτωχείων και μοναστηρίων και μαρτυρίων υπό την εξουσίαν των εν εκάστη πόλει επισκόπων, κατά την των αγίων Πατέρων παράδοσιν, διαμενέτωσαν. Και μη κατά αυθάδειαν αφηνιάτωσαν του ιδίου επισκόπου. Οι δε τολμώντες ανατρέπειν την τοιαύτην διατύπωσιν, καθ’ οιονδήποτε τρόπον, και μη υποταττόμενοι τω ιδίω επισκόπω, ει μεν είεν κληρικοί, τοις των κανόνων υποκείσθωσαν επιτιμίοις. Ει δε μονάζοντες η λαϊκοί, έστωσαν ακοινώνητοι». Δεν θεσπίζει απλά την άμεση υπακοή των κληρικών των μονών στον επίσκοπο της πόλεως, αλλά παραπέμπει σε «αγίων Πατέρων παράδοσιν», εννοών ότι δεν θεσπίζει κάτι καινούργιο, αλλά κωδικοποιεί πατερική παράδοση αιώνων. Παρόμοιες ρυθμίσεις προβλέπουν και οι κανόνες λδ’ της Πενθέκτης εν Τρούλλω Οικουμενικής Συνόδου και α’ της εν Κων/πόλει Πρωτοδευτέρας Συνόδου. Πέραν όμως της ιεροκανονικής απόψεως, η δομή και η συγκρότηση της εκκλησίας είναι τέτοια, ώστε να εξασφαλίζεται η αρμονία της λειτουργίας του Σώματος του Χριστού, δια της μετοχής εις το κατ’ εξοχήν Ιερό Μυστήριο, αυτό της Θείας Ευχαριστίας, ώστε πάντα τα μέλη να έχουν την ιδία κεφαλή και να τρέφονται και να ζωογονούνται από το ίδιο Τίμιο Αίμα. Με την έννοια αυτή, στην ορθόδοξη εκκλησιολογία η Θεία Ευχαριστία είναι η υψίστη έκφραση της Εκκλησίας ως Σώματος Χριστού.»

και

«Απαριθμούνται κάτωθι τα κανονικά παραπτώματα των καταληψιών, τα οποία τους οδήγησαν στην αδιέξοδη αυτή σήμερα κατάσταση:

α) απέστησαν από τον βασικό σκοπό του μοναχικού βίου, ήτοι την αφιέρωση στην ησυχία και την μετάνοια, στην άσκηση και την καλλιέργεια της προσευχής μακράν του κόσμου και των εν τω κόσμω, υποκύψαντες εις τον εκ δεξιών πειρασμόν ότι έφθασαν εις τοιούτον ύψος αρετής, ώστε να είναι άξιοι να κρίνουν το ορθόδοξον η μη του φρονήματος ουχί μόνον του οικείου αυτών επισκόπου, αλλά συμπάσης της Ορθοδόξου ανά τον κόσμον Ιεραρχίας.

β) Αφού απεφάνθησαν ότι μόνον εκείνοι είναι ορθόδοξοι και ουδείς έτερος, απέκοψαν εαυτούς εκ της αδελφικής συμπροσευχής των άλλων αγιορειτών πατέρων, απομονωθέντες, κατά συνέπειαν, ως εικός, και εκ της διοικητικής ευθύνης του ιερού τόπου.

γ) Χαρακτηρίσαντες αιρετικούς και τον Οικουμενικό Πατριάρχη και πάντας τους Πατριάρχας και αρχηγούς των Ορθοδόξων Εκκλησιών μετά των Ιεραρχών αυτών, έπαυσαν να μνημονεύουν του κανονικού ονόματος του οικείου αυτών επισκόπου, του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, με αποτέλεσμα να αποκοπούν από το σώμα της Μιας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. Ως γνωστόν, στην Εκκλησία δεν υπάρχει ούτε «ενδιάμεσος χώρος» ούτε «γκρίζες ζώνες». Όποιος δεν είναι εντός της Εκκλησίας, σημαίνει ότι είναι εκτός αυτής, με όσα σωτηριολογικώς συνεπάγεται αυτό.

δ) Δεν αρκέσθησαν στην ιδία πλάνη, αλλά εξήσκησαν καθ’ όλα αυτά τα χρόνια συστηματική προσπάθεια να παρασύρουν στην εκτός της Εκκλησίας πνευματική απώλεια και άλλους πιστούς και κληρικούς, διαδίδοντες με κάθε τρόπο τις δοξασίες τους και ασκώντας προσηλυτισμό, εκμεταλλευόμενοι δε και τις ψηφοθηρικές επιθυμίες πολιτικών παραγόντων. 

ε) Υπήχθησαν σε αντικανονικούς και σχισματικούς δήθεν Αρχιερείς, μνημονεύοντες των κανονικών ονομάτων αυτών, συλλειτουργούντες με αυτούς και δεχόμενοι «χειροτονίες» από αυτούς. Υπενθυμίζω εδώ ότι αυτό το έκαναν οι κατά τα άλλα ζηλωτές, οι οποίοι κατηγορούσαν τους αδελφούς τους αγιορείτας, διότι διετήρουν επικοινωνία με όσους είχαν διάλογο με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. Είναι, αλήθεια, ο διάλογος με μη ορθοδόξους μεγαλυτέρα αμαρτία από την υπαγωγή εις σχισματικούς αντικανονικούς και αυτοχειροτονήτους δήθεν Ιεράρχες;

στ) Εσφετερίσθησαν την ιδιότητα του εσφιμενίτου μοναχού, αντιποιούμενοι και την ιδιότητα του αγιορείτου, ενώ στην πραγματικότητα παρεβίαζαν όλες τις αρχές, οι οποίες διέπουν και τις δύο ιδιότητες. Η Μονή Εσφιγμένου είναι Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή. Έτσι την ίδρυσαν και έτσι την διατήρησαν οι ανά τους αιώνες πατέρες, μηδέποτε διανοηθέντες να καταλύσουν εν τη πράξει τις συστατικές και ιδρυτικές αυτές ιδιότητες της Μονής της μετανοίας των. Οι νυν κάτοικοι της Μονής, απεδείχθη και εκ της ιστορικής ερεύνης ότι είναι έποικοι, παρανόμως, αντικανονικώς και δολίως εγκατασταθέντες, εκμεταλλευόμενοι την κατά το έτος 1972 ένταση στις σχέσεις αυτής μετά της Ιεράς Κοινότητος.

Ομοιάζουν με όσους χαρακτηρίζει ο Κύριος ως κλέπτας της ποίμνης, λυμαινομένους αυτήν και μη εισερχομένους δια της θύρας, αλλά νύκτωρ, εν κρυπτώ και παραβύστω. Κατά ταύτα, δεν δικαιούνται να παραμένουν στη Μονή Εσφιγμένου και ως καταληψίαι οφείλουν να την αποδώσουν στους κανονικούς συνεχιστάς της παραδόσεως και του πνεύματος των ιδρυτών και των προπατόρων αυτής, μηδέποτε αποκοπέντων εκ της ποίμνης της Πρωτοθρόνου Κωνσταντινουπολίτιδος Εκκλησίας… Δεν είναι πρώτη φορά που η Εκκλησία αντιμετωπίζει τέτοιες καταστάσεις. Είναι τόσο επίκαιρος και ταιριαστός ο ιγ’ Κανών της εν Κων/πόλει Πρωτοδευτέρας Συνόδου (861): «Τας των αιρετικών ζιζανίων επισποράς εν τη του Χριστού εκκλησία ο παμπόνηρος καταβαλών και ταύτας ορών τη μαχαίρα του Πνεύματος τεμνομένας προρρίζους, εφ’ ετέραν ήλθε μεθοδείας οδόν, τη των σχισματικών μανία το του Χριστού σώμα μερίζειν επιχειρών. Αλλά και ταύτην αυτού την επιβουλήν η αγία σύνοδος αναστέλλουσα παντελώς, ώρισε του λοιπού, ίνα είτις πρεσβύτερος η διάκονος ως δήθεν επί εγκλήμασί τισι του οικείου κατεγνωκώς επισκόπου, προ συνοδικής διαγνώσεως και εξετάσεως και της επ’ αυτώ τελείας κατακρίσεως, αποστήναι τολμήσοι της αυτού κοινωνίας, και το όνομα αυτού εν ταις ιεραίς των λειτουργιών ευχαίς κατά το παραδεδομένον τη εκκλησία μη αναφέροι, τούτον υποκείσθαι καθαιρέσει και πάσης ιερατικής αποστερείσθαι τιμής. Ο γαρ εν πρεσβυτέρου τάξει τεταγμένος και των μητροπολιτών αρπάζων την κρίσιν, και προ κρίσεως αυτός κατακρίνων, όσον τω επ’ αυτώ, τον οικείον πατέρα και επίσκοπον, ούτος ουδέ της του πρεσβυτέρου εστίν άξιος τιμής η ονομασίας. Οι δε τούτω συνεπόμενοι, ει μεν των ιερωμένων είεν τινες, και αυτοί της οικείας τιμής εκπιπτέτωσαν. Ει δε μοναχοί η λαϊκοί, αφοριζέσθωσαν παντελώς της εκκλησίας, μέχρις αν την προς τους σχισματικούς συνάφειαν διαπτύσαντες, προς τον οικείον επίσκοπον επιστραφείεν.»


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ

Το θέμα είναι και ΠΟΛΙΤΙΚΟ, αφού ο κος Μεθόδιος και η λοιπή ομάδα σχισματικών καταληψιών έχουν πολιτικά στηρίγματα σε κόμματα και οργανώσεις συγκεκριμένου πολιτικού χώρου. Ειδικότερα, η «Χρυσή Αυγή», το «Ανεξάρτητοι Έλληνες» και το «Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα» υποστηρίζουν τη συνέχιση της κατάληψης. Είναι γνωστό πως οι πολιτικοί Νίκος Νικολόπουλος, Πάνος Καμμένος, Βασίλης Καπερνάρος, Μάκης Βορίδης υποστηρίζουν τον κο Μεθόδιο. Ο κος Ν. Νικολόπουλος εκλέγεται στην Πάτρα, όπου υπάρχει πυρήνας παλιοημερολογιτών ψηφοφόρων, ο κος Π. Καμμένος είναι ο ίδιος παλιοημερολογίτης και κινείται στον ακροδεξιό χώρο (όπως συνήθως οι παλιοημερολογίτες και βεβαιωμένα οι καταληψίες της μονής Εσφιγμένου), ο κος Β. Καπερνάρος ήταν επί σειρά ετών ο δικηγόρος των καταληψιών και νυν βουλευτής των ΑΝ.ΕΛ.κλπ. http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=151872
Κάθε φορά που οι καταληψίες εισπράττουν νέα καταδίκη, ενεργοποιούν έναν μηχανισμό από ανθρώπους τους (παλιοημερολογίτες ή δημοσιογράφους) να πιέζουν με τηλέφωνα υπουργούς και βουλευτές. Αποτελεί «κανονικό έδαφος» κάποιοι που αυτοονομάζονται «ορθόδοξοι μοναχοί» να αναζητούν προσωπική προβολή και υποστήριξη για ενέργειές τους στον κόσμο και μάλιστα σε πολιτικούς; Εάν αυτό δεν είναι άκρατη εκκοσμίκευση και εξωαγιορείτικο φρόνημα, τι είναι; Το αυτό φέρονται να πράττουν με ιδιότυπες και ανίερες «συμμαχίες» εντός Αγίου Όρους.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Στ΄
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ

Το θέμα είναι και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ, αφού ο κος Μεθόδιος και η λοιπή ομάδα σχισματικών καταληψιών
-έχουν προ ετών λάβει παρατύπως σημαντική και μάλιστα αναδρομική οικονομική χορηγία από την Πολιτεία, επί Πολιτικού Διοικητή Στ. Ψυχάρη.
-οι λογαριασμοί του μοναστηριού βρέθηκαν παντελώς μηδενικοί, όταν οι καταληψίες αποπέμφθηκαν διοικητικώς από τη μονή Εσφιγμένου. Δεδομένο αποτελεί πως η μονή είχε λαμβάνειν από ενοίκια, όπως όλες οι αγιορείτικες μονές.
-εισέπρατταν παρανόμως συντάξεις γερόντων που ενώ είχαν πεθάνει (τουλάχιστον σε μία περίπτωση), οι καταληψίες δεν είχαν δηλώσει το θάνατό τους, ώστε να πάψει αμέσως η καταβολή των συντάξεων
-δέχονται πακτωλό χρημάτων από εράνους που διενεργούν συνεχώς συγκεκριμένα παλιοημερολογίτικα σωματεία για τη συνέχιση της κατάληψης, ακόμη και μέσω ΗΠΑ, συγκεκριμένα από λογαριασμό  της Bank of America. Γράφουν σε ψευδώνυμη σελίδα τους: «Make a donation of $20.00 and upon request we will send you a CD made by the Esphigmenou monks on the Monastery's feast day OR $100.00 for a book of St. Gregory's Homilies» και «Mail checks to: Friends of Esphigmenou Monastery, PO Box 301012, Boston, MA 02130-0009» και « Mail checks to: Abbott Methodios, PO Box 5913, Ierissos, Greece 63075»
-οργανώνουν ομιλίες σε διάφορες πόλεις και δέχονται επί τόπου χρήματα από ακροατές
-νέμονται ακίνητα και κινητά περιουσιακά στοιχεία της μονής Εσφιγμένου, ενώ δεν την εκπροσωπούν νομίμως και δεν σχετίζονται μαζί της
-υπηρετούν ιδιοτελή συμφέροντα, όπως ο νεοεκλεγείς Εσφιγμενίτης ηγούμενος π. Βαρθολομαίος έχει αναφέρει κατά τον ενθρονιστήριο λόγο του.
-συσκευάζουν χωρίς νόμιμα παραστατικά προϊόντα λαδιού, μελιού κλπ που τους προμηθεύουν τρίτοι, τα οποία, καθώς λέγεται, διοχετεύουν στη Ρωσία, αλλά βεβαιωμένα και εντός Ελλάδος. Το θέμα είναι ευρέως γνωστό, ακόμη και στον δημοσιογραφικό χώρο, που έως πρότινος υποστήριζε ενεργά την κατάληψη της μονής
-προτρέπουν παλιοημερολογίτες και άλλους υποστηρικτές τους να παραβιάζουν τα χερσαία σύνορα του Αγίου Όρους και να εισέρχονται παρανόμως σε αυτό μεταφέροντας ανθρώπους και πάσης φύσεως αντικείμενα με οχήματα ιδιωτικής χρήσεως, φορτηγά και κοινά αυτοκίνητα, ακόμη και με μοτοσυκλέτες ή ποδήλατα, συγκεκριμένα από τις θέσεις «Καραούλι» και «Βίγλα». Οι ίδιοι οι καταληψίες παραλαμβάνουν παρανόμως κόσμο από τα χερσαία σύνορα με πολυθέσιο λεωφορειάκι και φορτηγά, τους οποίους οδηγούν μέσα στη μονή Εσφιγμένου. Από τα οχήματα αυτά οι καταληψίες αφαιρούν τις πινακίδες, ώστε να δυσχεράνουν τυχόν έλεγχο, ενώ υπάρχει σαφής κανονισμός για την κίνηση οχημάτων εντός Αγίου Όρους.
Όλα τα ανωτέρω βεβαίως λειτουργούν προς ζημία του αγιωνύμου Άθωνος.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄
Η ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ

Το θέμα είναι και ΕΘΝΙΚΟ και θέμα ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΗΣ, αφού ο κος Μεθόδιος και η λοιπή ομάδα σχισματικών καταληψιών
διατηρούν διασπαστικές κινήσεις σε αυτοδιοίκητο τμήμα της ελλαδικής επικράτειας, στο οποίο υπάρχουν 3 σλαβικές μονές και 1 σλαβική σκήτη, κάποιες από τις οποίες στο παρελθόν έχουν εκφράσει έντονες αποσχιστικές τάσεις ή τη διάθεση για αποεθνικοποίηση/διεθνοποίηση της συγκεκριμένης περιοχής. Έγινε μεγάλος αγώνας των Αγιορειτών εν έτει 1911-1912-1913 ώστε το Άγιον Όρος να αποτελέσει βάσει διεθνών συνθηκών ελληνικό έδαφος και να μην τεθεί υπό καθεστώς διεθνούς επιτροπείας, όπως π.χ. οι Ρώσοι ζητούσαν. Οι καταληψίες δίνουν λαβές στον πανσλαβισμό να ανασκοπήσει τις μεθόδους και τις βλέψεις του.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄
Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ

Το θέμα είναι και ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ, αφού ο κος Μεθόδιος και η λοιπή ομάδα σχισματικών καταληψιών
-απαγορεύουν την 10η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων (10η ΕΒΑ) εισέλθουν στη μονή και να συντηρήσουν τον πολιτιστικό πλούτο της. Το ίδιο το κτήριο της μονής, σχεδόν χιλιόχρονο, απειλείται με κατάρρευση, αφού ουδέν αναστηλωτικό έργο είναι δυνατόν να εκτελεστεί ενώσω συνεχίζεται η κατάληψη και η παρεμπόδιση εισόδου προς τούτο εξουσιοδοτημένων ειδικών επιστημόνων.
-περιφέρουν παμπάλαιες εικόνες και διαμοιράζουν λείψανα αγίων από την μονή Εσφιγμένου σε παραθρησκευτικές οργανώσεις παλιοημερολογιτών στην Κεντρική Μακεδονία, ιδίως σε Θεσσαλονίκη, Θέρμη και Καβάλα.

Θα πρέπει να αναφερθούμε στις πολύ σοβαρές επιφυλάξεις της 10ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων (10ης ΕΒΑ) για την κατάσταση των κειμηλίων εντός της υπό κατάληψη μονής Εσφιγμένου Αγίου Όρους. Υπενθυμίζουμε πως οι σχισματικοί καταληψίες της εν λόγω μονής εδώ και περισσότερα από 10 χρόνια παρανόμως ΔΕΝ επιτρέπουν την είσοδο των αρχαιολόγων στη μονή που παρανόμως κατέχουν, για να διενεργήσουν έλεγχο των κειμηλίων και της συνολικής αρχαιολογικής κατάστασης (όπως και την είσοδο Αστυνομίας, Πυροσβεστικής, Αρχών Αγίου Όρους κλπ). Η εν λόγω Αρχαιολογική Υπηρεσία έχει ασκήσει αγωγή εναντίον των πρωταιτίων της κατάληψης της συγκεκριμένης μονής και αυτοί έχουν καταδικαστεί. Μπορείτε να μιλήσετε για το θέμα με τους αρχαιολόγους της 10ης ΕΒΑ ή και με τον προϊστάμενο κο Κανονίδη, στο τηλ. 2310285163. Σχολιάζουμε επιπροσθέτως ότι τοιχογραφίες αιώνων στην τράπεζα και ιδίως στο καθολικό της μονής Εσφιγμένου βρίσκονται σε αθλία κατάσταση, ξεφλουδίζονται και πέφτουν στο πάτωμα, αλλά ουδόλως συγκινούνται οι καταληψίες!


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄
Η ΔΙΚΑΙΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ

Το θέμα είναι και θέμα ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΕΥΝΟΜΙΑΣ και ΕΥΤΑΞΙΑΣ, αφού ο κος Μεθόδιος και η λοιπή ομάδα σχισματικών καταληψιών
1) παραβιάζουν συνεχώς και αμετανόητα όσα η Πολιτεία και η κοινωνία έχουν θεσπίσει ως αποδεκτές συμπεριφορές, ενώ αυτοί είναι πολλαπλώς αποδεδειγμένα παραβάτες, αλλά και ποινικοί και αστικοί κατάδικοι. Συγκεκριμένα, σωρεία θεσμών με πράξεις και αποφάσεις καταδίκασαν τους καταληψίες; Μπορείτε να αναζητήσετε τις πράξεις, τις αποφάσεις, αλλά και τα πρακτικά από τους εξής:
-Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους
-Ιερά Σύνοδος Οικουμενικού Πατριαρχείου
-Πολιτικός Διοικητής Αγίου Όρους
-Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας
-Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (Επταμελής σύνθεση)
-Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (Πενταμελής σύνθεση)
-Άρειος Πάγος
-Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης
-Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών
-Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης
-Τριμελές Εφετείο Θεσσαλονίκης
-Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης
-Μονομελές Πρωτοδικείο Χαλκιδικής
Αυτοί οι «ολίγοι» εξέτασαν τι αιτιάσεις, τις πράξεις και τα δεδομένα και έκριναν ΟΛΟΙ εναντίον των καταληψιών! Όλοι, σύσσωμη η Ελληνική Έννομη Τάξη και σύσσωμη η Εκκλησία.
2) απαγορεύουν την είσοδο στη μονή σε κρατικούς λειτουργούς, Αστυνομία, Πυροσβεστική, Πολιτικό Διοικητή Αγίου Όρους, Αρχαιολογία, ΚΕΔΑΚ κλπ. Έχουν μετατρέψει τη μονή σε «τρύπα νομιμότητας», τόπο ανεξέλεγκτο από τις ελληνικές αρχές και τόπο διαμονής αγνώστων ατόμων.

Ποιες είναι οι εκκλησιαστικές και δικαστικές αποφάσεις που «πονάνε» τους υποστηρικτές της ανωμαλίας στο Άγιον Όρος; Βρίσκονται εδώ
και προτείνουμε να τις ΕΡΕΥΝΗΣΕΤΕ και να δείτε αναλυτικά την συνεχιζόμενη παραβατική και επικίνδυνη συμπεριφορά των σχισματικών καταληψιών εντός Αγίου Όρους. Ιδιαίτερα επισημαίνουμε ότι βαρύνονται με τελεσίδικες ποινικές καταδίκες, όπως για την επίθεση με σιδηρολοστούς, πυροσβεστήρα και αναμμένα κάρβουνα εναντίον μελών της νόμιμης εσφιγμενίτικης αδελφότητας, καθώς και για παράνομες μεταβιβάσεις ακινήτων, παράνομες απαλλαγές ΦΠΑ κλπ! Ποιοι τα έκαναν όλα αυτά; Οι αυτοαποκαλούμενοι δήθεν «καημένοι, αφιλάργυροι, ομολογητές, ήρωες και διωκόμενοι ένεκα πίστεως», δηλαδή οι πάλαι ποτέ γυρολόγοι των καναλιών και των εκπομπών τύπου Χαρδαβέλλα, οι σχισματικοί καταληψίες της μονής Εσφιγμένου, υπό τον πολλαπλώς κατάδικο κύριο Ματθαίο («Μεθόδιο») Παπαλαμπρακόπουλο. Λόγω στενών γνωριμιών ΕΝΤΟΣ της κατάληψης της μονής Εσφιγμένου, γνωρίζουμε πως ο αρχικαταληψίας κος Μεθόδιος λέει στα θύματά του ότι δήθεν «κέρδισε όλες τις δίκες»! Μπορεί κάποιος να μας υποδείξει ποιες πράξεις και αποφάσεις Εκκλησίας και Πολιτείας είναι υπέρ του κου Μεθόδιου; Επισημαίνουμε ότι ο παρών κατάλογος είναι ήδη ελλιπής, αφού υπάρχουν κι άλλες καταδίκες εις βάρος των καταληψιών, που δεν περιλαμβάνονται στον παρόντα κατάλογο, διότι είναι μεταγενέστερες του Αυγούστου 2013.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι΄
Η ΗΘΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ

Το θέμα είναι και ΗΘΙΚΟ, αφού ο κος Μεθόδιος και η λοιπή ομάδα σχισματικών καταληψιών

1) Ποτέ έως τώρα δεν έχουν ζητήσει ΣΥΓΓΝΩΜΗ από τα θύματά τους, ακόμη και ενώπιον Πολιτικής Δικαιοσύνης ή ενώπιον Εκκλησίας, ώστε να τύχουν ευνοϊκής μεταχείρισης.

Εντούτοις, υπάρχει έμπρακτη μετάνοια μεμονωμένων προσώπων. Τουλάχιστον τρεις ρασοφόροι από την ομάδα του Μεθοδίου έχουν προσέλθει σε αγιορείτικες μονές για να γίνουν πραγματικοί ορθόδοξοι μοναχοί, εγκαταλείποντας τον αλλοπρόσαλλο και εξωεκκλησιαστικό «αγώνα» των καταληψιών.
-Δύο από αυτούς είναι οι πατέρες Γεράσιμοι, που προσήλθαν ση μονή Εσφιγμένου, στην κανονική αδελφότητα υπό τον προηγούμενο Χρυσόστομο και τον νυν ηγούμενο Βαρθολομαίο και είναι πλέον ορθόδοξοι, κανονικοί μοναχοί και κανονικοί Αγιορείτες, Εσφιγμενίτες.
-Ένας ακόμη είναι ο π. Ιωσήφ που προσήλθε στη μονή Αγίου Παύλου Αγίου Όρους.
-Άλλοι μονάζουν πλέον σε κανονικές Αγιορείτικες μονές εκτός Αγίου Όρους.
-Άλλοι πετάξαν τα ράσα των ανεπίγνωστων ζηλωτών και είναι σήμερα εκτός Αγίου Όρους λαϊκοί, μη σχετιζόμενοι πλέον με τους παλιοημερολογίτες, αλλά με την Εκκλησία της Ελλάδος.
-Ο κος Στέργιος Μπαμπάτσης, που ομολόγησε ότι έγραψε και διένειμε συκοφαντικό βιβλίο εναντίον της εσφιγμενίτικης αδελφότητας, ζήτησε εγγράφως και δημοσίως συγγνώμη από τους κανονικούς Εσφιγμενίτες πατέρες και απέπτυσε τις κακοδοξίες και τα σχετικά ψεύδη. Δείτε την εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, 31/10/2010, φύλλο 297, σελ. 69

2) Γράφουν και δημοσιεύουν σωρεία από ψέματα.
-επιτέθηκαν με σιδηρολοστούς και πυροσβεστήρα εναντίον μελών της κανονικής εσφιγμενιτικής αδελφότητας εν έτει 2006, έστειλαν βαρειά χτυπημένους στο νοσοκομείο Πολυγύρου Χαλκιδικής τους Εσφιγμενίτες πατέρες Γαβριήλ Αθανασίου, Εφραίμ Γκιβίση, Βαρθολομαίο Γαζέτα και Τιμόθεο Σιώτη.
Εντούτοις κατόπιν εμφάνισαν φωτογραφίες από τους αιμόφυρτους τραυματίες σαν… δικούς τους!
-επιτέθηκαν εναντίον αστυνομίας, δικαστικού επιμελητή και εργατών (οι οποίοι επιχείρησαν να εκτελέσουν τελεσίδικη δικαστική απόφαση περί εκκένωσης του εσφιγμενίτικου αντιπροσωπείου στις Καρυές) εκτοξεύοντας βόμβες μολότωφ τον Ιούλιο 2013. Εντούτοις κατόπιν ψευδώς είπαν ότι οι φωτογραφίες που τράβηξαν παριστάμενοι ήταν δήθεν… πλαστές!
-Ψεύδονται ότι ο Καταστατικός Χάρτης Αγίου Όρους είναι με το μέρος των… καταληψιών
-Ψεύδονται ότι ο συλληφθείς το 2012 στο ΙΚΕΑ Θεσσαλονίκης ρασοφόρος παλιοημερολογίτης δήθεν δεν ήταν του κου Μεθόδιου
-τα περισσότερα ψέματα των καταληψιών είναι καταγεγραμμένα και αποκεκαλυμμένα στα πρακτικά των δικών που έγιναν και τις οποίες συνολικά έχασαν. Προτείνουμε την έρευνα των σχετικών πρακτικών.
-Ισχυρίζονται ψευδώς πως είναι «διωκόμενοι, αγωνιστές και πολιορκημένοι», ότι βιώνουν «από το έτος 2002 στέρηση τροφίμων, ιατρών και φαρμάκων».
Η πραγματικότητα είναι άλλη:
Αφ’ ενός συνηθίζουν να κάνουν πολυτελείς κοσμικές εμφανίσεις και μονολόγους προς άγραν οπαδών, π.χ. στα ξενοδοχείο Hilton και Caravel Αθηνών, σε αίθουσα στη Λάρισα ή στην Καβάλα, στη Θεσσαλονίκη, στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς κλπ.
Αφ’ ετέρου, ζουν και βασιλεύουν! Μία απλή επίσκεψη στην υπό κατάληψη μονή Εσφιγμένου αποδεικνύει ότι διαθέτουν γιατρούς, ένα υπερπλήρες φαρμακείο, σιδηρουργείο με γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος, ακόμη και ένα εργαστήριο ζαχαροπλαστικής (!), οργανωμένο δίκτυο παλιοημερολογιτών που τους προμηθεύουν ξυλεία, τρόφιμα κλπ, οργανωμένο δίκτυο παράνομης διάθεσης προϊόντων μελιού, λαδιού κλπ…
-Παρουσιάζονται με την οίηση ότι είναι «το τελευταίο προπύργιο ορθοδοξίας». Αποδεικνύεται αυτό; Οπωσδήποτε ΟΧΙ! Δεν αναγνωρίζονται από την Εκκλησία της Ελλάδος, δεν αναγνωρίζονται από την Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους, ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΜΜΙΑ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ή ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΕΠΙ ΓΗΣ, είναι καθηρημένοι και σχισματικοί, αλλά και οι ίδιοι οι Αγιορείτες τους έχουν τελεσίδικα αποπέμψει από το Άγιον Όρος, μετά από σωρεία παραβιάσεων του Καταστατικού Χάρτη Αγίου Όρους από αυτούς (τον κο Μεθόδιο και την ομάδα του).
-Λένε ψευδώς πως ακολουθούν τα υπόλοιπα αγιορείτικα μοναστήρια που είχαν διακόψει την μνημόνευση του Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα εν έτει 1970. Στην πραγματικότητα ΠΟΤΕ δεν είχαν κοινωνία με οιαδήποτε Εκκλησία ή Πατριαρχείο σε κοινωνία με τον Πατριάρχη Αθηναγόρα ή οποιονδήποτε ορθόδοξο επίσκοπο, αφού ανήκουν σε θρησκευτική ομάδα εκτός Εκκλησίας, σε ένα παρακλάδι συγκεκριμένα του πάλαι ποτέ «αυξεντιακού» κλάδου παλιοημερολογιτών! Επίσης δεν ήταν «ανέκαθεν Εσφιγμενίτες», όπως ψευδώς ισχυρίζονται, αλλά εισβολείς από την Πάτρα εν έτει 1970 περίπου.
Το ανωτέρω στοιχείο έχει κατατεθεί εγγράφως από παλαιούς γέροντες της μονής, όντως Εσφιγμενίτες, και από έναν από τους εισβολείς, ο οποίος μετανόησε και περιέγραψε τα σχετικά γεγονότα.
-Ισχυρίζονται ψευδώς πως «δεν δέχονται χρήματα της ευρωπαϊκής ένωσης» και πως «ευρωπαϊκά κονδύλια ύψους 3 ή 4,5 ή 5 εκατομμυρίων ευρώ» ήδη πήραν οι κανονικοί Εσφιγμενίτες, τους οποίους ανερυθριάστως συκοφαντούν δημοσίως μέσω συνεντεύξεων, ομιλιών και ιστοσελίδων τους ως «μοναχούς του ευρώ». Περαιτέρω, λεν αυτοηρωοποιούμενοι πως «δεν δέχονται χρήματα του ΕΣΠΑ», διότι με αυτά «οι Ευρωπαίοι θα ζητήσουν ανταλλάγματα, όπως να σκλαβώσουν το Άγιον Όρος, να καταργήσουν τον θεσμό του αβάτου γυναικών, να το μετατρέψουν σε τουριστικό προορισμό, να έρθει ο πάπας Ρώμης τον Οκτώβριο 2013» κλπ. Η πραγματικότητα είναι πως οι καταληψίες ΠΟΤΕ δεν εκπροσωπούσαν νομίμως και κανονικώς την ιερά μονή Εσφιγμένου, έστω και για να αιτηθούν να λάβουν ευρωπαϊκές επιδοτήσεις. Ακόμη πρόκειται για επαίσχυντες φαντασιοπληξίες, που όχι μόνο διαψεύδονται εμπράκτως, αλλά και αποτελούν εμπαθή κατασυκοφάντηση της κανονικής και νόμιμης αδελφότητας της μονής Εσφιγμένου, ιδίως του προηγουμένου Χρυσοστόμου και του νυν ηγουμένου Βαρθολομαίου. Βεβαίως είναι οι ίδιοι που στα ταμεία τους εισρέουν αφειδώς χρήματα από τους εράνους των διαφόρων παλιοημερολογίτικων σωματείων.
Σχετικά με τα προγράμματα επιδοτήσεων μέσω ΕΣΠΑ, ακόμη και ένα μικρό λογιστικό γραφείο μπορεί να ενταχθεί σε αυτά, πολλώ δε μάλλον ένα αγιορείτικο μοναστήρι που έχει παμπάλαια τείχη μήκους... χιλιομέτρων! Η διαδικασία (επιτυχούς ένταξης έργου) είναι περίπου η εξής: 1. Ηλεκτρονική αίτηση για επιδότηση (π.χ. επιδότηση του 40% κόστους ενός έργου) με γενικό διάγραμμα έργου 2. Κατ' αρχήν αποδοχή 3. Υποβολή πλήρους φακέλου μελετών (βεβαίως έχουν πληρωθεί από την ενδιαφερόμενη μονή όλοι οι μελετητές) 4. Οριστική έγκριση 5. Έναρξη εργασιών (πληρωμή από τη μονή όλων των επιβλεπόντων κλπ) 6. Προκαταβολή μέρους επιδότησης, συνήθως 25% της επιδότησης 7. Ολοκλήρωση έργου (πληρωμή των πάντων από τη μονή) 8. Αίτηση για πιστοποίηση εργασιών 9. Πιστοποίηση 10. Εκταμίευση υπολοίπου επιδότησης, συνήθως 75% επιδότησης. Πού είναι το μεμπτό; Εμείς δεν βλέπουμε τίποτε μεμπτό, αφού πρόκειται για αναγκαία έργα, συνήθως αναστηλώσεων και σωστικών παρεμβάσεων. Μέλος της ΕΕ είναι η Ελλάς και δικαιούται, όπως κάθε κράτος-μέλος, να λάβει επιδοτήσεις για επωφελή έργα. Μήπως είναι προτιμότερο να αφήσουν οι ίδιοι οι Αγιορείτες τα χιλιόχρονα αγιορείτικα μοναστήρια να... καταρρεύσουν; Πάντως, οι επιδοτήσεις για το Άγιον Όρος δίνονται με το σταγονόμετρο και δεν υπάρχουν πουθενά «έτοιμα λεφτά» να περιμένουν οποιονδήποτε για να τα πάρει!

3) Απευθύνουν συχνά δημόσιες απειλές εναντίον της Πολιτείας, εάν αποτολμηθεί η εφαρμογή της... νομιμότητας! Συγκεκριμένα κατά καιρούς έχουν πει «μην τολμήσετε να μας πειράξετε», «θα χυθεί αίμα», «όποιος τολμήσει θα το πληρώσει», «έχουμε εκρηκτικά», «θα ανατινάξουμε το μοναστήρι, θα το κάνουμε Κούγκι» κλπ. Η εξαπόλυση αυτών των απειλών γίνεται μέσω τηλεοπτικών εκπομπών, μέσω διαγγελμάτων/ομιλιών του αρχικαταληψία Μεθόδιου στο youtube, μέσω δημοσίων ομιλιών σε Καβάλα/Αθήνα/Θεσσαλονίκη, μέσω του ανακοινώσεων που διανέμει μέσω ίντερνετ ο υποστηρικτής τους κος Ηρακλής Μωραϊτης κλπ.

4) Δημοσιεύουν μέσω ίντερνετ (από τον κο Ηρακλή Μωραϊτη) κείμενα ψευδούς υπογραφής («Γραφείο Τύπου Ιστορικής Μονής Εσφιγμένου») και ψευδούς περιεχομένου με φύρδην μίγδην κατηγορίες, προφάσεις, εικοτολογίες, αιτιάσεις και διαστρεβλώσεις. Πρώτον, ουδεμία αγιορείτικη μονή διαθέτει «γραφείο τύπου» και, δεύτερον, τα εν λόγω κείμενα βρίθουν προφανών ψευδολογιών και αντιφάσεων. Μια ανασκόπησή τους αρκεί, εμφανίζονται συχνά σε πλειάδα διαδικτυακών ΜΜΕ μέσω του εν λόγω κυρίου. Την εκτεταμένη και έντεχνη παραπληροφόρηση που οι καταληψίες εξαπολύουν στα ΜΜΕ ανέλαβε να ανασκευάσει υπέρ της Αληθείας η ίδια η Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους, με εκτενές αποστελλόμενο κείμενό της:

5) Έχουν εντός της μονής άτομα ύποπτης διαγωγής και προέλευσης, ενώ κάποια από αυτά παραμένουν μόνο για μικρό χρονικό διάστημα εντός της, ώστε να δείχνουν οι καταληψίες πως δήθεν είναι «πολλοί»


ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ΄
Η ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ ΚΑΙ Η ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ

Η ιερά μονή Εσφιγμένου ήδη από το έτος 2005 έχει κανονική αδελφότητα και διοίκηση, αρχικά πενταμελή με τον μακαριστό γέροντα Χρυσόστομο Κατσουλιέρη, σήμερα δεκαεξαμελή με τον ηγούμενο γέροντα Βαρθολομαίο Γαζέτα. Η αδελφότητα αυτή είναι η μόνη που αναγνωρίζεται ως εσφιγμενιτική εντός και εκτός Αγίου Όρους, από σύμπασα την Εκκλησία επί γης και από όλες τις αρχές της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Έχουν διοργανωθεί από επίσημους φορείς εκδηλώσεις και ημερίδες για το ζήτημα της ιεράς μονής Εσφιγμένου, όπως π.χ. από μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος και της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Κρήτης, από τη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κλπ στις οποίες έχουν αναπτύξει το θέμα έγκριτοι ομιλητές θεολόγοι, κανονολόγοι, επίσκοποι, διδάκτορες νομικής, καθηγητές πανεπιστημίων κλπ.


Το κοινό σε μεγάλο βαθμό έχει αντιληφθεί την ουσία του ζητήματος, αποστασιούμενο ολονέν και περισσότερο από ανεύθυνες διαδόσεις, κηρύγματα μισαλλοδοξίας και ανέξοδες συνθηματολογίες των καταληψιών και των υποστηρικτών τους. Σε αυτό συντελεί αφ’ ενός η αυξανόμενη αποχώρηση οπαδών από παλιοημερολογίτικες παρατάξεις και η επάνοδός τους στην Εκκλησία, πράγμα που μαρτυρείται σε πολλές μητροπόλεις και αφ’ ετέρου η διάχυση και σύγκριση των πληροφοριών, ιδίως μέσω διαδικτύου. Έχει συσταθεί προσφάτως ο Σύλλογος Φίλων της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου Αγίου Όρους.


ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΑ

Κάποιοι από δόλο, άλλοι από πλάνη, αφέλεια ή ελλιπή γνώση της πραγματικότητας ή των εκκλησιαστικών κανόνων υπερασπίζοντται ανθρώπους
-καταδικασμένους για βαρειά ποινικά και αστικά αδικήματα
-κοινούς εγκληματίες
-αμετανόητους ψευδολόγους
-βιαιοπραγούντες
-που χρησιμοποιούν θεολογικοφανείς προφάσεις και που επιστρατεύουν πολιτικά πρόσωπα για να μην εφαρμοστούν οι καταδίκες τους, αποπεμφθέντες από το Άγιον Όρος

εντέλει τους ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΗΨΙΕΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ.

Ο ησυχαστικός και πνευματικός χαρακτήρας του Αγίου Όρους οφείλει σήμερα και πάντοτε να διαφυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού, πράγμα στο οποίο εμπράκτως αντιστρατεύεται η συνεχιζόμενη κατάληψη και ανωμαλία.

Υπενθυμίζουμε πως το παρόν κείμενο σταδιακά θα συμπληρώνεται, θα εμπλουτίζεται με νέα στοιχεία και θα διορθώνεται, ώστε να αποτελεί σύντομο και χρήσιμο οδηγό για θέματα συναφή. Ιδίως χρήσιμο ευελπιστούμε να φανεί το κείμενο αυτό έναντι της παραπληροφόρησης στην οποία οι υποστηρικτές των καταληψιών έχουν αποδυθεί, ένεκα της επερχόμενης σύλληψης και φυλάκισης των καταληψιών, βάσει των καταδικών που αυτοί έχουν ήδη επισωρεύσει και επισωρεύουν με την αντικανονική και παραβατική συμπεριφορά τους.

Καλούμε κάθε καλοπροαίρετο ή φιλέρευνο να μελετήσει το παρόν και να μας βοηθήσει στη βελτίωσή του.


Ο Κύριος να μας φωτίζει και να μας ελεεί όλους πάντοτε!